Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków uważa, że powinno być więcej automatów paczkowych

2024-10-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych (65,1%) jest za tym, aby w Polsce było więcej automatów paczkowych. Zaledwie 17,3% osób z wykształceniem wyższym nie zgadza się z tym stwierdzeniem.

Kobiety oraz osoby z wykształceniem poniżej średniego częściej nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w Polsce powinno być więcej automatów paczkowych. Wraz ze wzrostem wieku respondenta, maleje przekonanie o potrzebie większej liczby urządzeń w Polsce, a odsetek odpowiedzi „nie wiem” wzrasta. Co więcej, najbardziej przeciwni zwiększaniu liczby automatów paczkowych są respondenci w wieku 30-49 lat.

Większa liczba automatów paczkowych w Polsce może poprawić dostęp do wygodnych usług logistycznych oraz odpowiedzieć na potrzeby współczesnych konsumentów. Urządzenia umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co jest niezwykle wygodne dla osób pracujących lub mających zmienne harmonogramy. Ponadto, pozwalają uniknąć stacjonarnego oczekiwania na kuriera lub wizyt w oddziałach pocztowych. Nowoczesny konsument ceni sobie wygodę, elastyczność oraz oszczędność czasu. Preferuje samodzielne zarządzanie swoimi przesyłkami, niezależnie od pory dnia, i chętnie korzysta z nowoczesnych technologii, takich jak aplikacje mobilne. Taki konsument jest świadomy ekologicznych aspektów swoich wyborów, dążąc do minimalizacji śladu węglowego poprzez wybieranie bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych – mówi Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.

DPD Polska ma już ponad 8 000 urządzeń w sieci DPD Pickup, która liczy łącznie ponad 29 000 punktów i automatów. Firma planuje dalszy rozwój. Technologia zewnętrznych automatów paczkowych jest oparta na SwipBox Infinity. Są one bardzo łatwe w konfiguracji i mogą być instalowane w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych dla tego typu urządzeń. Działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Automaty są niewielkie i mają konstrukcję modułową. Nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ są zasilane przez wbudowany akumulator. Ponadto, są przyjazne dla środowiska i można je obsługiwać bezdotykowo za pomocą smarftona dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z urządzeniem przez Bluetooth.

Większość badanych osób (71,8%) korzysta z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Najwięcej użytkowników tych aplikacji to osoby z wykształceniem wyższym – 77,2%. Osoby między 30 a 39 rokiem życia częściej niż pozostali korzystają z aplikacji mobilnych do obsługi przesyłek internetowych. Natomiast w najmniejszym stopniu używają ich osoby w wieku 60 lat i więcej. Wyniki badania – „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – wskazują na szeroką akceptację i popularność automatów paczkowych w naszym kraju, choć największe różnice w preferencjach wynikają z wieku respondentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.