Komunikaty PR

Ponad 70 wydarzeń i tysiące uczestników programu Akademii Umiejętności Eurocash

2024-09-04  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Maksymiuk
PR Hub

Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Do pobrania info pras ( 0.44 MB )

Prawie co czwarty uczeń jeszcze nie wie, gdzie chciałby kontynuować́ naukę̨ po ukończeniu szkoły średniej (23,8%), a na pytanie „Gdzie chciał(a)byś pracować po ukończeniu edukacji?” 34,5% odpowiedziało „trudno powiedzieć / jeszcze nie wiem”, wynika z badań [1] przeprowadzonych pod koniec 2023 r. Wybór ścieżki rozwoju i kariery zawodowej są ważnymi decyzjami dla młodych wchodzących na rynek pracy. To dla nich Akademia Umiejętności Eurocash już od 8 lat organizuje warsztaty, spotkania i praktyki w handlu, przybliżając takie zawody jak: sprzedawca i magazynier-logistyk oraz technik handlowiec i technik logistyk. W roku szkolnym 2023/2024 w programie AUE wzięło udział ponad 6 tysięcy uczestników z kilkuset szkół w całej Polsce.

Program edukacyjny Akademii Umiejętności Eurocash dla uczniów szkół branżowych i technicznych obejmował w minionym roku szkolnym: Wirtualne Festiwale Umiejętności Zawodowych, cykl webinariów pt. „Kariera – jak to ugryźć” oraz prelekcje w wybranych szkołach. Prowadzili je m.in. Ambasadorzy Eurocash – profesjonaliści z różnych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.

Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych – cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów

W roku szkolnym 2023/2024 Akademia Umiejętności Eurocash zorganizowała 3 edycje Wirtualnego Festiwalu Umiejętności Zawodowych. Wzięło w nich udział ok. 16 tys. uczestników z blisko 340[2] szkół z całej Polski. Warsztaty obejmowały trzy obszary tematyczne: marketing w sprzedaży, centra dystrybucyjne w Eurocash oraz merchandising. Inicjatywa odpowiada na potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe występujące na rynku pracy.

– Praktycy z branży, tematy dostosowane do potrzeb rynku pracy, cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów – to tylko niektóre pozytywne opinie po Wirtualnym Festiwalu Umiejętności Zawodowych, wyrażane zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Pomagamy młodym, którzy wkrótce wejdą na rynek pracy, planować rozwój zawodowy i rozwijać kompetencje, wykorzystując nasze biznesowe doświadczenie i skalę wszechstronnej działalności Grupy Eurocash. To czym się dzielimy z uczniami świetnie uzupełnia programy kształcenia, przede wszystkim dlatego, że pokazujemy wykorzystanie tej wiedzy w praktyce– mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Akademia Umiejętności Eurocash.

„Kariera – jak to ugryźć?”

Pod takim tytułem odbywały się webinaria rozwojowe dla uczniów szkół średnich. Wzięło w nich udział blisko 5,3 tys. uczestników z 51 szkół z całej Polski. Wśród tematów prezentowanych przez ekspertów Grupy Eurocash były m.in.: określanie swojego celu zawodowego, pisanie dobrego CV, skuteczne poszukiwanie pracy i przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej.

Prelekcje dla szkół w ramach Programu Ambasadorskiego Grupy Eurocash

Ubiegły rok szkolny był też pierwszym rokiem działania Programu Ambasadorskiego. Pracownicy-ambasadorzy zaangażowali się we współpracę z 24 szkołami. Organizowali w nich warsztaty i prelekcje, jak też zapraszali uczniów do hurtowni i centrów dystrybucyjnych Eurocash. Brali także udział w targach pracy i innych wydarzeniach na terenie szkół. W aktywnościach z ich udziałem uczestniczyło ponad 2 tys. uczniów i nauczycieli.

- Współpraca naszych szkół z Grupą Eurocash to doskonały przykład, jak można w praktyce efektywnie realizować społeczną odpowiedzialność biznesu w obszarze edukacji. Wsłuchanie się w potrzeby szkoły, realizacja wartościowych projektów edukacyjnych ułatwiających absolwentom wejście na rynek pracy, organizacja warsztatów doskonalących kompetencje zawodowe uczniów, wsparcie w zakresie organizacji praktyk zawodowych – to tylko niektóre z naszych wspólnych aktywności, znacząco wzbogacających doświadczenie i przygotowanie zawodowe uczniów – mówi Emilia Mendak, wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Ekonomicznych im. S. Staszica w Poznaniu. – Dodatkowym atutem współpracy jest ogromne zaangażowanie pracowników Grupy Eurocash, którzy z otwartością biorą udział w realizacji wspólnych działań i mają cenny wkład w rozwój naszych uczniów w zawodzie technik ekonomista i technik rachunkowości – dodaje.

Aby podwyższać kompetencje Ambasadorów Eurocash w dzieleniu się wiedzą, w tym roku ruszył dla nich kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, organizowany przez AUE. Przygotowuje on do samodzielnego planowania i organizowania pracy związanej z prowadzeniem zajęć dla uczniów i młodocianych pracowników.

Działania Akademii Umiejętności Eurocash dla szkół są objęte Honorowym Patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji w ramach projektu na rzecz promocji zawodów sprzedawcy i magazyniera-logistyka w szkołach branżowych oraz technika handlowca i technika logistyka w szkołach technicznych. Z oferty AUE skorzystało do tej pory blisko 45,4 tys. uczniów i nauczycieli z 469 szkół z całej Polski. [3]


[1] Źródło: Raport NASK – Państwowego Instytutu Badawczego i pt. „Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich”, 2024, https://it-szkola.edu.pl/publikacje,download,103

[2] Uwaga: liczba 340 jest sumą szkół, które brały udział co najmniej w jednej edycji WFUZ w tym roku szkolnym – jeżeli dana szkoła brała udział we wszystkich edycjach, to i tak jest liczona jako 1

[3] AUE rozpoczęła współpracę ze szkołami w roku szk. 2017/2018, a od 1 marca 2018 r. działa pod Honorowym Patronatem ORE.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.