Komunikaty PR

Santander Consumer Bank: 2024 rok w e-commerce upłynie pod znakiem AI

2024-01-24  |  11:55
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

W listopadzie i grudniu ubiegłego roku na ponad 17 proc. wszystkich zamówień świątecznych wpłynęła sztuczna inteligencja, co przekłada się na 199 miliardów dolarów – wynika z analizy Salesforce przeprowadzonej na podstawie aktywności cyfrowej 1,5 mld kupujących. Dane te wskazują na silny trend w e-commerce w 2024 roku, którym będzie duży wpływ sztucznej inteligencji na kanał sprzedaży online. Co dokładnie czeka e-handel w najbliższych miesiącach? Odpowiada ekspert Santander Consumer Banku.

 

Wrocław, 24 stycznia 2024 r. – INFORMACJA PRASOWA

Do 2025 roku wartość biznesowa powstająca dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu wyniesie 4,4 bln dol. – wskazuje raport „Unlocking the power of AI” firmy doradczej Deloitte. Wpływ AI będzie szczególnie widoczny w obszarze e-commerce w kolejnych miesiącach, zwłaszcza jeśli chodzi o promocję produktów i usług. Dowodzi tego choćby raport „Content w e-commerce w 2023” Altavia Kamikaze + K2, z którego można się dowiedzieć, że ponad 70 proc. firm e-commerce przewiduje, że sztuczna inteligencja będzie miała istotny wpływ na tworzenie treści w najbliższej przyszłości.

 

- Sztuczna inteligencja bez wątpienia mocno wspiera sprzedaż w branży e-commerce – komentuje Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.Pozwala ona choćby na dostarczenie bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, co odpowiada na obecny trend dostosowywania się do indywidualnych preferencji klientów. Jednocześnie wpływa to pozytywnie na sprzedaż, ponieważ - jak wskazują badania rynkowe - osoby otrzymujące dopasowaną do siebie ofertę, wydają na zakupy więcej niż planowały. To jednak jedynie kropla w morzu, ponieważ zastosowań AI w e-handlu jest o wiele więcej i jest to m.in. segmentacja klientów czy optymalizacja treści, tak by była najbardziej atrakcyjna i intuicyjna dla użytkownika.

 

Nowe rzeczywistości na fali

 

Wśród prognoz na 2024 rok jest także wzrost popularności technologii VR i AR. Testowanie nowych produktów przed zakupem, organizacja wirtualnych wydarzeń czy interaktywnych prezentacji produktowych w świecie VR to tylko część strategii, które będą częściej wykorzystywane w br. Z kolei większe zainteresowanie wdrożeniami AR może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży marek wykorzystujących to rozwiązanie, a w konsekwencji na ograniczenie problemu nadmiarowych zwrotów.

 

- Wzrost konwersji przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii potwierdza wiele badań. Zapewne dlatego – według prognoz IDC – ich popularność jest tak duża, że wydatki na VR i AR w Europie mają rosnąć o ok. 22 proc. rocznie, osiągając wartość 8,4 mld dol. do 2027 roku – dodaje Patryk Perliński z Santander Consumer Banku. – Warto jednak wspomnieć o jeszcze jednej zalecie takich rozwiązań, którą jest sposób odtworzenia doświadczenia z wizyty w sklepie stacjonarnym w kanale online, co jest dużym wyzwaniem dla branży e-commerce.

 

Czas polubić chatboty

 

O roli chatbotów w e-commerce mówi się już od kilku lat, ale dopiero teraz, dzięki sztucznej inteligencji, doświadczamy prawdziwego rozwoju tej technologii. Obecnie coraz częściej korzysta się z zaawansowanych chatbotów, które już nie tylko odpowiadają na podstawowe, predefiniowane pytania, ale są w stanie udzielać użytkownikom precyzyjnych wskazówek i wchodzić z nimi w „dialog”. Takie boty są nazywane wirtualnymi asystentami. Według prognoz rynkowych w przyszłości będziemy mieć z nimi do czynienia coraz częściej. Jak wskazuje firma Gartner, do 2027 roku chatboty staną się głównym kanałem obsługi klienta dla około jednej czwartej organizacji. Biorąc to wszystko pod uwagę nie ma więc wątpliwości, że zarówno 2024 rok jak i kolejne lata w e-commerce będą pod dużym wpływem sztucznej inteligencji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.