Komunikaty PR

Polski nabiał w Lidl Polska – kto stoi za marką Pilos?

2024-08-13  |  10:16
Biuro prasowe

Lidl Polska chętnie wspiera rodzimych dostawców, sprzedając ich produkty we wszystkich swoich sklepach. Dzięki współpracy z siecią, polscy producenci zyskują również szerokie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. Jedną ze znanych i lubianych marek własnych Lidl Polska jest marka Pilos, obejmująca nabiał. Współpraca z polskimi dostawcami oraz sprzedaż ich asortymentu za granicą to jeden z celów sieci.

Lidl Polska troszczy się o rozwój rodzimego rynku, dlatego sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Lidl dba również o rozwój marek własnych, które są produkowane m.in. przez polskie przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest Pilos – marka własna obejmująca nabiał.

Szeroki asortyment marki Pilos

Marka Pilos jest tworzona we współpracy m.in. z polskimi mleczarniami, a w jej portfolio dostępnych jest ponad 150 produktów z kategorii nabiału, które dostępne są w ramach asortymentu stałego, produktów sezonowych oraz oferty akcyjnej, tzw. in-out. Większość produktów marki Pilos pochodzi od polskich dostawców3, a duża część asortymentu posiada oznaczenie „Produkt polski”.

Sieć w swoim szerokim portfolio posiada pod marką Pilos m.in. mleko (w tym świeże mleko w szklanej butelce prosto od rolnika), sery, twarogi, masło, kefiry, maślanki, śmietany czy jogurty. Co ważne, w ofercie znajdziemy także specjalne linie: Pilos Pure – o prostym składzie, Pilos Piratki – dla dzieci czy Pilos High Protein – wysokobiałkowe.

Lidl Polska dbając o różnorodność oferty i potrzeby konsumentów, ma w swojej ofercie akcyjnej jak i stałej różne gramatury opakowań – np. mniejsze dla singli i małych gospodarstw domowych oraz rozmiar XXL dla dużych rodzin, m.in. sery XXL w porcjach rodzinnych (np. carski w plastrach XXL 500 g, salami w plastrach XXL 800 g, gouda w plastrach 1 kg XXL), mleko 1,5l XXL Pilos UHT oraz masło osełka XXL 500 g.

Współpraca z polskimi mleczarniami

Podstawą większości wyrobów marki Pilos jest polskie mleko, pochodzące z dużych mleczarni, które są strategicznymi partnerami przy tworzeniu marki własnej – m.in. takich jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Koło, OSM Piątnica i SM Spomlek, a także tych mniejszych i lokalnych: Agrocoop, OSM Siedlce, Ciechanowska SM i MSM Mońki.

Innowacyjne gospodarstwo Agrocoop jest dostawcą świeżego mleka prosto od rolnika, sprzedawanego w sklepach Lidl Polska w szklanych butelkach, w ramach marki Pilos.

– Cieszymy się, że dzięki współpracy z Lidl Polska, nasze mleko jest dostępne w całym kraju. Wyróżnia się ono naturalnością – mleko poddawane jest jedynie procesowi pasteryzacji, którego wymagają regulacje prawne. Dostawy do Lidl Polska realizujemy codziennie – rano udojone mleko już wieczorem jest transportowane do magazynów. Ta współpraca daje nam rozwój. Obecnie każdego dnia produkujemy aż 12 tysięcy litrów mleka – pół roku temu zaczynaliśmy od 5 tysięcy litrów tygodniowo – mówi Paweł Zatylny, kierownik mleczarni Agrocoop.

Produkty Pilos cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – ich popularność stale wzrasta. Ser carski – za produkcję którego odpowiada m.in. SM Spomlek – jest najczęściej kupowanym serem szwajcarskim marki własnej w Polsce4.

– Nasze produkty powstają z wysokiej jakości surowca pochodzącego z najlepszych, polskich gospodarstw. To wszystko ma ogromny wpływ na smak i aromat serów, które produkujemy. Dzięki współpracy m.in. z Lidl Polska jeszcze więcej konsumentów może spróbować naszych specjałów – dodaje Jakub Piwoński, Dyrektor Handlu i Marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Rozwój polskich firm zagranicą

Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie sprzedaży polskich wyrobów zagranicą w ramach marek własnych Lidl. W 2023 roku wartość ich eksportu, dzięki współpracy z siecią, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.

Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.

Asortyment marki Pilos jest także szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Nabiał – obok polskich wędlin i mięsa – cieszy się największym zainteresowaniem za granicą. Jednym z dostawców tych wyrobów jest SM Mlekpol:

– Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy w Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – komentuje Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.

Jak wygląda współpraca z siecią?

Strategią Lidl Polska jest współpraca z polskimi dostawcami zawsze, gdy jest to tylko możliwe. Kooperacja z siecią daje polskim dostawcom wiele możliwości rozwoju. Lidl Polska umożliwia eksport oraz promocję polskich produktów w innych krajach w Europie. Partnerskie relacje i strategiczna współpraca pozwoliły na potężny produkcyjny, technologiczny oraz jakościowy rozwój dostawców Lidl Polska na przestrzeni ostatnich lat.

O tym, jak wygląda kooperacja z Lidl Polska, będą mogli przekonać się we wrześniu br. uczestnicy i wystawcy Targów POLAGRA. Sieć została partnerem głównym wydarzenia i jednym z kluczowych wystawców. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska, będzie możliwe poznanie praktycznej strony współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.

O kampanii

Sieć podkreśla, że artykuły Pilos mają wyjątkowy smak i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów. W celu promowania produktów sieć Lidl Polska rozpoczęła kampanię marketingową marki Pilos, która potrwa od 5 sierpnia br. do  końca sierpnia. Jej nośnikami są: telewizja, gazetki oraz digital. W ramach kampanii we współpracy z agencją GPD powstał spot telewizyjny, w którym lektorką jest Krystyna Czubówna. Kampanii towarzyszą również specjalne oferty promocyjne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami Biuro prasowe
2024-12-02 | 23:30

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o
Handel Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
2024-11-29 | 13:40

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.