Polski nabiał w Lidl Polska – kto stoi za marką Pilos?
Lidl Polska chętnie wspiera rodzimych dostawców, sprzedając ich produkty we wszystkich swoich sklepach. Dzięki współpracy z siecią, polscy producenci zyskują również szerokie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. Jedną ze znanych i lubianych marek własnych Lidl Polska jest marka Pilos, obejmująca nabiał. Współpraca z polskimi dostawcami oraz sprzedaż ich asortymentu za granicą to jeden z celów sieci.
Lidl Polska troszczy się o rozwój rodzimego rynku, dlatego sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Lidl dba również o rozwój marek własnych, które są produkowane m.in. przez polskie przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest Pilos – marka własna obejmująca nabiał.
Szeroki asortyment marki Pilos
Marka Pilos jest tworzona we współpracy m.in. z polskimi mleczarniami, a w jej portfolio dostępnych jest ponad 150 produktów z kategorii nabiału, które dostępne są w ramach asortymentu stałego, produktów sezonowych oraz oferty akcyjnej, tzw. in-out. Większość produktów marki Pilos pochodzi od polskich dostawców3, a duża część asortymentu posiada oznaczenie „Produkt polski”.
Sieć w swoim szerokim portfolio posiada pod marką Pilos m.in. mleko (w tym świeże mleko w szklanej butelce prosto od rolnika), sery, twarogi, masło, kefiry, maślanki, śmietany czy jogurty. Co ważne, w ofercie znajdziemy także specjalne linie: Pilos Pure – o prostym składzie, Pilos Piratki – dla dzieci czy Pilos High Protein – wysokobiałkowe.
Lidl Polska dbając o różnorodność oferty i potrzeby konsumentów, ma w swojej ofercie akcyjnej jak i stałej różne gramatury opakowań – np. mniejsze dla singli i małych gospodarstw domowych oraz rozmiar XXL dla dużych rodzin, m.in. sery XXL w porcjach rodzinnych (np. carski w plastrach XXL 500 g, salami w plastrach XXL 800 g, gouda w plastrach 1 kg XXL), mleko 1,5l XXL Pilos UHT oraz masło osełka XXL 500 g.
Współpraca z polskimi mleczarniami
Podstawą większości wyrobów marki Pilos jest polskie mleko, pochodzące z dużych mleczarni, które są strategicznymi partnerami przy tworzeniu marki własnej – m.in. takich jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Koło, OSM Piątnica i SM Spomlek, a także tych mniejszych i lokalnych: Agrocoop, OSM Siedlce, Ciechanowska SM i MSM Mońki.
Innowacyjne gospodarstwo Agrocoop jest dostawcą świeżego mleka prosto od rolnika, sprzedawanego w sklepach Lidl Polska w szklanych butelkach, w ramach marki Pilos.
– Cieszymy się, że dzięki współpracy z Lidl Polska, nasze mleko jest dostępne w całym kraju. Wyróżnia się ono naturalnością – mleko poddawane jest jedynie procesowi pasteryzacji, którego wymagają regulacje prawne. Dostawy do Lidl Polska realizujemy codziennie – rano udojone mleko już wieczorem jest transportowane do magazynów. Ta współpraca daje nam rozwój. Obecnie każdego dnia produkujemy aż 12 tysięcy litrów mleka – pół roku temu zaczynaliśmy od 5 tysięcy litrów tygodniowo – mówi Paweł Zatylny, kierownik mleczarni Agrocoop.
Produkty Pilos cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – ich popularność stale wzrasta. Ser carski – za produkcję którego odpowiada m.in. SM Spomlek – jest najczęściej kupowanym serem szwajcarskim marki własnej w Polsce4.
– Nasze produkty powstają z wysokiej jakości surowca pochodzącego z najlepszych, polskich gospodarstw. To wszystko ma ogromny wpływ na smak i aromat serów, które produkujemy. Dzięki współpracy m.in. z Lidl Polska jeszcze więcej konsumentów może spróbować naszych specjałów – dodaje Jakub Piwoński, Dyrektor Handlu i Marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.
Rozwój polskich firm zagranicą
Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie sprzedaży polskich wyrobów zagranicą w ramach marek własnych Lidl. W 2023 roku wartość ich eksportu, dzięki współpracy z siecią, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.
Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.
Asortyment marki Pilos jest także szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Nabiał – obok polskich wędlin i mięsa – cieszy się największym zainteresowaniem za granicą. Jednym z dostawców tych wyrobów jest SM Mlekpol:
– Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl na Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy w Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – komentuje Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.
Jak wygląda współpraca z siecią?
Strategią Lidl Polska jest współpraca z polskimi dostawcami zawsze, gdy jest to tylko możliwe. Kooperacja z siecią daje polskim dostawcom wiele możliwości rozwoju. Lidl Polska umożliwia eksport oraz promocję polskich produktów w innych krajach w Europie. Partnerskie relacje i strategiczna współpraca pozwoliły na potężny produkcyjny, technologiczny oraz jakościowy rozwój dostawców Lidl Polska na przestrzeni ostatnich lat.
O tym, jak wygląda kooperacja z Lidl Polska, będą mogli przekonać się we wrześniu br. uczestnicy i wystawcy Targów POLAGRA. Sieć została partnerem głównym wydarzenia i jednym z kluczowych wystawców. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska, będzie możliwe poznanie praktycznej strony współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.
O kampanii
Sieć podkreśla, że artykuły Pilos mają wyjątkowy smak i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów. W celu promowania produktów sieć Lidl Polska rozpoczęła kampanię marketingową marki Pilos, która potrwa od 5 sierpnia br. do końca sierpnia. Jej nośnikami są: telewizja, gazetki oraz digital. W ramach kampanii we współpracy z agencją GPD powstał spot telewizyjny, w którym lektorką jest Krystyna Czubówna. Kampanii towarzyszą również specjalne oferty promocyjne.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.