Komunikaty PR

SHEIN przeznacza dodatkowe 85 mln dolarów na wsparcie społeczności

2023-09-15  |  16:10
Kontakt

SHEIN, globalny, zintegrowany sklep internetowy działający w branży mody i lifestyle ogłosił, że przeznaczy w ciągu pięciu lat dodatkowe 85 mln dolarów na inicjatywy wspierające filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” planu evoluSHEIN. W kwietniu 2023 roku firma przeznaczyła już na ten cel 70 mln dolarów.

Plan działania SHEIN w zakresie ESG, któremu nadano nazwę evoluSHEIN, to odpowiedź firmy na wyzwania społeczne i środowiskowe oraz próba wywarcia pozytywnego wpływu na branżę i społeczeństwo. Plan przewiduje dziewięć priorytetów, które podzielono według trzech strategicznych filarów: Ludzie, Planeta i Proces.

  • Sprawiedliwe wzmacnianie, czyli filar „Ludzie”, wyznacza ramy i kierunek działań SHEIN zmierzających do zaangażowania, podbudowania i umacniania społeczności interesariuszy,
  • Innowacyjność wolna od odpadów dąży do ulepszenia procedur (filar Proces) i praktyk SHEIN w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcji ilości odpadów,
  • Zbiorowa odporność określa strategię współpracy SHEIN z interesariuszami ze wspólnego ekosystemu, mającą zagwarantować zrównoważony rozwój naszej planety.

Filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” ma na celu poprawę jakości życia społeczności, które są ważne dla SHEIN i sprawienie, że ich przedstawiciele będą mieć równe szanse, przykładem są aspirujący projektanci, dostawcy SHEIN, a także kobiety, młodzież i osoby będące z mniej korzystnej sytuacji. SHEIN będzie dążył do wyrównania istniejących nierówności oraz wsparcia tych osób, by mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.

W SHEIN dążymy do wzmocnienia pozycji różnych społeczności interesariuszy za pomocą narzędzi, możliwości i funduszy, aby zmieniać życia zarówno w aspekcie osobistym, jak i zawodowym – komentuje Molly Miao, COO SHEIN. Fundusz ten będzie umożliwiał wsparcie społeczności, poprzez tworzenie bardziej sprawiedliwej przyszłości – dodaje Molly Miao, COO SHEIN.

Finansowanie w wysokości 155 mln dolarów podzielono między poszczególne grupy w następujący sposób:

  • Aspirujący projektanci: 50 mln dolarów
  • Społeczność przedsiębiorstw produkcyjnych SHEIN: 70 mln dolarów
  • Kobiety, młodzież i osoby w mniej korzystnej sytuacji: 35 mln dolarów

Wsparcie dla aspirujących projektantów

Firma SHEIN przeznaczy 50 mln dolarów na program Inkubator Mody SHEIN X, który w ciągu pięciu lat wesprze do 5000 wschodzących projektantów w budowaniu własnej marki. Te dodatkowe środki zwiększą całkowitą kwotę inwestycji firmy w program SHEIN X do 105 mln USD do roku 2028. Od czasu uruchomienia programu SHEIN X w styczniu 2021 r. liczba uczestników wzrosła z siedmiu do prawie 3000 projektantów i artystów z ponad 20 krajów, umożliwiając przedstawienie światu ponad 25 000 oryginalnych kreacji.

Wzmacnianie pozycji dostawców

Program Wzmacniania Społeczności Dostawców SHEIN (ang. Supplier Community Empowerment Program, SCEP), który  dzięki innowacyjnym technologiom, pomaga przedsiębiorstwom współpracującym z SHEIN przekształcać tradycyjne modele produkcji, w nowoczesne rozwiązania odpowiadające na aktualne potrzeby konsumentów.

Umożliwienie dostępu do ulepszonych rozwiązań dla fabryk, nowych technologii, szkoleń oraz podnoszenia kwalifikacji pracowników, a także usług, z ekosystemów dostawców w Brazylii, Chinach i Turcji, stwarza nowe możliwości dla tych firm.  W kwietniu 2023 r. firma SHEIN zadeklarowała, że w ciągu pięciu lat przeznaczy na SCEP łącznie 70 mln dolarów.

Wzmocnienie lokalnej społeczności

W celu poprawienia jakości życia społeczności firma planuje przeznaczyć w ciągu pięciu lat 35 mln dolarów na nowe globalne lub krajowe działania społeczne zmierzające do wzmocnienia pozycji kobiet, promowania równości płci, wsparcia rozwoju młodzieży oraz złagodzenia zjawiska ubóstwa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.