Ponad 70 wydarzeń i tysiące uczestników programu Akademii Umiejętności Eurocash
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Prawie co czwarty uczeń jeszcze nie wie, gdzie chciałby kontynuować́ naukę̨ po ukończeniu szkoły średniej (23,8%), a na pytanie „Gdzie chciał(a)byś pracować po ukończeniu edukacji?” 34,5% odpowiedziało „trudno powiedzieć / jeszcze nie wiem”, wynika z badań [1] przeprowadzonych pod koniec 2023 r. Wybór ścieżki rozwoju i kariery zawodowej są ważnymi decyzjami dla młodych wchodzących na rynek pracy. To dla nich Akademia Umiejętności Eurocash już od 8 lat organizuje warsztaty, spotkania i praktyki w handlu, przybliżając takie zawody jak: sprzedawca i magazynier-logistyk oraz technik handlowiec i technik logistyk. W roku szkolnym 2023/2024 w programie AUE wzięło udział ponad 6 tysięcy uczestników z kilkuset szkół w całej Polsce.
Program edukacyjny Akademii Umiejętności Eurocash dla uczniów szkół branżowych i technicznych obejmował w minionym roku szkolnym: Wirtualne Festiwale Umiejętności Zawodowych, cykl webinariów pt. „Kariera – jak to ugryźć” oraz prelekcje w wybranych szkołach. Prowadzili je m.in. Ambasadorzy Eurocash – profesjonaliści z różnych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.
Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych – cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów
W roku szkolnym 2023/2024 Akademia Umiejętności Eurocash zorganizowała 3 edycje Wirtualnego Festiwalu Umiejętności Zawodowych. Wzięło w nich udział ok. 16 tys. uczestników z blisko 340[2] szkół z całej Polski. Warsztaty obejmowały trzy obszary tematyczne: marketing w sprzedaży, centra dystrybucyjne w Eurocash oraz merchandising. Inicjatywa odpowiada na potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe występujące na rynku pracy.
– Praktycy z branży, tematy dostosowane do potrzeb rynku pracy, cenna wiedza w procesie kształcenia uczniów – to tylko niektóre pozytywne opinie po Wirtualnym Festiwalu Umiejętności Zawodowych, wyrażane zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Pomagamy młodym, którzy wkrótce wejdą na rynek pracy, planować rozwój zawodowy i rozwijać kompetencje, wykorzystując nasze biznesowe doświadczenie i skalę wszechstronnej działalności Grupy Eurocash. To czym się dzielimy z uczniami świetnie uzupełnia programy kształcenia, przede wszystkim dlatego, że pokazujemy wykorzystanie tej wiedzy w praktyce– mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Akademia Umiejętności Eurocash.
„Kariera – jak to ugryźć?”
Pod takim tytułem odbywały się webinaria rozwojowe dla uczniów szkół średnich. Wzięło w nich udział blisko 5,3 tys. uczestników z 51 szkół z całej Polski. Wśród tematów prezentowanych przez ekspertów Grupy Eurocash były m.in.: określanie swojego celu zawodowego, pisanie dobrego CV, skuteczne poszukiwanie pracy i przygotowanie się do rozmowy rekrutacyjnej.
Prelekcje dla szkół w ramach Programu Ambasadorskiego Grupy Eurocash
Ubiegły rok szkolny był też pierwszym rokiem działania Programu Ambasadorskiego. Pracownicy-ambasadorzy zaangażowali się we współpracę z 24 szkołami. Organizowali w nich warsztaty i prelekcje, jak też zapraszali uczniów do hurtowni i centrów dystrybucyjnych Eurocash. Brali także udział w targach pracy i innych wydarzeniach na terenie szkół. W aktywnościach z ich udziałem uczestniczyło ponad 2 tys. uczniów i nauczycieli.
- Współpraca naszych szkół z Grupą Eurocash to doskonały przykład, jak można w praktyce efektywnie realizować społeczną odpowiedzialność biznesu w obszarze edukacji. Wsłuchanie się w potrzeby szkoły, realizacja wartościowych projektów edukacyjnych ułatwiających absolwentom wejście na rynek pracy, organizacja warsztatów doskonalących kompetencje zawodowe uczniów, wsparcie w zakresie organizacji praktyk zawodowych – to tylko niektóre z naszych wspólnych aktywności, znacząco wzbogacających doświadczenie i przygotowanie zawodowe uczniów – mówi Emilia Mendak, wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Ekonomicznych im. S. Staszica w Poznaniu. – Dodatkowym atutem współpracy jest ogromne zaangażowanie pracowników Grupy Eurocash, którzy z otwartością biorą udział w realizacji wspólnych działań i mają cenny wkład w rozwój naszych uczniów w zawodzie technik ekonomista i technik rachunkowości – dodaje.
Aby podwyższać kompetencje Ambasadorów Eurocash w dzieleniu się wiedzą, w tym roku ruszył dla nich kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, organizowany przez AUE. Przygotowuje on do samodzielnego planowania i organizowania pracy związanej z prowadzeniem zajęć dla uczniów i młodocianych pracowników.
Działania Akademii Umiejętności Eurocash dla szkół są objęte Honorowym Patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji w ramach projektu na rzecz promocji zawodów sprzedawcy i magazyniera-logistyka w szkołach branżowych oraz technika handlowca i technika logistyka w szkołach technicznych. Z oferty AUE skorzystało do tej pory blisko 45,4 tys. uczniów i nauczycieli z 469 szkół z całej Polski. [3]
[1] Źródło: Raport NASK – Państwowego Instytutu Badawczego i pt. „Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich”, 2024, https://it-szkola.edu.pl/publikacje,download,103
[2] Uwaga: liczba 340 jest sumą szkół, które brały udział co najmniej w jednej edycji WFUZ w tym roku szkolnym – jeżeli dana szkoła brała udział we wszystkich edycjach, to i tak jest liczona jako 1
[3] AUE rozpoczęła współpracę ze szkołami w roku szk. 2017/2018, a od 1 marca 2018 r. działa pod Honorowym Patronatem ORE.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.