Rynek artykułów świątecznych: nowe trendy i przyszłość branży
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Rynek artykułów świątecznych, obejmujący produkcję i sprzedaż produktów związanych ze świętami, przyciąga obecnie uwagę. Poznaj najważniejsze trendy i prognozy na przyszłość z przeglądem rynku firmy MarketHub.
Wyzwania rynku artykułów świątecznych
Obecny trend inflacyjny stwarza wyzwanie dla branży artykułów świątecznych. Wzrost kosztów produkcji może wpłynąć na ceny detaliczne, a elastyczność w reagowaniu na preferencje klientów dotyczące zakupów online staje się kluczowa.
Trendy kształtujące rynek
Współczesny rynek artykułów świątecznych ewoluuje pod wpływem kluczowych trendów konsumenckich:
- E-commerce i media społecznościowe: Zanik granic między handlem online a mediowymi trendami staje się kluczowym czynnikiem rozwoju rynku.
- Świadomość ekologiczna: Preferencje klientów zmieniają krajobraz produkcji w stronę ekologii.
- Personalizacja i minimalizm: Klienci poszukują prostych, spersonalizowanych produktów.
Polskie miasta dominują w rankingu jarmarków świątecznych
Polskie miasta, w tym Kraków, Wrocław i Poznań, odnoszą sukcesy na światowej scenie jarmarków świątecznych. Brytyjski ranking uwzględniający m.in. czas trwania, popularność w mediach społecznościowych czy ilość zapytań w wyszukiwarce Google, potwierdza, że polskie lokalizacje cieszą się zarówno uznaniem turystów, jak i mieszkańców, co sprawia, że stanowią atrakcyjne miejsce dla sprzedawców i producentów.
***
Jeśli chcesz zgłębić temat rynku artykułów świątecznych, zachęcamy do zapoznania się z pełnym przeglądem rynku przygotowanym przez firmę MarketHub, dostępnym pod adresem www.markethub.pl/analiza-rynku-artykulow-swiatecznych
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.