Komunikaty PR

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

2024-06-27  |  15:10
Biuro prasowe

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że aż 97,2% działających w Polsce biznesów to mikroprzedsiębiorstwa. Coraz więcej z nich, szukając przewag rynkowych, działa w oparciu o model franczyzy. Obecnie z Żabką, największą siecią franczyzową w Polsce, współpracuje już 9000 przedsiębiorców, a ich liczba stale rośnie.

Z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce” przygotowanego przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w czerwcu 2024 r.[1] wynika, że MŚP wytwarzają blisko połowę wartości polskiego PKB (45,3%). Jednocześnie mikroprzedsiębiorstwa, czyli podmioty zatrudniające do 10 osób, stanowią najliczniejszą grupę, bo aż 97,2% wszystkich firm działających w Polsce. Generują one 28,2% kwoty polskiego PKB, czyli mają większy udział w jego tworzeniu niż każda z pozostałych grup przedsiębiorstw (małe, średnie i duże).

Mikroprzedsiębiorcy są więc znaczącą siłą naszej gospodarki. Jednak największym atutem właścicieli małych biznesów jest to, że aktywnie szukają nowych nisz rynkowych. Jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów jest obecnie franczyza – ponad 83 tys. polskich przedsiębiorców to franczyzobiorcy, z czego już 9000 z nich działa w popularnej w całym kraju sieci Żabka.

Ci ostatni, zgodnie z Raportem Odpowiedzialności Grupy Żabka za 2023 r.[2], wspólnie z siecią sklepów pod zielonym szyldem, zapewniają w Polsce ponad 63 tys. miejsc pracy, płacą podatki oraz angażują się w działania na rzecz lokalnych społeczności. W prowadzonych przez nich placówkach rozlicza się ok. miliarda transakcji rocznie. Całkowita kwota wartości dodanej do PKB, wytworzonej przez Grupę Żabka i współpracujących z nią franczyzobiorców, wyniosła w 2023 r. aż 9,1 mld zł, czyli o 30% więcej niż w 2022 r. Żabka jest jednym z liderów rynku franczyzy w Polsce, oferującym gotowy model biznesowy dla przedsiębiorców. Dla wielu z nich, szczególnie tych z małych miejscowości i wsi, franczyza Żabki staje się realną szansą na prowadzenie własnego biznesu i stabilne zarobki.

Franczyza to najlepsza szkoła przedsiębiorczości, a Żabka z dumą wspiera jej rozwój, nie tylko w dużych miastach, ale również na terenach wiejskich. Nasze sklepy, dzięki elastycznemu formatowi, wdrażanym innowacjom i ofercie dopasowanej do potrzeb klientów, zapewniają przewagę konkurencyjną na lokalnych rynkach. Ponadto gwarantujemy franczyzobiorcom prowadzącym sklepy wszechstronne przeszkolenie i stałą możliwość podnoszenia kompetencji przedsiębiorczych  – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.

Dlaczego franczyza?

Franczyzę sklepów Żabka wyróżnia na rynku wsparcie merytoryczne i szkoleniowe, jakie udzielane jest zarówno przedsiębiorcom rozpoczynającym swoją działalność, jak i tym, którzy mogą pochwalić się dłuższym stażem w sieci. W 2023 r. firma uruchomiła Akademię Przedsiębiorczości wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz ekspertami z rynku franczyzy. Program ma na celu rozwój umiejętności menedżerskich oraz poszerzanie wiedzy związanej z przedsiębiorczością, w tym z zakresu finansów, organizacji i zarządzania placówką. Inicjatywa skierowana jest do przedsiębiorców działających w sieci oraz kandydatów na franczyzobiorców. Obecnie już ponad 150 franczyzobiorców uzyskało certyfikat Politechniki Warszawskiej potwierdzający ukończenie programu. Oprócz tego w 2024 r. powstał wspierany przez Żabkę portal Studium Przedsiębiorczości, którego zadaniem jest edukować Polaków z zakresu wiedzy potrzebnej do prowadzenia własnej firmy.

Lubię wyzwania, dlatego rok temu podjęłam decyzję o przystąpieniu do sieci Żabka. Gdybym wtedy zawahała się, nie byłabym tu, gdzie jestem. Wiem, że jest sporo osób, które potrzebują życiowego impulsu, by postanowić coś zmienić w swoim życiu. Żabka pomaga młodym przedsiębiorcom wystartować z nowym biznesem. Można korzystać z licznych szkoleń czy materiałów edukacyjnych, które mnie z łatwością wprowadziły w ten świat – mówi Martyna Wolska-Kundera, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.

Franczyzobiorcy Żabki to typowi przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw – samodzielni przedsiębiorcy, którzy zatrudniają niewielką liczbę pracowników i działają na lokalnych rynkach. Dzięki wsparciu ze strony Żabki, mogą oni skorzystać z dobrze rozpoznawalnej marki, sprawdzonego modelu biznesowego oraz szerokiego wsparcia logistycznego i marketingowego. To wszystko pozwala im na skuteczne konkurowanie na lokalnym rynku. Nie bez znaczenia jest fakt, że franczyza Żabki umożliwia start od relatywnie niewielkiej kwoty, bo około 5 tys. zł. Do tego franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów wynajmu lokalu, który zapewnia sieć na rzecz wynajmującego, wybierając lokalizację po analizie regionalnego rynku. Mogą również liczyć na benefity, takie karta Multisport, karta paliwowa oraz unikatowe na rynku ubezpieczenie „Polisa na biznes”, które zapewnia stabilność ekonomiczną w przypadku zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem. Niewątpliwie argumentem są także finanse – w 2023 r. 81% franczyzobiorców Żabki osiągnęło 25 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi i wsparciu dla lokalnych przedsiębiorców, Żabka nie tylko umacnia swoją pozycję na rynku, ale także przyczynia się do wzrostu gospodarczego kraju. Jej model franczyzowy stanowi przykład skutecznego wspierania przedsiębiorczości, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju polskiej gospodarki.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza

Link do Studium Przedsiębiorczości: https://studiumprzedsiebiorczosci.pl/


[1] https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/ROSS_2024.pdf

[2] https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.