Komunikaty PR

"WARTA warta posprzątania" - Lidl Polska 3. raz rusza z akcją!

2024-09-09  |  16:00
Biuro prasowe

Już 11 i 12 września 2024 r., w ramach inicjatywy „WARTA warta posprzątania”, wolontariusze posprzątają poznańskie brzegi Warty i okoliczne tereny zielone. Wydarzenie organizowane jest w ramach 31. Akcji Sprzątania świata - Polska przez Lidl Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.

„WARTA warta posprzątania” to akcja organizowana w Poznaniu przez Lidl Polska i Fundację Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań oraz pod patronatem organizacji UN Global Compact Network Poland. Wydarzenie w warstwie organizacyjnej i edukacyjnej wspierać będą jednostki miejskie takie, jak np. Zakład Zagospodarowania Odpadów czy Zarząd Zieleni Miejskiej. Podczas dwóch dni akcji, wolontariusze będą wspólnie działać, aby pozostawić rzekę i jej okolice piękniejszymi i czystszymi. W poprzednich edycjach, prawie 1600 ochotników zebrało niemal 3 tony odpadów. To imponujący wynik, ale zarazem sygnał, jak istotne jest aktywne działanie na rzecz dbania o środowisko w tym miejscu. W inicjatywę włączają się w dużej mierze dzieci w wieku szkolnym, dlatego organizatorom zależy na podnoszeniu świadomości na temat problemu śmiecenia. Promowanie dobrych wzorców i edukacja ekologiczna są jednymi z założeń projektu. Podczas całego wydarzenia, w kwaterze głównej akcji, dostępne będą specjalne stoiska edukacyjne, gdzie odbędą się ciekawe konkursy.

Plastik – temat rzeka

Lidl Polska inicjuje po raz trzeci akcję „WARTA warta posprzątania” w ramach realizacji strategii REset Plastic. Zaangażowanie sieci ma nie tylko przyczynić się do ograniczania ilości tworzyw sztucznych w firmie i jej otoczeniu, lecz także podnieść świadomość problemu oraz edukować w zakresie ekologii. Aby zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, w ramach strategii REset Plastic, Lidl dąży do tego, aby do 2025 r., 100% opakowań produktów marek własnych nadawała się maksymalnie do recyklingu, aby zredukować o 30% zawartość plastiku w opakowaniach oraz wykorzystywać w nich średnio 25% recyklatów. Firma bierze również odpowiedzialność za plastik, który już znajduje się w środowisku naturalnym, a nie został poddany recyklingowi.

„WARTA warta posprzątania” to nie tylko wspaniała inicjatywa, lecz także nasz wkład w walkę z problemem zalegających odpadów. W sieci Lidl zdajemy sobie sprawę z wagi zrównoważonych rozwiązań, dlatego konsekwentnie redukujemy wykorzystanie plastiku. Jesteśmy wdzięczni wszystkim wolontariuszom za tak ogromne zaangażowanie w ochronę naturalnego charakteru Warty, rzeki nam szczególnie bliskiej, zważając na naszą działalność w Wielkopolsce. Zależy nam na edukowaniu i zwiększaniu świadomości oraz zachęcaniu lokalnych społeczności do aktywności. Zapraszamy każdego, komu stan przyrody nie jest obojętny, aby dołączył do nas i przekonał się, jak wiele możemy wspólnie osiągnąć. – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Z raportów podsumowujących wyniki ogólnopolskich akcji koordynowanych przez Fundację Nasza Ziemia w ramach Akcji Sprzątanie świata - Polska od 1994 roku[endnoteRef:2] wynika, że odpady z tworzyw sztucznych są drugim po szklanych opakowaniach odpadem najczęściej sprzątanym w naturze. Plastikowe butelki, opakowania po jedzeniu, torby foliowe bardzo szkodzą naszej Planecie. Wystarczy przyjrzeć się wynikowi tylko jednej akcji, którą Fundacja przeprowadziła w partnerstwie z firmą Lidla Polska oraz Urzędem Miasta Poznania w roku 2023 nad Wartą. 330 kg z całkowitej sumy 1035 kg zebranych śmieci z brzegów oraz z samej rzeki Warty, stanowiła frakcja żółta. Większość tych odpadów powinna była trafić do odpowiedniego pojemnika jako cenny surowiec. Bez znaczenie jest czy plastikowe śmieci są pozostawione na nadmorskich plażach, brzegach rzek, w toni jeziora, czy w lesie - wszystkie w efekcie zanieczyszczają wodę, której potrzebujemy do życia My – ludzie oraz cały ekosystem. – mówi Beata Butwicka – Prezeska Zarządu Fundacji Nasza Ziemia. [2: https://naszaziemia.pl/akcja-sprzatanie-swiata/ ]

Razem posprzątajmy kolejny kawałek Ziemi!

Zaśmiecone brzegi rzeki to niejedyny problem, z którym zmaga się natura. W związku z tym, w tym roku rozszerzamy zasięg akcji o dodatkowe tereny zielone w Poznaniu. Oprócz tradycyjnego sprzątania brzegów Warty, część wydarzenia będzie przeprowadzona na terenie Szacht, dawnych cegielni, które obecnie są miejscem odpoczynku dla wielu poznanianek i poznaniaków. Nie tylko WARTA warta jest posprzątania!

Informacje organizacyjne:

Punkty zbiórek: 11 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna lub Kwatera Terenowa

12 września, godz.: 11:00-14:30 – Kwatera Główna

Więcej informacji znajduje się na:

· Wydarzenie FB https://fb.me/e/5Exbu2hxn

· Strona Warta warta posprzątania - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami Biuro prasowe
2024-12-02 | 23:30

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o
Handel Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
2024-11-29 | 13:40

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.