Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków uważa, że powinno być więcej automatów paczkowych

2024-10-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych (65,1%) jest za tym, aby w Polsce było więcej automatów paczkowych. Zaledwie 17,3% osób z wykształceniem wyższym nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

Kobiety oraz osoby z wykształceniem poniżej średniego częściej nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w Polsce powinno być więcej automatów paczkowych. Wraz ze wzrostem wieku respondenta, maleje przekonanie o potrzebie większej liczby urządzeń w Polsce, a odsetek odpowiedzi „nie wiem” wzrasta. Co więcej, najbardziej przeciwni zwiększaniu liczby automatów paczkowych są respondenci w wieku 30-49 lat.

Większa liczba automatów paczkowych w Polsce może poprawić dostęp do wygodnych usług logistycznych oraz odpowiedzieć na potrzeby współczesnych konsumentów. Urządzenia umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co jest niezwykle wygodne dla osób pracujących lub mających zmienne harmonogramy. Ponadto, pozwalają uniknąć stacjonarnego oczekiwania na kuriera lub wizyt w oddziałach pocztowych. Nowoczesny konsument ceni sobie wygodę, elastyczność oraz oszczędność czasu. Preferuje samodzielne zarządzanie swoimi przesyłkami, niezależnie od pory dnia, i chętnie korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak aplikacje mobilne. Taki konsument jest świadomy ekologicznych aspektów swoich wyborów, dążąc do minimalizacji śladu węglowego poprzez wybieranie bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych – mówi Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.

DPD Polska ma już ponad 8 000 urządzeń w sieci DPD Pickup, która liczy łącznie ponad 29 000 punktów i automatów. Firma planuje dalszy rozwój. Technologia zewnętrznych automatów paczkowych jest oparta na SwipBox Infinity. Są one bardzo łatwe w konfiguracji i mogą być instalowane w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych dla tego typu urządzeń. Działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Automaty są niewielkie i mają konstrukcję modułową. Nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ są zasilane przez wbudowany akumulator. Ponadto, są przyjazne dla środowiska i można je obsługiwać bezdotykowo za pomocą smarftona dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.

Większość badanych osób (71,8%) korzysta z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Najwięcej użytkowników tych aplikacji to osoby z wykształceniem wyższym – 77,2%. Osoby między 30 a 39 rokiem życia częściej niż pozostali korzystają z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Natomiast w najmniejszym stopniu używają ich osoby w wieku 60 lat i więcej. Wyniki badania – „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – wskazują na szeroką akceptację i popularność automatów paczkowych w naszym kraju, choć największe różnice w preferencjach wynikają z wieku respondentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami Biuro prasowe
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o
Handel Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
2024-11-29 | 13:40

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.