Ponad 70 wydarzeń i tysiące uczestników programu Akademii Umiejętności Eurocash
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Prawie co czwarty uczeń jeszcze nie wie, gdzie chciałby kontynuować́ naukę̨ po ukończeniu szkoły średniej (23,8%), a na pytanie „Gdzie chciał(a)byś pracować po ukończeniu edukacji?” 34,5% odpowiedziało „trudno powiedzieć / jeszcze nie wiem”, wynika z badań [1] przeprowadzonych pod koniec 2023 r. Wybór ścieżki rozwoju i kariery zawodowej są ważnymi decyzjami dla młodych wchodzących na rynek pracy. To dla nich Akademia Umiejętności Eurocash już od 8 lat organizuje warsztaty, spotkania i praktyki w handlu, przybliżając takie zawody jak: sprzedawca i magazynier-logistyk oraz technik handlowiec i technik logistyk. W roku szkolnym 2023/2024 w programie AUE wzięło udział ponad 6 tysięcy uczestników z kilkuset szkół w całej Polsce.
Program edukacyjny Akademii Umiejętności Eurocash dla uczniów szkół branżowych i technicznych obejmował w minionym roku szkolnym: Wirtualne Festiwale Umiejętności Zawodowych, cykl webinariów pt. „Kariera – jak to ugryźć” oraz prelekcje w wybranych szkołach. Prowadzili je m.in. Ambasadorzy Eurocash – profesjonaliści z różnych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.
Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych – cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów
W roku szkolnym 2023/2024 Akademia Umiejętności Eurocash zorganizowała 3 edycje Wirtualnego Festiwalu Umiejętności Zawodowych. Wzięło w nich udział ok. 16 tys. uczestników z blisko 340[2] szkół z całej Polski. Warsztaty obejmowały trzy obszary tematyczne: marketing w sprzedaży, centra dystrybucyjne w Eurocash oraz merchandising. Inicjatywa odpowiada na potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe występujące na rynku pracy.
– Praktycy z branży, tematy dostosowane do potrzeb rynku pracy, cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów – to tylko niektóre pozytywne opinie po Wirtualnym Festiwalu Umiejętności Zawodowych, wyrażane zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Pomagamy młodym, którzy wkrótce wejdą na rynek pracy, planować rozwój zawodowy i rozwijać kompetencje, wykorzystując nasze biznesowe doświadczenie i skalę wszechstronnej działalności Grupy Eurocash. To czym się dzielimy z uczniami świetnie uzupełnia programy kształcenia, przede wszystkim dlatego, że pokazujemy wykorzystanie tej wiedzy w praktyce– mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Akademia Umiejętności Eurocash.
„Kariera – jak to ugryźć?”
Pod takim tytułem odbywały się webinaria rozwojowe dla uczniów szkół średnich. Wzięło w nich udział blisko 5,3 tys. uczestników z 51 szkół z całej Polski. Wśród tematów prezentowanych przez ekspertów Grupy Eurocash były m.in.: określanie swojego celu zawodowego, pisanie dobrego CV, skuteczne poszukiwanie pracy i przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej.
Prelekcje dla szkół w ramach Programu Ambasadorskiego Grupy Eurocash
Ubiegły rok szkolny był też pierwszym rokiem działania Programu Ambasadorskiego. Pracownicy-ambasadorzy zaangażowali się we współpracę z 24 szkołami. Organizowali w nich warsztaty i prelekcje, jak też zapraszali uczniów do hurtowni i centrów dystrybucyjnych Eurocash. Brali także udział w targach pracy i innych wydarzeniach na terenie szkół. W aktywnościach z ich udziałem uczestniczyło ponad 2 tys. uczniów i nauczycieli.
- Współpraca naszych szkół z Grupą Eurocash to doskonały przykład, jak można w praktyce efektywnie realizować społeczną odpowiedzialność biznesu w obszarze edukacji. Wsłuchanie się w potrzeby szkoły, realizacja wartościowych projektów edukacyjnych ułatwiających absolwentom wejście na rynek pracy, organizacja warsztatów doskonalących kompetencje zawodowe uczniów, wsparcie w zakresie organizacji praktyk zawodowych – to tylko niektóre z naszych wspólnych aktywności, znacząco wzbogacających doświadczenie i przygotowanie zawodowe uczniów – mówi Emilia Mendak, wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Ekonomicznych im. S. Staszica w Poznaniu. – Dodatkowym atutem współpracy jest ogromne zaangażowanie pracowników Grupy Eurocash, którzy z otwartością biorą udział w realizacji wspólnych działań i mają cenny wkład w rozwój naszych uczniów w zawodzie technik ekonomista i technik rachunkowości – dodaje.
Aby podwyższać kompetencje Ambasadorów Eurocash w dzieleniu się wiedzą, w tym roku ruszył dla nich kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, organizowany przez AUE. Przygotowuje on do samodzielnego planowania i organizowania pracy związanej z prowadzeniem zajęć dla uczniów i młodocianych pracowników.
Działania Akademii Umiejętności Eurocash dla szkół są objęte Honorowym Patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji w ramach projektu na rzecz promocji zawodów sprzedawcy i magazyniera-logistyka w szkołach branżowych oraz technika handlowca i technika logistyka w szkołach technicznych. Z oferty AUE skorzystało do tej pory blisko 45,4 tys. uczniów i nauczycieli z 469 szkół z całej Polski. [3]
[1] Źródło: Raport NASK – Państwowego Instytutu Badawczego i pt. „Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich”, 2024, https://it-szkola.edu.pl/publikacje,download,103
[2] Uwaga: liczba 340 jest sumą szkół, które brały udział co najmniej w jednej edycji WFUZ w tym roku szkolnym – jeżeli dana szkoła brała udział we wszystkich edycjach, to i tak jest liczona jako 1
[3] AUE rozpoczęła współpracę ze szkołami w roku szk. 2017/2018, a od 1 marca 2018 r. działa pod Honorowym Patronatem ORE.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.