Komunikaty PR

Rumuński dystrybutor artykułów spożywczych dołącza do Grupy Żabka

2023-12-21  |  15:00
Biuro prasowe

Jubileuszowy dla marki rok 2023 Grupa Żabka zakończyła zawarciem umowy nabycia udziałów większościowych w efekcie partnerstwa z jednym z liderów dystrybucji FMCG w Rumunii – DRIM Daniel Distributie. Transakcja zostanie sfinalizowana po spełnieniu wszelkich wymogów regulacyjnych.

Dzięki ponad 10 000 sklepów, dostawom pod drzwi, rozwiązaniom digital oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów, Grupa Żabka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie.

Wejście Grupy Żabka na rynek rumuński to efekt konsekwentnego budowania ekosystemu convenience z potencjałem ekspansji na rynki europejskie. Ekspansja zagraniczna wpisuje się w strategię wielowymiarowego rozwoju obraną w chwili stworzenia Grupy w 2021 roku. Po uzyskaniu zgód rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy, priorytetem będzie dalszy, przyspieszony rozwój spółki DRIM, możliwy dzięki połączeniu pozycji rynkowej i lokalnej renomie DRIM i know how w obszarze convenience oraz zaangażowaniu kapitałowemu Grupy Żabka.

Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się praktykując standardy, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiąże się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Długofalowy rozwój i perspektywy rynku rumuńskiego oraz zbliżony do polskiego profil konsumenta czynią z Rumunii naturalny kierunek geograficzny dla ekspansji Grupy. Ten przełomowy krok został poprzedzony analizą rynku rumuńskiego, w tym preferencji lokalnych konsumentów. Poprzez obecność operacyjną na tym rynku Grupa Żabka zyska wiedzę oraz doświadczenie, co pozwoli zdecydować o ewentualnych dalszych inwestycjach w Rumunii i wyborze właściwych obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.

To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i w konsekwencji wzrostu – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP.

Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, że jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne – dzielimy bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców – dodaje Radu Trandafir, Dyrektor Strategiczny, DRIM Daniel Distributie FMCG.

DRIM Daniel Distributie to rodzinna firma z ogromnym doświadczeniem w branży, ciesząca się  w Rumunii dużym szacunkiem, obecnie zarządzana przez drugie pokolenie właścicieli. W trakcie prawie 30 lat działalności stworzyła zaawansowaną infrastrukturę logistyczną oraz ugruntowała swoją pozycję solidnego partnera wśród dostawców oraz właścicieli sklepów tradycyjnych. Dzięki temu stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu FMCG na lokalnym rynku, która zatrudnia ponad 800 osób i zaopatruje ok. 12 000 sklepów handlu tradycyjnego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.