Rumuński dystrybutor artykułów spożywczych dołącza do Grupy Żabka
Jubileuszowy dla marki rok 2023 Grupa Żabka zakończyła zawarciem umowy nabycia udziałów większościowych w efekcie partnerstwa z jednym z liderów dystrybucji FMCG w Rumunii – DRIM Daniel Distributie. Transakcja zostanie sfinalizowana po spełnieniu wszelkich wymogów regulacyjnych.
Dzięki ponad 10 000 sklepów, dostawom pod drzwi, rozwiązaniom digital oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów, Grupa Żabka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie.
Wejście Grupy Żabka na rynek rumuński to efekt konsekwentnego budowania ekosystemu convenience z potencjałem ekspansji na rynki europejskie. Ekspansja zagraniczna wpisuje się w strategię wielowymiarowego rozwoju obraną w chwili stworzenia Grupy w 2021 roku. Po uzyskaniu zgód rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy, priorytetem będzie dalszy, przyspieszony rozwój spółki DRIM, możliwy dzięki połączeniu pozycji rynkowej i lokalnej renomie DRIM i know how w obszarze convenience oraz zaangażowaniu kapitałowemu Grupy Żabka.
– Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się praktykując standardy, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiąże się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Długofalowy rozwój i perspektywy rynku rumuńskiego oraz zbliżony do polskiego profil konsumenta czynią z Rumunii naturalny kierunek geograficzny dla ekspansji Grupy. Ten przełomowy krok został poprzedzony analizą rynku rumuńskiego, w tym preferencji lokalnych konsumentów. Poprzez obecność operacyjną na tym rynku Grupa Żabka zyska wiedzę oraz doświadczenie, co pozwoli zdecydować o ewentualnych dalszych inwestycjach w Rumunii i wyborze właściwych obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.
– To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i w konsekwencji wzrostu – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future/EVP.
– Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, że jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne – dzielimy bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców – dodaje Radu Trandafir, Dyrektor Strategiczny, DRIM Daniel Distributie FMCG.
DRIM Daniel Distributie to rodzinna firma z ogromnym doświadczeniem w branży, ciesząca się w Rumunii dużym szacunkiem, obecnie zarządzana przez drugie pokolenie właścicieli. W trakcie prawie 30 lat działalności stworzyła zaawansowaną infrastrukturę logistyczną oraz ugruntowała swoją pozycję solidnego partnera wśród dostawców oraz właścicieli sklepów tradycyjnych. Dzięki temu stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu FMCG na lokalnym rynku, która zatrudnia ponad 800 osób i zaopatruje ok. 12 000 sklepów handlu tradycyjnego.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.