Różowe skrzyneczki w miejscu pracy? Lidl Polska wspiera kobiety
W Lidl Polska kobiety stanowią blisko ¾ osób zatrudnionych[1]. W odpowiedzi na ich potrzeby powstała inicjatywa zamontowania w damskich łazienkach różowych skrzyneczek, które wypełnione są niezbędnymi artykułami higienicznymi.
Lidl Polska jako pracodawca myśli o potrzebach swoich pracowniczek i chce wspierać kobiety aktywne zawodowo w każdej sytuacji. Dlatego też firma zdecydowała się zapewnić dostęp do bezpłatnych środków higienicznych. Działanie jest wyjściem naprzeciw potrzebom pracowniczek, które od teraz w miejscu pracy mogą mieć dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Chodzi tutaj o komfort, wygodę oraz łatwy dostęp do środków, które są im potrzebne.
W ubiegłym roku w Lidl Polska przetestowano rozwiązanie na mniejszą skalę. Różowe skrzyneczki z hasłem „#KOBIETY” pojawiły się między marcem a majem 2023 r. w Biurach Sprzedaży Pruszcz Gdański i Tarnów. Osoby zatrudnione w firmie pozytywnie odnosiły się do akcji: Uważam że pomysł jest świetny. Czuję się wyróżniona i doceniona, bo my – kobiety – też chodzimy do pracy w tak zwanych "dniach niedyspozycyjnych” – mówiła jedna z pracowniczek.
Do końca stycznia skrzynki będą zamontowane we wszystkich damskich toaletach w sklepach, magazynach oraz biurach. Skrzyneczek jest w sumie ponad 1000 w całej firmie. W środku znajdują się tampony, wkładki higieniczne, podpaski oraz chusteczki do higieny intymnej. Artykuły będą systematycznie uzupełnianie.
Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć wygodę, wprowadziliśmy skrzynki w damskich toaletach, gromadzące najpotrzebniejsze kobiece produkty. Skrzyneczki #Kobiety zostały już zamontowane w większości naszych biur, sklepów i magazynów, a w styczniu zakończymy ich instalację w dwóch ostatnich Biurach Sprzedaży. Jestem przekonana, że ten gest nie tylko poprawi komfort kobiet w naszej firmie, ale również dzięki niemu stworzymy środowisko, w którym podpaski i tampony będą traktowane na równi z innymi podstawowymi artykułami codziennego użytku. Osobiście cieszy mnie fakt, że inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem – mówi Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.
Projekt wpisuje się w politykę Lidl Polska dotyczącą różnorodności oraz wspierania kobiet w organizacji. W 2020 roku, aby aktywnie wspierać równość płci i wzmacniać pozycję kobiet w biznesie, Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact. W 2022 roku rozszerzono współpracę z UNGC o działania edukacyjne, poprzez przystąpienie do Programu „Business & Human Rights”. Fundamentami naszej kultury organizacyjnej Lidl Polska są idea fair pay oraz polityka równości płacowej. W ramach promowania wartości organizacji, ustanowiono między innymi nagrodę „Lidl Fair Pay”, której celem jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej. Działania Lidl Polska na rzecz pracowników regularnie zostają docenione – w tym roku już po raz 11. firma otrzymała nagrodę Top Employer.
[1] szczegółowe informacje co do zatrudnienia zawarte są w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska za lata 2021-2022 dostępnym tutaj: Raport zrównoważonego rozwoju - Lidl Polska

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.