Komunikaty PR

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”

2024-05-14  |  13:50
Biuro prasowe

W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc1. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to ważny element kultury organizacyjnej Lidl Polska. Firma, wraz z partnerem merytorycznym – firmą doradczą Korn Ferry – po raz szósty zaprasza przedsiębiorstwa, które prowadzą zrównoważoną politykę równych szans, do udziału w konkursie „Lidl Fair Pay”. Zgłoszenia będą przyjmowane do 14 czerwca br.

Polskie badania firmy Korn Ferry pokazują, że zatrudnione w zeszłym roku kobiety już na starcie zarabiały mniej na tych samych poziomach organizacyjnych, niż ich nowo zatrudniani koledzy. To dowód na to, że temat sprawiedliwego traktowania pracowników nadal wymaga konkretnych działań firm w celu zniwelowania istniejących różnic. Lidl Polska, dla którego wyrównana polityka wynagrodzeniowa to ważny element kultury organizacyjnej, chce promować firmy, które mają podobne podejście, upowszechniać dobre praktyki na polskim rynku, a także dzielić się doświadczeniem. Sieć, wraz z partnerem, firmą doradczą Korn Ferry, po raz kolejny organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Mogą się do niego zgłaszać polskie firmy zatrudniające do 1,5 tys. osób, których aspiracją jest zapewnienie kultury inkluzywnej i starają się, aby polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami była wyrównana. Zgłoszenia będą przyjmowane do 14 czerwca br. przez formularz zgłoszeniowy.

Idea fair pay

Lidl to firma z misją, która wspiera ideę fair pay, dlatego w 2019 r. sieć stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”. W ten sposób Lidl chce zwrócić uwagę na istotne kwestie dotyczące braku inkluzywności i promować dobre praktyki także poza swoimi strukturami. Wspieranie idei sprawiedliwego traktowania stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej sieci. Zespół Lidl Polska liczy obecnie blisko 27 tys. pracowników, a udział kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosi 55,3%. Wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje.

Jednym z elementów wpływających na różnice w wynagrodzeniach jest brak równowagi płci na różnych poziomach organizacyjnych oraz niedostateczna reprezentacja kobiet w lepiej płatnych funkcjach, branżach i na stanowiskach oraz w rolach przywódczych. Zróżnicowanie wynagrodzeń ze względu na płeć jest zatem przejawem głębszych problemów z pozyskiwaniem talentów i zarządzaniem nimi, a nie jedynie kwestią wynagrodzeń, którą należy rozwiązać samą w sobie. Według badania Korn Ferry, w zeszłym roku mężczyźni stanowili prawie 80 proc. pracowników wyższej kadry dyrektorskiej.

– W Lidl Polska podejmujemy wiele działań w celu promowania równości płci. Stawiamy na człowieka i jego kompetencje zarówno w pracy, jak i w procesie rekrutacji. Chcemy promować sprawiedliwe traktowanie pracowników poza naszymi strukturami, dlatego w 2019 roku stworzyliśmy nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”. Jest ona przyznawana przedsiębiorstwom, które – podobnie jak my – wspierają stosowanie jednakowej polityki płacowej oraz szanują swoich pracowników – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

- Jesteśmy firmą z misją, która wspiera ideę fair pay, Tworzymy środowisko pracy wolne od dyskryminacji oraz włączającą kulturę korporacyjną, w której każdy jest traktowany z szacunkiem oraz ma takie same możliwości rozwoju. Wierzymy, że dzięki takim działaniom jak Lidl Fair Pay wspieramy rozwój rynku i możemy przyczyniać się zwiększania świadomości w zakresie równego traktowania i stosowania jednakowej polityki płacowej przez firmy wszystkich branż – podkreśla Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych Lidl Polska.

- Właściwie zaprojektowana polityka wynagrodzeniowo-benefitowa gwarantuje każdemu pracownikowi równy dostęp do adekwatnego wynagrodzenia. Nasze pensje powinny być uwarunkowane poziomem płac rynkowych dla danego stanowiska oraz wynikami pracy wynikającymi z indywidualnych kompetencji. Niestety, w polskiej i światowej rzeczywistości nie jest to wcale tak oczywiste i powszechne, co wyraźnie widać w badaniach – na przykład Polki zarabiają średnio 2,5 proc. mniej od mężczyzn pracujących na tych samych stanowiskach, w tej samej firmie. Idea konkursu Lidl Fair Pay, w której Wedel uczestniczy już od kilku lat, promująca równość wynagrodzeń jest wciąż żywa i bardzo potrzebna, aby zmieniać zasady panujące nadal w wielu polskich przedsiębiorstwach i doceniać dobre praktyki – podkreśla Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający w firmie Wedel, która była laureatem ubiegłych edycji konkursu Lidl Fair Pay.

Informacje o konkursie

W tym roku w konkursie „Lidl Fair Pay” poza nagrodą główną Lidl Fair Pay oraz 2. i 3. miejscem, pojawiły się nowe kategorie: Nagroda specjalna Lidl Fair Pay New Comers oraz Wyróżnienia – ZNAK JAKOŚCI Lidl Fair Pay, które przyznane zostaną firmom za działania podejmowane na rzecz sprawiedliwego traktowania w zakresie zatrudniania i wynagrodzeń. Ponadto w ramach tegorocznej edycji konkursu, zwycięzców kategorii Best Practice Fair Pay wybierze jury, w skład którego wejdą przedstawiciele Lidl Polska, Korn Ferry oraz Forbes Women. Honorowi zwycięzcy zostaną ogłoszeni na początku października 2024 podczas Dorocznej Konferencji Korn Ferry. Partnerami konkursu są UN Global

Compact Network Poland oraz Fundacja Sukces Pisany Szminką, zaś patronat medialny objął Forbes Women.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Pieczeń z ziołami w Edycji Limitowanej Wiejskich Ziemniaczków Biuro prasowe
2024-09-20 | 12:00

Pieczeń z ziołami w Edycji Limitowanej Wiejskich Ziemniaczków

Jak wynika z badań, 84,4 proc. Polaków, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia [1]. To jeden z elementów rozpoznawalności Wiejskich
Handel 5 kluczowych trendów w e-commerce
2024-09-20 | 11:00

5 kluczowych trendów w e-commerce

E-commerce, czyli handel elektroniczny, stał się filarem nowoczesnej gospodarki. Od momentu swojego powstania zrewolucjonizował on sposób, w jaki robimy zakupy i prowadzimy
Handel Przed rozpoczęciem roku szkolnego… zakupy robimy w sieci
2024-09-20 | 09:30

Przed rozpoczęciem roku szkolnego… zakupy robimy w sieci

Tegoroczna wyprawka szkolna kosztowała średnio 656 zł, czyli o 146 zł mniej niż rok temu, a większość rodziców i opiekunów zaopatruje ucznia w wyposażenie niezbędne do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków

Uczelnie w całym kraju deklarują pomoc dla studentów dotkniętych skutkami powodzi, jaka ma miejsce w południowo-zachodniej części Polski. Minister nauki i szkolnictwa wyższego Dariusz Wieczorek zaapelował o udzielanie wsparcia finansowego dla potrzebujących – w postaci stypendiów socjalnych czy zapomóg, ale też o udostępnienie miejsc na uczelniach i w akademikach. Społeczność akademicka w całym kraju organizuje także zbiórki pomocowe, solidaryzując się z osobami poszkodowanymi w trakcie powodzi.

Przemysł

J. Lewandowski: Polityka UE potrzebuje deregulacji. Bez tego tracimy w wyścigu z USA i Chinami

Unia Europejska potrzebuje o wiele bardziej skoordynowanej polityki przemysłowej, szybszych decyzji i ogromnych inwestycji, jeśli chce dotrzymać kroku gospodarczo Stanom Zjednoczonym i Chinom – wynika z raportu Mario Draghiego zaprezentowanego na początku września. Zdaniem europosła Janusza Lewandowskiego bez uproszczeń przeregulowanych przepisów Unia będzie tracić na konkurencyjności względem rywali, a firmy będą do nich przenosić swoje siedziby. Dużą rolę w deregulacji może odegrać Polska podczas swojej prezydencji we Wspólnocie.

DlaWas.info

Problemy społeczne

W Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. Zdrowiu reprodukcyjnemu wciąż poświęca się za mało uwagi w debacie o dzietności i polityce rodzinnej

W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci, czyli najmniej od II wojny światowej. Tegoroczne dane są jeszcze gorsze. W pierwszej połowie 2024 roku zarejestrowano ok. 126,5 tys. urodzeń, czyli o blisko 12,5 tys. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych GUS. W kwestii zastępowalności pokoleń na znaczeniu zyskuje problematyka zdrowia reprodukcyjnego. WHO uważa problemy z płodnością kobiet i mężczyzn za istotny problem zdrowotny. – To temat, który w ogóle nie jest podejmowany – ocenia prof. dr hab. Elżbieta Gołata, przewodnicząca Komitetu Nauk Demograficznych PAN. – Nie tylko zdrowie reprodukcyjne, ale w ogóle stan zdrowia ludności to jedno z najważniejszych wyzwań demograficznych i społecznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.