Komunikaty PR

„Razem w Lidlu” – społecznie zaangażowana kampania employer brandingowa sieci

2024-02-08  |  11:00
Biuro prasowe

Właśnie ruszyła kampania wizerunkowa Lidl Polska, dotykająca ważnych społecznie spraw. Sieć porusza w niej tematy rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, społecznej odpowiedzialności biznesu i sprawiedliwego procesu rekrutacji. Kampania, w której udział wzięli pracownicy i pracowniczki Lidl Polska poprzedzona została kampanią teaserową.

„Razem w Lidlu” to zaangażowana społecznie kampania employer brandingowa Lidl Polska, która wystartowała 1 lutego br. Wtedy odbyła się jej faza teaserowa, podczas której w całej Polsce pojawiły się reklamy outdoroowe oraz on-linowe z krótkimi, dającymi do myślenia pytaniami. Czy zdjęcie w CV jest w ważne?; Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji? – to przykłady treści, jakie znalazły się na teaserach kampanii.

8 lutego br. ruszyła część główna „Razem w Lidlu”. Firma odpowiada w niej na wcześniejsze pytania, jednocześnie informując, w jaki sposób Lidl Polska jako pracodawca odnosi się do rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, sprawiedliwego procesu rekrutacji czy atmosfery w pracy. W materiałach pojawili się pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika. Odpowiadają oni o tym, jak ważni dla firmy są ludzie, ich kompetencje oraz potencjał.–

Kampania „Razem w Lidlu” jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ dotyka tematów, które traktujemy priorytetowo. Celem kampanii jest pokazanie, że tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdego, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Do kampanii zaprosiliśmy naszych pracowników i pracowniczki, bo kto, jak nie oni, wiedzą najlepiej, jak pracuje się w Lidlu. Stawiamy na równe i sprawiedliwe traktowanie, a także wspieranie pracowników. Zależy nam, aby promować dobre praktyki i być liderem wśród pracodawców w  handlu. Mamy szeroki pakiet benefitów, jedne z najwyższych wynagrodzeń w branży i cieszymy się, że mamy wewnątrz firmy zgrane zespoły oraz pozytywne relacjemówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.

Pięć filarów kampanii

Rodzicielstwo to jeden z pięciu tematów przewodnich „Razem w Lidlu”, ponieważ w Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30 a 50 rokiem życia i wielu z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. W 2023 roku urodziło się ponad 1000 dzieci pracowników sieci, którym Lidl przekazał Wyprawki dla Maluszka, zasilając karty Lidl kwotą 150 zł brutto. Z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1600 rodziców. Aby ułatwić im powrót do pracy, Lidl stworzył Program wsparcia rodzicielstwa. Sieć zaopatrza także dzieci pracowniczek i pracowników w szkolne wyprawki i wręcza im świąteczne paczki, których w  ubiegłym roku było ponad 19 tys.

Oprócz tego, Lidl oferuje szeroki pakiet benefitów pozapłacowych dla pracowników i  członków ich rodzin. Wśród nich są m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport i  MedicoverSport,  a także Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego można skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej, prawniczej oraz doradztwa finansowego.

Kolejnym motywem kampanii są Generacje – z badań wynika[1], że do 2025 roku pokolenie „Z” będzie stanowiło 27 proc. pracowników na świecie, dlatego tak ważna będzie międzypokoleniowa integracja w środowisku pracy. Lidl Polska dużą wagę przykłada do tworzenia przyjaznego miejsca pracy, w którym każdy, bez względu na wiek, czuje się mile widziany. Sieć podejmuje w tym zakresie różne inicjatywy, jak nagradzanie firm wspierających równość płac w konkursie Lidl Fair Pay czy prowadzenie rozmów o różnorodności w ramach projektu #KobiecaStronaLidla. Sieć jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.

Wynagrodzenia to następny temat, poruszany w trakcie kampanii „Razem w Lidlu”. Lidl Polska od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami, stawiając na równość wynagrodzeń. W tym roku sieć przeznacza aż 240 mln złotych na podwyżki i nowe miejsca pracy, oferując jedne z najwyższych zarobków w handlu. Od stycznia tego roku pracownicy sklepów zarabiają od 4  550 zł brutto do 5 550 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy, a po dwóch latach kolejne podwyżki.

W przypadku pensji załogi magazynów Lidl Polska, po podwyżkach wyniesie ona od 5 050 zł brutto do 5 650 zł brutto na początku zatrudnienia.  Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto do 7 600 zł brutto na start. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.

Kampania porusza również temat procesu rekrutacji i wyglądu, podkreślając otwartość Lidl Polska w obszarze różnorodności i pokazując, że firma stawia na kompetencje i chęć do pracy.

Kampania „Razem w Lidlu” porusza również temat ważnej i potrzebnej społecznej odpowiedzialności biznesu. Lidl Polska skrupulatnie realizuje swoją strategię CSR na lata 2020-2025, podejmując działania na rzecz ochrony klimatu, ochrony zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania się w dialog swoich interesariuszy. Sieć prezentuje swoje zobowiązania w tym obszarze poprzez raport zrównoważonego rozwoju, a także tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, co potwierdza m.in. otrzymana niedawno przez sieć nagroda „Top Employer 2024”. Najlepszym dowodem na to, że Lidl jest w tym skuteczny, jest staż pracowników – ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej.

Kampania „Razem w Lidlu” potrwa do końca lutego 2024 r. Akcja jest wspierana przez różne działania wizerunkowe, które zostały zaplanowane w formie reklam outdoor w miastach, promocji w internecie, social media, radio oraz prasie on-line.  W przygotowaniu kampanii Lidl Polska wspierała agencja Lucky You.

 


[1] „The Future of Time” – badanie Adobe Document Cloud, 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.