Komunikaty PR

Ponad 60% franczyzobiorców sieci Żabka stanowią kobiety

2023-11-20  |  13:05
Biuro prasowe

19 listopada to Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet. Ponad 60 proc. z przeszło 8600 przedsiębiorców prowadzących sklepy Żabka to panie, które zarówno w aglomeracjach miejskich, jak i niewielkich miejscowościach w całej Polsce, rozwijają z sukcesem własne biznesy. Sieć stwarza im także szanse rozwoju czy awansów w swoich strukturach. Izabela Kontowicz, która zarządzała swoją placówką w Warszawie, jest obecnie na stanowisku partnerki ds. szkoleń, a Małgorzata Michalska – franczyzobiorczyni z Gdańska spełnia się jednocześnie w roli trenerki.

Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to największe na świecie wydarzenie wspierające przedsiębiorczość i rozwój finansowy pań. W Polsce pod koniec 2022 roku kobiet było niemal o 1,3 mln (19,5 mln vs. 18,2 mln) więcej niż mężczyzn. Według danych z CEIDG na początku 2023 roku kobiety stanowiły ok. 34%[1] wszystkich właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. Z kolei zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Sytuacja kobiet w Polsce z perspektywy społeczno-ekonomicznej”[2] liczba zatrudnionych pań w 2022 r. wynosiła 7,4 mln, współczynnik aktywności zawodowej kobiet w wieku 15-64 lat w 2021 r. wyniósł 66,1 proc., a udział kobiet w zarządach największych spółek w 2 półroczu 2022 r. osiągnął 24 proc.

Rozwój w biznesie i w strukturach firmy

Żabka na różne sposoby wspiera kobiety w poszerzeniu wiedzy i zdobywaniu nowych kompetencji z obszaru przedsiębiorczości. Niezależnie od wieku, doświadczenia zawodowego czy pochodzenia, stwarza przestrzeń do rozwoju oraz budowania pewności siebie. Pomaga im także na co dzień w prowadzeniu biznesów pod jej szyldem. Na start każdy franczyzobiorca otrzymuje wyposażony i zatowarowany sklep, a także bogate zaplecze logistyczne, IT, serwisowe i szereg narzędzi, w tym technologicznych, które usprawniają zarządzanie placówką. Wkład własny na start wynosi około 5 tys. zł. Wszyscy współpracujący z siecią przedsiębiorcy objęci są unikatowym ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, które chroni przed skutkami ewentualnego niepowodzenia.

Sieć otwiera im także drzwi do dalszej kariery w strukturach sieci, w tym w siedzibie w Poznaniu. Wiele kobiet sprawuje stanowiska dyrektorskie, a w Zarządzie firmy obowiązuje parytet płci.

Jedną z osób, które zdecydowały się na zmianę ścieżki swojej kariery jest Pani Izabela Kontowicz, która przez 2,5 roku jako franczyzobiorczyni prowadziła sklep na warszawskiej Woli, a z czasem znalazła dla siebie inną drogę rozwoju.

-  Przymierzałam się do roli partnerki ds. szkoleń od dwóch lat. Chciałam się rozwijać, a Żabka daje takie możliwości w swoich wewnętrznych strukturach. Proces przejścia z roli franczyzobiorczyni był bardzo płynny, na każdym etapie mogłam liczyć na wsparcie sieci – mówi. Obecnie od 3 lat pomaga kandydatom w ich drodze do franczyzy, a przy tym nie musi rezygnować z tego, co dla niej najważniejsze: - Cenię sobie możliwość zarządzania własnym kalendarzem i działania we własnym rytmie – dodaje.

Z kolei Pani Małgorzata Michalska zdecydowała się na zostanie trenerką i udało jej się to w zaledwie 12 miesięcy: - Swoją współpracę z Żabką, jako franczyzobiorczyni, rozpoczęłam w grudniu 2020 roku, a już rok później zaczęłam dodatkowo realizować się jako trenerka. Finalnie jednak zrezygnowałam z tej funkcji w czerwcu tego roku, by skupić się na prowadzeniu placówki w Gdańsku oraz sklepu sezonowego w Łebie. Jestem ambitna i lubię sobie stawiać nowe cele, chciałam spróbować czegoś nowego i bardzo cieszę się z tego, że mogłam skorzystać z możliwości rozwoju. Wyniosłam z tego wiele cennych lekcji i doświadczeń.

Edukacja nt. przedsiębiorczości

Sieć Żabka stawia na edukację i podnoszenie umiejętności zarówno kandydatek na franczyzobiorczynie, jak i aktualnie współpracujących z nią przedsiębiorczyń. Już w ramach procesu rekrutacji oferuje im 3-tygodniowe szkolenia w sklepie trenerskim, np. ze sprzedaży, HR czy finansów. Następnie po rozpoczęciu współpracy franczyzobiorcy objęci są  6-miesięcznym onboardingiem, mają dostęp do Platformy edukacyjnym z kursami, bazą wiedzy o Żabce i webinarami. Podczas całego procesu wspiera ich trener oraz partner ds. szkoleń. Od tego roku z myślą o kandydatach na franczyzobiorców oraz współpracujących z siecią franczyzobiorcach sieć uruchomiła program managerski „Akademia Przedsiębiorczości” realizowany wraz z Politechniką Warszawską i ekspertami rynku franczyzy.


[1] https://medium.com/blog-transparent-data/kobiety-w-biznesie-w-polsce-2023-dane-i-statystyki-5cec327da7b6

[2] https://pie.net.pl/wp-content/uploads/2023/05/PIE-Raport_Sytuacja_kobiet.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.