Komunikaty PR

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

2024-07-01  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 3.08 MB )

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety odwiedzania sklepów.

Okazuje się, że mimo coraz popularniejszego handlu online, klientów przed wizytami w sklepach nie odstraszają ani tłumy, ani konieczność dojazdów, nierzadko w korkach. Wśród najbardziej atrakcyjnych rozwiązań oferowanych przez ten format konsumenci wymieniają przede wszystkim wysoką dostępność profesjonalnych doradców, którzy są w stanie rozwiać wątpliwości dotyczące zakupu, przedstawić i objaśnić poszczególne funkcjonalności danego urządzenia oraz dobrać produkt do indywidualnych potrzeb klienta. Badanie SW Research pokazuje, że ponad 70% badanych uważa, że obsługa klienta w sklepach stacjonarnych stoi na wyższym lub takim samym poziomie jak podczas zakupów online[1]. Nie bez znaczenia jest fakt, że personel w sklepie jest w stanie wspomóc w skonfigurowaniu urządzenia w momencie jego zakupu.  Pomoc doradcy w takiej sytuacji doceniają w szczególności kobiety (aż 29% z nich wskazało ten aspekt jako bardzo istotny, w porównaniu z 19% mężczyzn[2]).

– Co ciekawe, konsumenci doceniają nie tylko fachową wiedzę wysoce wykwalifikowanej kadry, ale nawet… samą jej obecność. Dzięki temu czują się bezpieczniej i mają poczucie, że w razie potrzeby, mogą liczyć na fachowe doradztwo. Zdarza się, że wyruszamy do sklepu pewni, co chcemy kupić, a na miejscu okazuje się, że nie przemyśleliśmy jakichś niuansów, np. jaki kabel będzie potrzeby nam do podłączenia urządzenia, czy jakie aspekty związane z montażem dodatkowo warto wziąć pod uwagę. Wtedy ta pomoc okazuje się nieoceniona i pozwala zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale także czas związany, chociażby z wymianą nieprzemyślanego do końca zakupu mówi Daniel Mikołajczyk, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży w MediaMarkt Polska.

Naprzeciw współczesnym wymaganiom

W związku ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów, sieci handlowe cyklicznie dostosowują swoje sklepy do aktualnych trendów, tak aby jeszcze bardziej ułatwić i uprzyjemnić swoim klientom czas spędzony na zakupach.

- W odpowiedzi na te trendy, sieci coraz częściej dokonują modernizacji – dodaje Mikołajczyk. W naszym przypadku w ramach rebrandingu dostosowujemy wystrój placówek do preferencji współczesnych klientów, przeorganizowujemy układ marketów i dodajemy im świeżości wizualnej. Zapewniamy dostęp do jak najszerszej gamy produktowej. Warto zwrócić też uwagę na zupełnie nowe rozwiązania, które pozwalają w formie rozrywki doświadczyć technologii. To chociażby strefy gamingu, które w naszych salonach cieszą się znaczną popularnością.

Raport SW Research potwierdza, że klienci coraz częściej podążają za nowoczesnymi trendami zakupowymi - potrzebę „bycia na czasie” czy wpływ regularnego obserwowania mediów społecznościowych na swoje preferencje deklaruje już co piąty badany[3]. To wymusza modernizację powierzchni handlowych i dostosowanie ich do współczesnych trendów, w taki sposób, aby łączyły innowacje z jednoczesnym zachowaniem atutów zakupów stacjonarnych.

- Taki koncept wdrażamy w naszych nowych sklepach. Ostatnio w dwóch nowych lokalizacjach: w Lesznie, w Galerii Starówka przy ulicy Wróblewskiego 8 oraz w Rumi, przy ulicy Sabata 1. Oba sklepy powstały w całkiem nowym, testowanym dotychczas za granicą formacie – MediaMarkt Xpress – informuje Daniel Mikołajczyk.To jednak nie koniec – już z początkiem lipca otworzy się kolejny sklep, tym razem w Suwałkach. Wyniki przeprowadzonych przez nas badań potwierdzają naszą intuicję, że konsumenci nadal potrzebują miejsca, w którym zastaną drugiego człowieka, jego życzliwość oraz zostaną profesjonalnie obsłużeni.

Jak? Najlepiej od ręki

Wskazując przyczyny wybierania stacjonarnej formy zakupów, klienci często skupiają się również na wygodzie i poczuciu bezpieczeństwa, które daje im możliwość dokonania transakcji na miejscu. Otrzymanie danego produktu w momencie dokonania transakcji bez konieczności oczekiwania na dostawę jest największym atutem zakupów dokonywanych w fizycznym sklepie według 35% przepytanych konsumentów. Z kolei 29% z nich wskazuje łatwą i natychmiastową ocenę stanu nabywanego produktu i – w razie potrzeby – ułatwione dokonanie zwrotu[4].

Wyniki przedstawionych badań wskazują jednoznacznie, że mimo coraz większej funkcjonalności usług e-commerce i wygody, które niosą one za sobą, klienci wciąż odczuwają potrzebę robienia zakupów stacjonarnie. Choć po pandemiczne trendy wydawały się wskazywać na coraz większy zwrot konsumentów ku zakupom online, obecnie sytuacja sprzedażowa w obu segmentach zaczyna się wyrównywać.

 


[1] Tamże,

[2] Tamże,

[3] SW Research, dz. cyt.,

[4] Tamże.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw Biuro prasowe
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.