Punkty nadania i odbioru przesyłek nadal popularne
Punkty PUDO (Pick-Up Drop-Off) to wygodne miejsca nadania i odbioru przesyłek, które z powodzeniem działają w całej Polsce. Dzięki elastyczności i strategicznym rozmieszczeniu, często w lokalnych sklepach czy na stacjach benzynowych, stały się kluczowym ogniwem logistyki ostatniej mili. Szacuje się, że w Polsce funkcjonuje już około 30 tysięcy unikalnych punktów, a ich liczba stale rośnie. Z czego wynika ich niegasnąca popularność i dlaczego wciąż utrzymują swoją konkurencyjność wobec szybko rosnącej liczby automatów paczkowych?
Dlaczego PUDO?
Punkty PUDO umożliwiają łatwy odbiór i nadawanie paczek w dogodnych lokalizacjach, takich jak sklepy, lokale usługowe czy stacje benzynowe. Rozwiązanie to eliminuje problem nieobecności adresata czy konieczność oczekiwanie na kuriera. E-klient może odebrać paczkę w dogodnym dla siebie momencie, a jeśli zechce ją zwrócić, może to zrobić bezpośrednio w punkcie. To dobre rozwiązanie dla osób ceniących elastyczność i szybki dostęp do usług kurierskich.
Jeszcze więcej zalet
Punkty PUDO oferują także szereg innych zalet, które zwiększają ich konkurencyjność wśród innych usług kurierskich. To m.in. możliwość obsługiwania niestandardowych przesyłek (np. paczki o większych gabarytach), które nie zmieszczą się w skrytkach. Aspekt ekologiczny również odgrywa istotną rolę – punkty PUDO pozwalają na ograniczenie emisji CO2 dzięki konsolidacji przesyłek i redukcji liczby kursów doręczycieli. Nadawanie, zwracanie i odbieranie paczek za ich pośrednictwem jest ponadto korzystniejsze cenowo. Wynika to z faktu, że kurier nie musi dojeżdżać pod każdy adres z osobna. Dodatkowo coraz więcej placówek oferuje możliwość pozostawienia opakowań, które włączane są do tzw. drugiego obiegu, promując w ten sposób zrównoważone podejście do logistyki. Kluczowym atutem jest także aspekt ludzki – punkty zapewniają większą elastyczność, w tym możliwość przechowania paczki w przypadku nieobecności odbiorcy, co dodatkowo podnosi komfort i satysfakcję klienta.
Wsparcie w rozwoju sieci
Sieć PUDO rozwija się w Polsce dynamicznie. Aktualnie to ponad 30 tysięcy unikalnych punktów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Dzięki współpracy z zewnętrznymi partnerami, takimi jak, chociażby Furgonetka, sieć ma przed sobą nadal duży potencjał rozwoju. Stanowi wygodną alternatywę dostaw dla klientów, będąc jednocześnie cennym wsparciem dla lokalnych przedsiębiorców, ponieważ buduje rozpoznawalność, zwiększa ruch oraz generuje dodatkowy przychód.
– Mamy świadomość, jak istotny jest rozwój sieci PUDO, dlatego aktywnie wspieramy ten proces. Współpracujemy z 12 różnymi operatorami, takimi jak InPost, Allegro, DHL, FedEx, DPD czy UPS, korzystając z ich punktów kurierskich. Ponadto tworzymy własną sieć pod marką Furgonetka Punkt, do której można dołączyć na dwa sposoby, m.in. rozszerzając dotychczasową działalność. Sklepy – przynajmniej w naszym przypadku – otrzymują prowizję za każdą paczkę odebraną lub nadaną przez klientów. Dołączenie do sieci przyciąga nowych klientów do sklepu i pozwala zarobić na pokrycie stale rosnących kosztów prowadzenia firmy – mówi Michał Kamieniak, Product Owner w Furgonetka.pl.
Innym sposobem na dołączenie do sieci rozwijanej przez Furgonetkę jest stworzenie wyspecjalizowanej placówki kurierskiej. To dedykowane punkty, które koncentrują się wyłącznie na obsłudze przesyłek oraz powiązanych z nimi usługach, takich jak chociażby fulfilment, obsługa klientów indywidualnych i biznesowych czy sprzedaży materiałów paczkowych.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.