Komunikaty PR

Pomoc za 1,2 mln zł, zbiórki żywności i donacje elektroniczne – tak Lidl Polska

2024-09-23  |  11:25
Biuro prasowe

Od początku klęski żywiołowej spowodowanej powodzią w południowej części Polski, Lidl Polska wraz ze swoimi klientami przekazał już ponad 375 ton towarów dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Sieć  rozesłała potrzebującym pomoc o łącznej wartości 1,2 mln zł i nie zaprzestaje swoich działań. W poniedziałek, 23 września, we wszystkich sklepach uruchomiono donacje elektroniczne na rzecz powodzian. Trwają również zbiórki żywności, wody i artykułów higienicznych.

Donacje elektroniczne, czyli dobrowolne darowizny bezgotówkowe, są możliwe we wszystkich sklepach Lidl Polska od poniedziałku, 23 września. Klienci sieci chcący wesprzeć potrzebujących, którzy doświadczyli skutków powodzi, przy zakupach za min. 50 złotych, mogą przekazać datek za pośrednictwem terminali płatniczych. Po zatwierdzeniu chęci przekazania datku, do wyboru będą trzy kwoty donacji: 5, 10 i 20 zł. Informacja o darowiźnie oraz jej wysokości zostanie wydrukowana na oddzielnym wydruku, wydanym klientowi wraz
z paragonem. Całość kwoty donacji trafi na konto WOŚP, wspierając cel pomocy w obliczu powodzi.

Dodatkowo Lidl Polska oferuje także specjalny 5-procentowy rabat w aplikacji Lidl Plus[1], obowiązujący w 25 sklepach sieci, zlokalizowanych na terenach powodziowych. Jednorazowy kupon zniżkowy na zakupy o wartości od 10 zł do 500 zł obejmie grupę blisko 280 tys. klientów Lidla, mających przypisany w aplikacji jako ulubiony jeden ze wspomnianych 25 sklepów. Akcja rabatowa trwa od od 21 września do 28 września 2024.

„Misją Lidl Polska jest zapewnianie klientom na co dzień dostępu do żywności i pozostałych produktów pierwszej potrzeby w niskich cenach. W obliczu ostatnich tragicznych wydarzeń na południu Polski nabrała ona szczególnego znaczenia. Jako firma odpowiedzialna społecznie natychmiast włączyliśmy się w pomoc humanitarną, wysyłając do gmin dotniętych powodzią tiry z paletami żywności, wody pitnej oraz środków higienicznych. Jesteśmy pod wrażeniem mobilizacji polskiego społeczeństwa i wszechobecnej chęci pomocy. Dlatego, oprócz organizowania zbiórek żywności, zdecydowaliśmy się we wszystkich sklepach uruchomić możliwość przekazywania elektronicznych donacji dla powodzian.  Stale monitorujemy sytuację i zapewniamy stałą dostępność w naszych sklepach wody i żywności.”– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

We wszystkich sklepach Lidl trwają także zbiórki artykułów dla mieszkańców terenów dotkniętych powodzią. Zbierana jest przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz woda pitna. W sklepach zostały wydzielone specjalne kosze, do których można oddawać produkty. Partnerami zbiórki są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności.

“W czasie kryzysu bardzo ważne jest mądre pomaganie, aby żadna darowizna nie zmarnowała się. Dlatego jako Banki Żywności koordynujemy przekazywanie wsparcia do miejsc, w których jest to najbardziej potrzebne. W tym momencie ofiary powodzi najbardziej potrzebują żywności suchej i środków higienicznych i o takie darowizny prosimy przede wszystkim – dodaje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

 


[1] Regulamin promocji znajduje się w aplikacji Lidl Plus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.