Komunikaty PR

SHEIN przeznacza dodatkowe 85 mln dolarów na wsparcie społeczności

2023-09-15  |  16:10
Kontakt

SHEIN, globalny, zintegrowany sklep internetowy działający w branży mody i lifestyle ogłosił, że przeznaczy w ciągu pięciu lat dodatkowe 85 mln dolarów na inicjatywy wspierające filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” planu evoluSHEIN. W kwietniu 2023 roku firma przeznaczyła już na ten cel 70 mln dolarów.

Plan działania SHEIN w zakresie ESG, któremu nadano nazwę evoluSHEIN, to odpowiedź firmy na wyzwania społeczne i środowiskowe oraz próba wywarcia pozytywnego wpływu na branżę i społeczeństwo. Plan przewiduje dziewięć priorytetów, które podzielono według trzech strategicznych filarów: Ludzie, Planeta i Proces.

  • Sprawiedliwe wzmacnianie, czyli filar „Ludzie”, wyznacza ramy i kierunek działań SHEIN zmierzających do zaangażowania, podbudowania i umacniania społeczności interesariuszy,
  • Innowacyjność wolna od odpadów dąży do ulepszenia procedur (filar Proces) i praktyk SHEIN w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcji ilości odpadów,
  • Zbiorowa odporność określa strategię współpracy SHEIN z interesariuszami ze wspólnego ekosystemu, mającą zagwarantować zrównoważony rozwój naszej planety.

Filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” ma na celu poprawę jakości życia społeczności, które są ważne dla SHEIN i sprawienie, że ich przedstawiciele będą mieć równe szanse, przykładem są aspirujący projektanci, dostawcy SHEIN, a także kobiety, młodzież i osoby będące z mniej korzystnej sytuacji. SHEIN będzie dążył do wyrównania istniejących nierówności oraz wsparcia tych osób, by mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.

W SHEIN dążymy do wzmocnienia pozycji różnych społeczności interesariuszy za pomocą narzędzi, możliwości i funduszy, aby zmieniać życia zarówno w aspekcie osobistym, jak i zawodowym – komentuje Molly Miao, COO SHEIN. Fundusz ten będzie umożliwiał wsparcie społeczności, poprzez tworzenie bardziej sprawiedliwej przyszłości – dodaje Molly Miao, COO SHEIN.

Finansowanie w wysokości 155 mln dolarów podzielono między poszczególne grupy w następujący sposób:

  • Aspirujący projektanci: 50 mln dolarów
  • Społeczność przedsiębiorstw produkcyjnych SHEIN: 70 mln dolarów
  • Kobiety, młodzież i osoby w mniej korzystnej sytuacji: 35 mln dolarów

Wsparcie dla aspirujących projektantów

Firma SHEIN przeznaczy 50 mln dolarów na program Inkubator Mody SHEIN X, który w ciągu pięciu lat wesprze do 5000 wschodzących projektantów w budowaniu własnej marki. Te dodatkowe środki zwiększą całkowitą kwotę inwestycji firmy w program SHEIN X do 105 mln USD do roku 2028. Od czasu uruchomienia programu SHEIN X w styczniu 2021 r. liczba uczestników wzrosła z siedmiu do prawie 3000 projektantów i artystów z ponad 20 krajów, umożliwiając przedstawienie światu ponad 25 000 oryginalnych kreacji.

Wzmacnianie pozycji dostawców

Program Wzmacniania Społeczności Dostawców SHEIN (ang. Supplier Community Empowerment Program, SCEP), który  dzięki innowacyjnym technologiom, pomaga przedsiębiorstwom współpracującym z SHEIN przekształcać tradycyjne modele produkcji, w nowoczesne rozwiązania odpowiadające na aktualne potrzeby konsumentów.

Umożliwienie dostępu do ulepszonych rozwiązań dla fabryk, nowych technologii, szkoleń oraz podnoszenia kwalifikacji pracowników, a także usług, z ekosystemów dostawców w Brazylii, Chinach i Turcji, stwarza nowe możliwości dla tych firm.  W kwietniu 2023 r. firma SHEIN zadeklarowała, że w ciągu pięciu lat przeznaczy na SCEP łącznie 70 mln dolarów.

Wzmocnienie lokalnej społeczności

W celu poprawienia jakości życia społeczności firma planuje przeznaczyć w ciągu pięciu lat 35 mln dolarów na nowe globalne lub krajowe działania społeczne zmierzające do wzmocnienia pozycji kobiet, promowania równości płci, wsparcia rozwoju młodzieży oraz złagodzenia zjawiska ubóstwa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.