Komunikaty PR

Ponad 7000 franczyzobiorców rozwija swój biznes we współpracy z Żabką

2022-05-16  |  13:45
Biuro prasowe

Przeważającą większość firm w Polsce – aż 99,8% – stanowi sektor MŚP. To głównie osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą, która jest siłą napędową polskiej gospodarki. Mikroprzedsiębiorstwa odpowiedzialne są za niemal jedną trzecią produktu krajowego, przyczyniając się w znacznym stopniu do rozwoju gospodarki dzięki tworzonym miejscom pracy czy płaconym podatkom. Posiadanie własnej działalności to również dobry sposób na rozwój kariery zawodowej. Jednak prowadzenie biznesu w pojedynkę może stanowić spore wyzwanie. Sprawdzoną i pewniejszą formą jest działanie przy wsparciu partnera, na przykład sieci franczyzowej – pozwala to generować oczekiwany przychód, korzystać od samego początku ze wsparcia w wielu obszarach, a przy tym jest gwarancją ciągłego rozwoju. W obecnych, niełatwych dla indywidualnych przedsiębiorców czasach, gdy małe biznesy często są zamykane, model franczyzowy cały czas rośnie w siłę.

Według danych GUS w Polsce działalność gospodarczą prowadzi 2,21 mln osób. Mikroprzedsiębiorstwa generują ponad 30% polskiego PKB.[1] Polacy są bardzo pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości – zajmujemy pod tym względem 2. miejsce w Europie i 9. na świecie. Przedsiębiorcy cieszą się też wysokim uznaniem społecznym, aż 77% Polaków uważa, że przedsiębiorcom należy się uznanie. Aż sześciu na dziesięciu jest zdania, że posiadanie własnego biznesu jest dobrym sposobem na zrobienie kariery.[2] W trzech kluczowych rankingach przedsiębiorczości Polska znajduje się w pierwszej czterdziestce krajów świata. Przedsiębiorczość jest przez Polaków utożsamiana z rozwojem, kreatywnością i innowacyjnością, gotowością do realizacji pomysłów, ale i wytrwałością oraz zaangażowaniem, które prowadzą finalnie do satysfakcji z posiadania czegoś swojego.

Niemal 1/3 polskich przedsiębiorców czerpie dochody z handlu (27%), co wpisuje się w trend ogólnoeuropejski (29%).[3] Przedsiębiorcy generują też najwięcej miejsc pracy. Żabka wraz z siecią franczyzobiorców tworzy obecnie w Polsce ponad 33 tys. miejsc pracy (Raport Odpowiedzialności). Franczyzobiorcy, płacąc podatki, generują wpływy do lokalnych budżetów i przyczyniają się do wzrostu PKB.

Franczyza - pomysł na własny biznes

W całym kraju sklepów jest już ponad 8300, a ich liczba stale rośnie. Wielu indywidualnych przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie biznesu w ramach franczyzy, która jest sprawdzonym i bezpieczniejszym modelem biznesowym niż całkowicie samodzielna działalność gospodarcza. Własny sklep pod zielonym szyldem prowadzi obecnie ponad 7000 ambitnych i przedsiębiorczych osób. Podczas gdy w ubiegłym roku swoją działalność zamknęło ponad 163 tysiące działalności, w Żabce trend jest odwrotny – do sieci dołączają kolejne zmotywowane osoby, które chcą odnieść sukces w kierowaniu własną placówką.

Jesteśmy dumni z tych tysięcy zaangażowanych liderów, którzy wspólnie z nami tworzą siłę naszej sieci i budują etos nowoczesnego przedsiębiorcy. Doceniamy ich motywację i dynamikę w działaniu, a także zdolności przywódcze – cechy, którymi się wyróżniają. Staramy się ich w tym rozwoju wspierać na każdym kroku. Model współpracy z Żabką na jasnych i przejrzystych zasadach jest z pewnością łatwiejszy niż działanie całkowicie na własną rękę. Wszystko, co przy zakładaniu własnego biznesu może przedsiębiorcy przysparzać trudności, w Żabce jest dużo prostsze, ponieważ sieć roztacza nad franczyzobiorcami parasol ochronny przez cały okres współpracy, wsłuchując się jednocześnie w ich bieżące potrzeby i dostosowując ich rozwój do sytuacji rynkowej – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Wsparcie sieci franczyzowej

Przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how i możliwość działania pod znaną powszechnie marką. Mogą liczyć na wsparcie technologiczne, serwisowe czy szkolenia. Żabka wynajmuje dla nich lokal, pokrywa opłaty za czynsz i gaz.

Aktualny system rozliczeń bazuje na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Założeniem jest, aby miesięczny przychód pokrywał estymowane koszty prowadzenia działalności, w tym pensje pracownicze czy składki ZUS, ale także ewentualne straty. Wszyscy przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabka mają możliwość generowania dodatkowego przychodu w zależności m.in. od podejmowanych przez nich działań sprzedażowych i poziomu obsługi klienta, a po trzech latach czeka na nich premia lojalnościowa. Przedsiębiorcy współpracujący z siecią, chronieni są też na wypadek niepowodzenia biznesu, mogąc skorzystać z tzw. „Polisy na biznes” – to specjalne ubezpieczenie, które pozwala uniknąć zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem, w przypadku wystąpienia ewentualnych strat w znacznej części pokrywane są przez TUW PZUW. Żabka wprowadziła niedawno także „Kodeks etyki i postępowania”, który ma za zadanie wspierać franczyzobiorców i ich pracowników w podejmowaniu decyzji zgodnych moralnie ze standardami etycznymi przyjętymi w sieci. Dokument ten ma być stosowany jako cenne źródło informacji i moralny kompas w codziennej pracy.

Franczyzobiorczyni Klaudia Laskowska to siedmiotysięczna przedsiębiorczyni, która dołączyła do sieci. Przyznaje, że wsparcie sieci otrzymała już na początku współpracy.

Nigdy wcześniej nie pracowałam w sklepie Żabka, ale przyglądałam się sieci, obserwując jak „gładko” przechodzi przez pandemię i mimo niej nadal prężnie się rozwija. Do otwarcia biznesu w ramach franczyzy bezpośrednio przekonał mnie znajomy, który wcześniej rozpoczął działalność w Żabce. Jego sukces oraz wsparcie oferowane przez sieć zachęciły także i mnie do podjęcia tego wyzwania i spróbowania swoich sił jako franczyzobiorczyni. Niemałe znaczenie miał niski wkład własny przy rozpoczęciu działalności. Ostatecznie w słuszności wyboru utwierdziło mnie szkolenie wewnętrzne zorganizowane przez Żabkę, zwłaszcza jego idealna organizacja i ogrom przekazanej wiedzy. Pomyślałam, że prowadzenie Żabki to bezpieczny biznes, sprawdzony przez tysiące innych osób – mówi Klaudia Laskowska, franczyzobiorczyni z Warszawy.

Sieć buduje ponad 7000 różnych franczyzobiorców, każdy ma inne doświadczenie, pasje czy wykształcenie, ale łączą ich wspólne przedsiębiorcze predyspozycje – ponadprzeciętna motywacja do działania i rozwoju swoich biznesów z myślą o klientach i ich zadowoleniu.

Aby dołączyć do sieci, wszyscy franczyzobiorcy muszą pozytywnie przejść etap rekrutacji i szkoleń, a także wnieść wkład własny, obecnie wynoszący ok. 5 tys. zł.

Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając  ponad 4000 nowych sklepów  w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509


[1] Dane GUS za2018 r.

[2] Źródło: GEM Global Report 2019/20, Global Entrepreneurship Monitor. Raport dostępny na stronie GEM: www.

gemconsortium.org oraz na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/

gem-polska-raport-z-badania-przedsiebiorczosci-2020.

[3] J.w.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Whiskey in the Jar, czyli jedyna w Polsce restauracja, którą odwiedził Salt Bae Biuro prasowe
2024-03-27 | 12:00

Whiskey in the Jar, czyli jedyna w Polsce restauracja, którą odwiedził Salt Bae

Od samego początku działalności, Whiskey in the Jar wyróżnia się na tle swojej konkurencji wysoką jakością serwowanych potraw oraz niepowtarzalną estetyką i charakterem.
Handel Żabka pomaga dzieciom i młodzieży rozwijać talenty i pasje
2024-03-27 | 10:35

Żabka pomaga dzieciom i młodzieży rozwijać talenty i pasje

Już po raz 13. Żabka przyznała stypendia najbardziej utalentowanym dzieciom franczyzobiorców, pracowników i współpracowników. Każdy z laureatów Programu
Handel „Głodny Tradycji?”. Oferta wielkanocna już dostępna w Żabce!
2024-03-26 | 11:30

„Głodny Tradycji?”. Oferta wielkanocna już dostępna w Żabce!

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, co widać również na sklepowych półkach w placówkach sieci Żabka. Wielbiciele sezonowych przysmaków będą mogli skorzystać

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.