Komunikaty PR

"WARTA warta posprzątania" - Lidl Polska 3. raz rusza z akcją!

2024-09-09  |  16:00
Biuro prasowe

Już 11 i 12 września 2024 r., w ramach inicjatywy „WARTA warta posprzątania”, wolontariusze posprzątają poznańskie brzegi Warty i okoliczne tereny zielone. Wydarzenie organizowane jest w ramach 31. Akcji Sprzątania świata - Polska przez Lidl Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

„WARTA warta posprzątania” to akcja organizowana w Poznaniu przez Lidl Polska i Fundację Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań oraz pod patronatem organizacji UN Global Compact Network Poland. Wydarzenie w warstwie organizacyjnej i edukacyjnej wspierać będą jednostki miejskie takie, jak np. Zakład Zagospodarowania Odpadów czy Zarząd Zieleni Miejskiej. Podczas dwóch dni akcji, wolontariusze będą wspólnie działać, aby pozostawić rzekę i jej okolice piękniejszymi i czystszymi. W poprzednich edycjach, prawie 1600 ochotników zebrało niemal 3 tony odpadów. To imponujący wynik, ale zarazem sygnał, jak istotne jest aktywne działanie na rzecz dbania o środowisko w tym miejscu. W inicjatywę włączają się w dużej mierze dzieci w wieku szkolnym, dlatego organizatorom zależy na podnoszeniu świadomości na temat problemu śmiecenia. Promowanie dobrych wzorców i edukacja ekologiczna są jednymi z założeń projektu. Podczas całego wydarzenia, w kwaterze głównej akcji, dostępne będą specjalne stoiska edukacyjne, gdzie odbędą się ciekawe konkursy.

Plastik – temat rzeka

Lidl Polska inicjuje po raz trzeci akcję „WARTA warta posprzątania” w ramach realizacji strategii REset Plastic. Zaangażowanie sieci ma nie tylko przyczynić się do ograniczania ilości tworzyw sztucznych w firmie i jej otoczeniu, lecz także podnieść świadomość problemu oraz edukować w zakresie ekologii. Aby zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, w ramach strategii REset Plastic, Lidl dąży do tego, aby do 2025 r., 100% opakowań produktów marek własnych nadawała się maksymalnie do recyklingu, aby zredukować o 30% zawartość plastiku w opakowaniach oraz wykorzystywać w nich średnio 25% recyklatów. Firma bierze również odpowiedzialność za plastik, który już znajduje się w środowisku naturalnym, a nie został poddany recyklingowi.

„WARTA warta posprzątania” to nie tylko wspaniała inicjatywa, lecz także nasz wkład w walkę z problemem zalegających odpadów. W sieci Lidl zdajemy sobie sprawę z wagi zrównoważonych rozwiązań, dlatego konsekwentnie redukujemy wykorzystanie plastiku. Jesteśmy wdzięczni wszystkim wolontariuszom za tak ogromne zaangażowanie w ochronę naturalnego charakteru Warty, rzeki nam szczególnie bliskiej, zważając na naszą działalność w Wielkopolsce. Zależy nam na edukowaniu i zwiększaniu świadomości oraz zachęcaniu lokalnych społeczności do aktywności. Zapraszamy każdego, komu stan przyrody nie jest obojętny, aby dołączył do nas i przekonał się, jak wiele możemy wspólnie osiągnąć. – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Z raportów podsumowujących wyniki ogólnopolskich akcji koordynowanych przez Fundację Nasza Ziemia w ramach Akcji Sprzątanie świata - Polska od 1994 roku[endnoteRef:2] wynika, że odpady z tworzyw sztucznych są drugim po szklanych opakowaniach odpadem najczęściej sprzątanym w naturze. Plastikowe butelki, opakowania po jedzeniu, torby foliowe bardzo szkodzą naszej Planecie. Wystarczy przyjrzeć się wynikowi tylko jednej akcji, którą Fundacja przeprowadziła w partnerstwie z firmą Lidla Polska oraz Urzędem Miasta Poznania w roku 2023 nad Wartą. 330 kg z całkowitej sumy 1035 kg zebranych śmieci z brzegów oraz z samej rzeki Warty, stanowiła frakcja żółta. Większość tych odpadów powinna była trafić do odpowiedniego pojemnika jako cenny surowiec. Bez znaczenie jest czy plastikowe śmieci są pozostawione na nadmorskich plażach, brzegach rzek, w toni jeziora, czy w lesie - wszystkie w efekcie zanieczyszczają wodę, której potrzebujemy do życia My – ludzie oraz cały ekosystem. – mówi Beata Butwicka – Prezeska Zarządu Fundacji Nasza Ziemia. [2: https://naszaziemia.pl/akcja-sprzatanie-swiata/ ]

Razem posprzątajmy kolejny kawałek Ziemi!

Zaśmiecone brzegi rzeki to niejedyny problem, z którym zmaga się natura. W związku z tym, w tym roku rozszerzamy zasięg akcji o dodatkowe tereny zielone w Poznaniu. Oprócz tradycyjnego sprzątania brzegów Warty, część wydarzenia będzie przeprowadzona na terenie Szacht, dawnych cegielni, które obecnie są miejscem odpoczynku dla wielu poznanianek i poznaniaków. Nie tylko WARTA warta jest posprzątania!

Informacje organizacyjne:

Punkty zbiórek: 11 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna lub Kwatera Terenowa

12 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna

Więcej informacji znajduje się na:

· Wydarzenie FB https://fb.me/e/5Exbu2hxn

· Strona Warta warta posprzątania - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.