Retail Congress - unikatowa wiedza dla branży handlowej
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Integralną częścią Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow jest konferencja Retail Congress, która odbędzie się już 22 listopada. Jej prelegenci przeprowadzą słuchaczy przez najbardziej aktualne zagadnienia, takie jak sztuczna inteligencja, której umiejętne zastosowanie staje się coraz bardziej krytycznym elementem dla konkurencyjności. Wskażą także najnowocześniejsze, praktyczne narzędzia w projektowaniu przestrzeni sklepowych.
Prelegenci konferencji Retail Congress reprezentują kluczowe obszary zarządzania placówkami handlowymi, począwszy od dobrego projektowania wnętrz po wyposażanie w odpowiednie narzędzia. Wydarzenie stanowi też świetną okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu dla osób, które zajmują się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i całym łańcuchu dostaw, a także specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie przestrzeni handlowych. Spotkanie podzielone będzie na dwa bloki tematyczne: innowacje i trendy w branży handlowej.
Innowacje oparte na sztucznej inteligencji
Konferencję rozpocznie prelekcja Sebastiana Starzyńskiego z firmy TakeTask, która będzie poświęcona sztucznej inteligencji. Ekspert przybliży jej kierunki rozwoju, wpływ na pracę, gospodarkę i życie codzienne, ale także zwróci uwagę na jej potencjał i zagrożenia.
– Opowiem o praktycznych zastosowaniach AI w sektorze handlu, takich jak automatyczne rozpoznawanie obrazów do weryfikacji dostępności produktów i planogramów czy analiza danych w czasie rzeczywistym, by lepiej dostosować ofertę dla klienta w sklepie online, co może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną i handlową. Jest to szczególnie ważne dla mniejszych sieci handlowych, które mogą nie mieć zasobów na rozwijanie własnych, zaawansowanych rozwiązań – podkreśla Sebastian Starzyński.
Z racji tego, że technologia nie jest dziś jedynie dodatkiem, a koniecznością pozwalającą zachować efektywność biznesu, kluczowe jest nie tylko wdrożenie odpowiednich narzędzi, ale i szkolenie zespołu w celu ich efektywnego wykorzystania.
W pierwszej części konferencji warto zwrócić uwagę na prelekcje firmy HIKVISION, podczas której będzie można się dowiedzieć, jak dzięki sztucznej inteligencji w CCTV można zapobiegać kradzieżom i minimalizować straty w placówkach handlowych. O AI opowie też przedstawiciel Sensormatic Solutions i Johnson Controls. Zwróci uwagę na ewolucję algorytmów, które dzięki rosnącej mocy obliczeniowej umożliwiają coraz szybszą analizę ogromnej ilości danych, zwiększając tym samym wiedzę zarządzających i przynosząc wzrost produktywności i wydajności, a co za tym idzie poprawę obsługi klienta.
Z kolei ekspert z firmy Optimix zaprezentuje rozwiązania z zakresu Pricing & Supply Chain i szczegółowo omówi dwa przypadki, które przyczyniają się do sukcesu sprzedawców detalicznych.
Praktycznemu rozwiązaniu poświęcona będzie prelekcja pt. „Prostota innowacją w wymiarowaniu dla e-commerce” Piotra Klepczarka, dyrektora generalnego EMEA z firmy Cubetape i Sebastiana Kucharskiego, product managera z firmy Koncept-L. Eksperci opowiedzą o przenośnym skanerze do błyskawicznego obliczania wymiarów paczek i palet. To na pozór proste urządzenie okazuje się być prawdziwą innowacją, która znacząco usprawnia procesy logistyczne i magazynowe oraz poprawia doświadczenie zakupowe klienta.
Dobre rozumienie klienta
Drugi blok konferencji będzie poświęcony trendom w projektowaniu sklepów. Otworzy go dr Marek Borowiński SHOP DOCTOR, przybliżając najnowsze trendy i innowacje w projektowaniu sklepów skuteczne na rynku amerykańskim.
– W trakcie pobytu w USA pozyskałem nowe perspektywy w zakresie komunikacji z klientami i strategii sprzedażowych. To doświadczenie na zawsze zmieniło moje podejście do optymalizacji sklepów. Nowe techniki i strategie, które poznałem, są teraz w pełni wykorzystywane, by pomóc właścicielom sklepów w Polsce osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe – podkreśla Marek Borowiński.
Ciekawą prelekcją, bazującą na doświadczeniach zebranych w Czechach, będzie wystąpienie Marco Schumachera, business development dyrektora z firmy Moris Design, który opowie o przyszłości handlu detalicznego i związanej z nią realizacji koncepcji 24/7. Ekspert podzieli się również wiedzą na temat najważniejszych czynników, które powinny być brane pod uwagę podczas projektowania i wyposażania sklepów. To między innymi projektowanie sklepu z myślą o jego adaptacji z uwzględnieniem zmian w układzie i ekspozycji produktów, trendów konsumenckich i ciągłe dostosowywanie do nich wystroju, jak też zbieranie i analizowanie opinii klientów w celu ulepszenia projektu i układu sklepu. To również dobre rozumienie i odzwierciedlenie preferencji odbiorców, a także tożsamości marki w sklepach, m.in. poprzez dobór kolorów, które rezonują z marką i emocjami, które chcemy wywołać u klientów.
Retail Congress jest ważną częścią targów, gdzie można uzyskać solidną porcję branżowej wiedzy, zapoznać się z studiami przypadków, a także podyskutować z prelegentami czy zapytać o nurtujące kwestie. Już dziś warto zarezerwować pierwszy dzień targów, by wziąć udział w konferencji Retail Congress 2023. Pełny program znajduje się na stronie RetailShow, a rejestracji na konferencję można dokonać tutaj.
Informacje praktyczne
12. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 22-23 listopada 2023 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Partnerem Strategicznym Targów RetailShow 2023 i Retail Congress jest firma MODERN-EXPO. Rolę Sponsorów Głównych objęły firmy: HIKVISION POLAND, KONCEPT-L, MORIS DESIGN, OPTIMIX i SENSORMATIC, a partnerów technologicznych Solix i Magnes.pl.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.