Komunikaty PR

Polski nabiał w Lidl Polska – kto stoi za marką Pilos?

2024-08-13  |  10:16
Biuro prasowe

Lidl Polska chętnie wspiera rodzimych dostawców, sprzedając ich produkty we wszystkich swoich sklepach. Dzięki współpracy z siecią, polscy producenci zyskują również szerokie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. Jedną ze znanych i lubianych marek własnych Lidl Polska jest marka Pilos, obejmująca nabiał. Współpraca z polskimi dostawcami oraz sprzedaż ich asortymentu za granicą to jeden z celów sieci.

Lidl Polska troszczy się o rozwój rodzimego rynku, dlatego sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Lidl dba również o rozwój marek własnych, które są produkowane m.in. przez polskie przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest Pilos – marka własna obejmująca nabiał.

Szeroki asortyment marki Pilos

Marka Pilos jest tworzona we współpracy m.in. z polskimi mleczarniami, a w jej portfolio dostępnych jest ponad 150 produktów z kategorii nabiału, które dostępne są w ramach asortymentu stałego, produktów sezonowych oraz oferty akcyjnej, tzw. in-out. Większość produktów marki Pilos pochodzi od polskich dostawców3, a duża część asortymentu posiada oznaczenie „Produkt polski”.

Sieć w swoim szerokim portfolio posiada pod marką Pilos m.in. mleko (w tym świeże mleko w szklanej butelce prosto od rolnika), sery, twarogi, masło, kefiry, maślanki, śmietany czy jogurty. Co ważne, w ofercie znajdziemy także specjalne linie: Pilos Pure – o prostym składzie, Pilos Piratki – dla dzieci czy Pilos High Protein – wysokobiałkowe.

Lidl Polska dbając o różnorodność oferty i potrzeby konsumentów, ma w swojej ofercie akcyjnej jak i stałej różne gramatury opakowań – np. mniejsze dla singli i małych gospodarstw domowych oraz rozmiar XXL dla dużych rodzin, m.in. sery XXL w porcjach rodzinnych (np. carski w plastrach XXL 500 g, salami w plastrach XXL 800 g, gouda w plastrach 1 kg XXL), mleko 1,5l XXL Pilos UHT oraz masło osełka XXL 500 g.

Współpraca z polskimi mleczarniami

Podstawą większości wyrobów marki Pilos jest polskie mleko, pochodzące z dużych mleczarni, które są strategicznymi partnerami przy tworzeniu marki własnej – m.in. takich jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Koło, OSM Piątnica i SM Spomlek, a także tych mniejszych i lokalnych: Agrocoop, OSM Siedlce, Ciechanowska SM i MSM Mońki.

Innowacyjne gospodarstwo Agrocoop jest dostawcą świeżego mleka prosto od rolnika, sprzedawanego w sklepach Lidl Polska w szklanych butelkach, w ramach marki Pilos.

– Cieszymy się, że dzięki współpracy z Lidl Polska, nasze mleko jest dostępne w całym kraju. Wyróżnia się ono naturalnością – mleko poddawane jest jedynie procesowi pasteryzacji, którego wymagają regulacje prawne. Dostawy do Lidl Polska realizujemy codziennie – rano udojone mleko już wieczorem jest transportowane do magazynów. Ta współpraca daje nam rozwój. Obecnie każdego dnia produkujemy aż 12 tysięcy litrów mleka – pół roku temu zaczynaliśmy od 5 tysięcy litrów tygodniowo – mówi Paweł Zatylny, kierownik mleczarni Agrocoop.

Produkty Pilos cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – ich popularność stale wzrasta. Ser carski – za produkcję którego odpowiada m.in. SM Spomlek – jest najczęściej kupowanym serem szwajcarskim marki własnej w Polsce4.

– Nasze produkty powstają z wysokiej jakości surowca pochodzącego z najlepszych, polskich gospodarstw. To wszystko ma ogromny wpływ na smak i aromat serów, które produkujemy. Dzięki współpracy m.in. z Lidl Polska jeszcze więcej konsumentów może spróbować naszych specjałów – dodaje Jakub Piwoński, Dyrektor Handlu i Marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Rozwój polskich firm zagranicą

Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie sprzedaży polskich wyrobów zagranicą w ramach marek własnych Lidl. W 2023 roku wartość ich eksportu, dzięki współpracy z siecią, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.

Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.

Asortyment marki Pilos jest także szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Nabiał – obok polskich wędlin i mięsa – cieszy się największym zainteresowaniem za granicą. Jednym z dostawców tych wyrobów jest SM Mlekpol:

– Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy w Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – komentuje Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.

Jak wygląda współpraca z siecią?

Strategią Lidl Polska jest współpraca z polskimi dostawcami zawsze, gdy jest to tylko możliwe. Kooperacja z siecią daje polskim dostawcom wiele możliwości rozwoju. Lidl Polska umożliwia eksport oraz promocję polskich produktów w innych krajach w Europie. Partnerskie relacje i strategiczna współpraca pozwoliły na potężny produkcyjny, technologiczny oraz jakościowy rozwój dostawców Lidl Polska na przestrzeni ostatnich lat.

O tym, jak wygląda kooperacja z Lidl Polska, będą mogli przekonać się we wrześniu br. uczestnicy i wystawcy Targów POLAGRA. Sieć została partnerem głównym wydarzenia i jednym z kluczowych wystawców. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska, będzie możliwe poznanie praktycznej strony współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.

O kampanii

Sieć podkreśla, że artykuły Pilos mają wyjątkowy smak i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów. W celu promowania produktów sieć Lidl Polska rozpoczęła kampanię marketingową marki Pilos, która potrwa od 5 sierpnia br. do  końca sierpnia. Jej nośnikami są: telewizja, gazetki oraz digital. W ramach kampanii we współpracy z agencją GPD powstał spot telewizyjny, w którym lektorką jest Krystyna Czubówna. Kampanii towarzyszą również specjalne oferty promocyjne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.