Smart Żabka nr 8000 otwarta w Sierakowie (woj. wielkopolskie)
10 lutego br. został otwarty 8000. sklep sieci Żabka. Placówka zlokalizowana jest na terenie Sierakowa, miasta położonego na skraju Puszczy Noteckiej, pomiędzy dwoma jeziorami: Jaroszewskim i Lutomskim. To pierwsza Żabka w tej miejscowości, prowadzona przez pochodzącą z regionu franczyzobiorczynię. W sklepie zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorcy i sprzedawców. Czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie czy komunikacja przez słuchawki uwalniają ich czas, pozwalają skupić się na obsłudze klientów i są przyjazne środowisku. Natomiast mieszkańcom miejscowości będą służyć stojące przed placówką: stojak rowerowy, stacja napraw rowerów oraz ekologiczna ławka solarna umożliwiająca naładowanie telefonu.
– Żabka nieustannie dąży do tego, by być jak najbliżej klientów i rozwijać lokalną przedsiębiorczość. W 2021 roku otworzyliśmy 1100 sklepów. Obecnie nasza sieć liczy 8000 placówek, w których łącznie zapewnionych jest ponad 30 tys. miejsc pracy. Coraz intensywniej rozwijamy się też w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Wiele z nich to miejscowości, w których – podobnie jak w Sierakowie – wcześniej nie było Żabki. Nieustannie wspieramy franczyzobiorców wieloma narzędziami, dzięki którym prowadzenie biznesu jest łatwiejsze. Żabka w Sierakowie jest pierwszym sklepem, w którym funkcjonują innowacyjne rozwiązania technologiczne oparte na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający sieci Żabka.
Rozwój przedsiębiorczości ma kluczowe znaczenie dla Żabki. W ubiegłym roku nowe sklepy franczyzobiorcy otworzyli w 338 gminach, z czego aż w 116 jako pierwszy w danej miejscowości. Żabki po raz pierwszy powstawały głównie w gminach wiejskich (59) i wiejsko-miejskich (49). Najwięcej nowych placówek Żabka otworzyła na Mazowszu i Śląsku, ale to w woj. zachodniopomorskim znajduje się najmniejsza miejscowość, w której w 2021 r. postała nowa Żabka – to liczący 1 490 mieszkańców Suchań.
Sklep nr 8000 przy ul. Armii Krajowej 1 w Sierakowie wyposażony jest w smart rozwiązania, które „komunikują się” z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz „wykonują” niektóre czynności w placówce. Dzięki słuchawkom obsługa sklepu otrzymuje komunikaty dotyczące ewentualnej awarii sprzętu chłodniczego i konieczności zabezpieczenia towaru, czy informacje o sytuacjach wymagających interwencji człowieka, jak np. brak parówek na rollerze czy kawy w kawomacie oraz konieczności wyczyszczenia tych urządzeń. Dzięki odpowiednim czujnikom można łatwo dostosować temperaturę w sklepie do aktualnie panujących warunków atmosferycznych, pomiar zużycia energii pozwala na weryfikację poprawność działania urządzeń, a czujniki zalania wykryją usterki sprzętu chłodniczego, w efekcie obniżając koszty oraz redukując czas przestoju sklepu.
– Postanowiłam kontynuować rodzinną tradycję. Odkąd pamiętam miałam styczność z Żabką, jako że oboje moi rodzice prowadzą swoje placówki pod szyldem sieci. Pomagałam im w biznesie – posiadam więc praktyczną wiedzę o franczyzie z Żabką. Bardzo się cieszę, że przyszło mi poprowadzenie 8000. placówki sieci w Polsce. Dodatkowo mój sklep będzie wyróżniać szereg narzędzi smart, a także stojaki i stacja naprawy rowerów – zaznacza franczyzobiorczyni Julita Szulczyk.
Sieraków to liczące ponad 6 tys. mieszkańców miasto położone nad Wartą, na skraju Puszczy Noteckiej, na pograniczu Kotliny Gorzowskiej i Pojezierza Poznańskiego, pomiędzy dwoma jeziorami: Jaroszewskim i Lutomskim. Miasto kojarzone jest przede wszystkim z końmi – od 180 lat działa tu Stado Ogierów, czyli hodowla koni rasy wielkopolskiej oraz koników polskich. Jednak zdecydowanie najwięcej osób przyjeżdża do Sierakowa, by korzystać z atrakcji, jakie daje Jezioro Jaroszewskie oraz Sierakowski Park Krajobrazowy. Pięć rezerwatów, liczne szlaki piesze, rowerowe, kajakowe i edukacyjne przyciągają do Sierakowa nie tylko okolicznych mieszkańców.
To właśnie z myślą o nich, obok 8000. sklepu Żabka, zamontowano stację naprawy rowerów, dzięki której można szybko wyregulować hamulce i przerzutki, napompować koła, a także dokonać awaryjnych napraw. Z kolei znajdująca się tuż obok ekologiczna ławka, w bardzo bezpieczny dla środowiska sposób, pozwoli na podładowanie telefonu.
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
_______________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.