Pomoc za 1,2 mln zł, zbiórki żywności i donacje elektroniczne – tak Lidl Polska
Od początku klęski żywiołowej spowodowanej powodzią w południowej części Polski, Lidl Polska wraz ze swoimi klientami przekazał już ponad 375 ton towarów dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Sieć rozesłała potrzebującym pomoc o łącznej wartości 1,2 mln zł i nie zaprzestaje swoich działań. W poniedziałek, 23 września, we wszystkich sklepach uruchomiono donacje elektroniczne na rzecz powodzian. Trwają również zbiórki żywności, wody i artykułów higienicznych.
Donacje elektroniczne, czyli dobrowolne darowizny bezgotówkowe, są możliwe we wszystkich sklepach Lidl Polska od poniedziałku, 23 września. Klienci sieci chcący wesprzeć potrzebujących, którzy doświadczyli skutków powodzi, przy zakupach za min. 50 złotych, mogą przekazać datek za pośrednictwem terminali płatniczych. Po zatwierdzeniu chęci przekazania datku, do wyboru będą trzy kwoty donacji: 5, 10 i 20 zł. Informacja o darowiźnie oraz jej wysokości zostanie wydrukowana na oddzielnym wydruku, wydanym klientowi wraz
z paragonem. Całość kwoty donacji trafi na konto WOŚP, wspierając cel pomocy w obliczu powodzi.
Dodatkowo Lidl Polska oferuje także specjalny 5-procentowy rabat w aplikacji Lidl Plus[1], obowiązujący w 25 sklepach sieci, zlokalizowanych na terenach powodziowych. Jednorazowy kupon zniżkowy na zakupy o wartości od 10 zł do 500 zł obejmie grupę blisko 280 tys. klientów Lidla, mających przypisany w aplikacji jako ulubiony jeden ze wspomnianych 25 sklepów. Akcja rabatowa trwa od od 21 września do 28 września 2024.
„Misją Lidl Polska jest zapewnianie klientom na co dzień dostępu do żywności i pozostałych produktów pierwszej potrzeby w niskich cenach. W obliczu ostatnich tragicznych wydarzeń na południu Polski nabrała ona szczególnego znaczenia. Jako firma odpowiedzialna społecznie natychmiast włączyliśmy się w pomoc humanitarną, wysyłając do gmin dotniętych powodzią tiry z paletami żywności, wody pitnej oraz środków higienicznych. Jesteśmy pod wrażeniem mobilizacji polskiego społeczeństwa i wszechobecnej chęci pomocy. Dlatego, oprócz organizowania zbiórek żywności, zdecydowaliśmy się we wszystkich sklepach uruchomić możliwość przekazywania elektronicznych donacji dla powodzian. Stale monitorujemy sytuację i zapewniamy stałą dostępność w naszych sklepach wody i żywności.”– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
We wszystkich sklepach Lidl trwają także zbiórki artykułów dla mieszkańców terenów dotkniętych powodzią. Zbierana jest przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz woda pitna. W sklepach zostały wydzielone specjalne kosze, do których można oddawać produkty. Partnerami zbiórki są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności.
“W czasie kryzysu bardzo ważne jest mądre pomaganie, aby żadna darowizna nie zmarnowała się. Dlatego jako Banki Żywności koordynujemy przekazywanie wsparcia do miejsc, w których jest to najbardziej potrzebne. W tym momencie ofiary powodzi najbardziej potrzebują żywności suchej i środków higienicznych i o takie darowizny prosimy przede wszystkim – dodaje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
[1] Regulamin promocji znajduje się w aplikacji Lidl Plus.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.