Komunikaty PR

„Razem w Lidlu” – społecznie zaangażowana kampania employer brandingowa sieci

2024-02-08  |  11:00
Biuro prasowe

Właśnie ruszyła kampania wizerunkowa Lidl Polska, dotykająca ważnych społecznie spraw. Sieć porusza w niej tematy rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, społecznej odpowiedzialności biznesu i sprawiedliwego procesu rekrutacji. Kampania, w której udział wzięli pracownicy i pracowniczki Lidl Polska poprzedzona została kampanią teaserową.

„Razem w Lidlu” to zaangażowana społecznie kampania employer brandingowa Lidl Polska, która wystartowała 1 lutego br. Wtedy odbyła się jej faza teaserowa, podczas której w całej Polsce pojawiły się reklamy outdoroowe oraz on-linowe z krótkimi, dającymi do myślenia pytaniami. Czy zdjęcie w CV jest w ważne?; Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji? – to przykłady treści, jakie znalazły się na teaserach kampanii.

8 lutego br. ruszyła część główna „Razem w Lidlu”. Firma odpowiada w niej na wcześniejsze pytania, jednocześnie informując, w jaki sposób Lidl Polska jako pracodawca odnosi się do rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, sprawiedliwego procesu rekrutacji czy atmosfery w pracy. W materiałach pojawili się pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika. Odpowiadają oni o tym, jak ważni dla firmy są ludzie, ich kompetencje oraz potencjał.–

Kampania „Razem w Lidlu” jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ dotyka tematów, które traktujemy priorytetowo. Celem kampanii jest pokazanie, że tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdego, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Do kampanii zaprosiliśmy naszych pracowników i pracowniczki, bo kto, jak nie oni, wiedzą najlepiej, jak pracuje się w Lidlu. Stawiamy na równe i sprawiedliwe traktowanie, a także wspieranie pracowników. Zależy nam, aby promować dobre praktyki i być liderem wśród pracodawców w  handlu. Mamy szeroki pakiet benefitów, jedne z najwyższych wynagrodzeń w branży i cieszymy się, że mamy wewnątrz firmy zgrane zespoły oraz pozytywne relacjemówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.

Pięć filarów kampanii

Rodzicielstwo to jeden z pięciu tematów przewodnich „Razem w Lidlu”, ponieważ w Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30 a 50 rokiem życia i wielu z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. W 2023 roku urodziło się ponad 1000 dzieci pracowników sieci, którym Lidl przekazał Wyprawki dla Maluszka, zasilając karty Lidl kwotą 150 zł brutto. Z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1600 rodziców. Aby ułatwić im powrót do pracy, Lidl stworzył Program wsparcia rodzicielstwa. Sieć zaopatrza także dzieci pracowniczek i pracowników w szkolne wyprawki i wręcza im świąteczne paczki, których w  ubiegłym roku było ponad 19 tys.

Oprócz tego, Lidl oferuje szeroki pakiet benefitów pozapłacowych dla pracowników i  członków ich rodzin. Wśród nich są m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport i  MedicoverSport,  a także Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego można skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej, prawniczej oraz doradztwa finansowego.

Kolejnym motywem kampanii są Generacje – z badań wynika[1], że do 2025 roku pokolenie „Z” będzie stanowiło 27 proc. pracowników na świecie, dlatego tak ważna będzie międzypokoleniowa integracja w środowisku pracy. Lidl Polska dużą wagę przykłada do tworzenia przyjaznego miejsca pracy, w którym każdy, bez względu na wiek, czuje się mile widziany. Sieć podejmuje w tym zakresie różne inicjatywy, jak nagradzanie firm wspierających równość płac w konkursie Lidl Fair Pay czy prowadzenie rozmów o różnorodności w ramach projektu #KobiecaStronaLidla. Sieć jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.

Wynagrodzenia to następny temat, poruszany w trakcie kampanii „Razem w Lidlu”. Lidl Polska od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami, stawiając na równość wynagrodzeń. W tym roku sieć przeznacza aż 240 mln złotych na podwyżki i nowe miejsca pracy, oferując jedne z najwyższych zarobków w handlu. Od stycznia tego roku pracownicy sklepów zarabiają od 4  550 zł brutto do 5 550 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy, a po dwóch latach kolejne podwyżki.

W przypadku pensji załogi magazynów Lidl Polska, po podwyżkach wyniesie ona od 5 050 zł brutto do 5 650 zł brutto na początku zatrudnienia.  Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto do 7 600 zł brutto na start. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.

Kampania porusza również temat procesu rekrutacji i wyglądu, podkreślając otwartość Lidl Polska w obszarze różnorodności i pokazując, że firma stawia na kompetencje i chęć do pracy.

Kampania „Razem w Lidlu” porusza również temat ważnej i potrzebnej społecznej odpowiedzialności biznesu. Lidl Polska skrupulatnie realizuje swoją strategię CSR na lata 2020-2025, podejmując działania na rzecz ochrony klimatu, ochrony zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania się w dialog swoich interesariuszy. Sieć prezentuje swoje zobowiązania w tym obszarze poprzez raport zrównoważonego rozwoju, a także tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, co potwierdza m.in. otrzymana niedawno przez sieć nagroda „Top Employer 2024”. Najlepszym dowodem na to, że Lidl jest w tym skuteczny, jest staż pracowników – ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej.

Kampania „Razem w Lidlu” potrwa do końca lutego 2024 r. Akcja jest wspierana przez różne działania wizerunkowe, które zostały zaplanowane w formie reklam outdoor w miastach, promocji w internecie, social media, radio oraz prasie on-line.  W przygotowaniu kampanii Lidl Polska wspierała agencja Lucky You.

 


[1] „The Future of Time” – badanie Adobe Document Cloud, 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.