Komunikaty PR

Retail Congress - unikatowa wiedza dla branży handlowej

2023-09-20  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Integralną częścią Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow jest konferencja Retail Congress, która odbędzie się już 22 listopada. Jej prelegenci przeprowadzą słuchaczy przez najbardziej aktualne zagadnienia, takie jak sztuczna inteligencja, której umiejętne zastosowanie staje się coraz bardziej krytycznym elementem dla konkurencyjności. Wskażą także najnowocześniejsze, praktyczne narzędzia w projektowaniu przestrzeni sklepowych.   

Prelegenci konferencji Retail Congress reprezentują kluczowe obszary zarządzania placówkami handlowymi, począwszy od dobrego projektowania wnętrz po wyposażanie w odpowiednie narzędzia. Wydarzenie stanowi też świetną okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu dla osób, które zajmują się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i całym łańcuchu dostaw, a także specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie przestrzeni handlowych. Spotkanie podzielone będzie na dwa bloki tematyczne: innowacje i trendy w branży handlowej.

Innowacje oparte na sztucznej inteligencji

Konferencję rozpocznie prelekcja Sebastiana Starzyńskiego z firmy TakeTask, która będzie poświęcona sztucznej inteligencji. Ekspert przybliży jej kierunki rozwoju, wpływ na pracę, gospodarkę i życie codzienne, ale także zwróci uwagę na jej potencjał i zagrożenia.

Opowiem o praktycznych zastosowaniach AI w sektorze handlu, takich jak automatyczne rozpoznawanie obrazów do weryfikacji dostępności produktów i planogramów czy analiza danych w czasie rzeczywistym, by lepiej dostosować ofertę dla klienta w sklepie online, co może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną i handlową. Jest to szczególnie ważne dla mniejszych sieci handlowych, które mogą nie mieć zasobów na rozwijanie własnych, zaawansowanych rozwiązań – podkreśla Sebastian Starzyński.

Z racji tego, że technologia nie jest dziś jedynie dodatkiem, a koniecznością pozwalającą zachować efektywność biznesu, kluczowe jest nie tylko wdrożenie odpowiednich narzędzi, ale i szkolenie zespołu w celu ich efektywnego wykorzystania. 

W pierwszej części konferencji warto zwrócić uwagę na prelekcje firmy HIKVISION, podczas której będzie można się dowiedzieć, jak dzięki sztucznej inteligencji w CCTV można zapobiegać kradzieżom i minimalizować straty w placówkach handlowych. O AI opowie też przedstawiciel Sensormatic Solutions i Johnson Controls. Zwróci uwagę na ewolucję algorytmów, które dzięki rosnącej mocy obliczeniowej umożliwiają coraz szybszą analizę ogromnej ilości danych, zwiększając tym samym wiedzę zarządzających i przynosząc wzrost produktywności i wydajności, a co za tym idzie poprawę obsługi klienta.

Z kolei ekspert z firmy Optimix zaprezentuje rozwiązania z zakresu Pricing & Supply Chain i szczegółowo omówi dwa przypadki, które przyczyniają się do sukcesu sprzedawców detalicznych.

Praktycznemu rozwiązaniu poświęcona będzie prelekcja pt. „Prostota innowacją w wymiarowaniu dla e-commerce” Piotra Klepczarka, dyrektora generalnego EMEA z firmy Cubetape i Sebastiana Kucharskiego, product managera z firmy Koncept-L. Eksperci opowiedzą o przenośnym skanerze do błyskawicznego obliczania wymiarów paczek i palet. To na pozór proste urządzenie okazuje się być prawdziwą innowacją, która znacząco usprawnia procesy logistyczne i magazynowe oraz poprawia doświadczenie zakupowe klienta.

Dobre rozumienie klienta  

Drugi blok konferencji będzie poświęcony trendom w projektowaniu sklepów. Otworzy go dr Marek Borowiński SHOP DOCTOR, przybliżając najnowsze trendy i innowacje w projektowaniu sklepów skuteczne na rynku amerykańskim.  

W trakcie pobytu w USA pozyskałem nowe perspektywy w zakresie komunikacji z klientami i strategii sprzedażowych. To doświadczenie na zawsze zmieniło moje podejście do optymalizacji sklepów. Nowe techniki i strategie, które poznałem, są teraz w pełni wykorzystywane, by pomóc właścicielom sklepów w Polsce osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe – podkreśla Marek Borowiński.

Ciekawą prelekcją, bazującą na doświadczeniach zebranych w Czechach, będzie wystąpienie Marco Schumachera, business development dyrektora z firmy Moris Design, który opowie o przyszłości handlu detalicznego i związanej z nią realizacji koncepcji 24/7. Ekspert podzieli się również wiedzą na temat najważniejszych czynników, które powinny być brane pod uwagę podczas projektowania i wyposażania sklepów. To między innymi projektowanie sklepu z myślą o jego adaptacji z uwzględnieniem zmian w układzie i ekspozycji produktów, trendów konsumenckich i ciągłe dostosowywanie do nich wystroju, jak też zbieranie i analizowanie opinii klientów w celu ulepszenia projektu i układu sklepu. To również dobre rozumienie i odzwierciedlenie preferencji odbiorców, a także tożsamości marki w sklepach, m.in. poprzez dobór kolorów, które rezonują z marką i emocjami, które chcemy wywołać u klientów.

Retail Congress jest ważną częścią targów, gdzie można uzyskać solidną porcję branżowej wiedzy, zapoznać się z studiami przypadków, a także podyskutować z prelegentami czy zapytać o nurtujące kwestie. Już dziś warto zarezerwować pierwszy dzień targów, by wziąć udział w konferencji Retail Congress 2023. Pełny program znajduje się na stronie RetailShow, a rejestracji na konferencję można dokonać tutaj. 

Informacje praktyczne

12. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 22-23 listopada 2023 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Partnerem Strategicznym Targów RetailShow 2023 i Retail Congress jest firma MODERN-EXPO. Rolę Sponsorów Głównych objęły firmy: HIKVISION POLAND, KONCEPT-L, MORIS DESIGN, OPTIMIX i SENSORMATIC, a partnerów technologicznych Solix i Magnes.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.