Komunikaty PR

Sprzedawco nie wyrzucaj pieniędzy w błoto przy Black Friday

2024-09-13  |  09:30
Biuro prasowe

Mimo spowolnienia gospodarczego i presji inflacyjnej prognozy przedstawiają dalszy wzrost branży e-commerce, co obrazują wyniki najnowszego raportu firmy Strategy&[1]. Polacy coraz chętniej wykorzystują Black Friday jako najlepszy moment na oszczędności przy zakupach świątecznych. Przeciętna rodzina mieszkająca w kraju nad Wisłą ma coraz większe dochody, jednak wydatki rosną nieproporcjonalnie do wzrostu wynagrodzeń. Black Friday jest z ich perspektywy świetną okazją na kupno prezentów w korzystnych cenach, dzięki czemu pojawia się przestrzeń na zwiększenie obrotów w branży e-commerce. Chcąc w pełni wykorzystać potencjał tego święta e-handlu sprzedawcy powinni zadbać o zapewnienie odpowiedniego zaplecza technologicznego oraz usprawnienie ścieżki zakupowej klienta w swoich sklepach internetowych.

Okres wielu promocji związanych z Black Friday trwa od jednego dnia (piątku), do całego tygodnia, a nawet miesiąca, w zależności od sklepu i oferowanych produktów. W związku z tym coraz więcej e-sklepów już parę miesięcy wcześniej planuje i przygotowuje się na Black Friday tak, aby w tym czasie mieć jak największe zyski. Warto jednak zauważyć, że obsłużenie ogromnego ruchu na stronie i jednoczesne zapewnienie stabilności e-sklepu podczas takich peaków sprzedażowych, może być wyzwaniem pod kątem technologicznym. Oficjalny sklep z gadżetami WOŚP – Siemashop, borykał się z podobnym problemem. W grudniu i styczniu ten sklep internetowy odnotowuje największą sprzedaż. Kulminacyjnym momentem jest również finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Niestety witryna ta nie była w stanie sprostać wzmożonemu ruchowi klientów na stronie kumulującego się w krótkim okresie. Przez to ograniczała możliwość zakupu przedmiotów sygnowanych logo inicjatywy i finalnie wsparcia fundacji – z tego powodu sklep zdecydował się na migrację do IdoSell.

„Bardzo ważnym elementem przygotowania swojego sklepu internetowego do okresu wzmożonych zakupów jest wybranie sprawdzonego partnera technologicznego, który zagwarantuje że witryna pozwoli przyjąć wzmożony ruch w krótkim czasie i nie ograniczy sprzedaży. Współpraca Siemashop z IdoSell umożliwiła bezawaryjną obsługę tysięcy zamówień, które w grudniu i styczniu zostały złożone w e-sklepie w związku z Finałem WOŚP w 2024 r. Warto podkreślić, że SiemaShop w momentach szczytowego ruchu przyjmował kilkaset zamówień na minutę, zapewniając przy tym regularną synchronizację danych z wewnętrznymi systemami klienta. E-sklepy współpracujące z IdoSell, mają gwarancję niezawodności i dostępności usługi przez ponad 99,99% czasu. SLA, czyli dostępność sklepów internetowych założonych na naszej platformie od wielu lat nie spada poniżej 99,97%. W praktyce oznacza to, że sklepy internetowe mogą być niedostępne najwyżej przez kilka sekund w ciągu dnia” – komentuje Michał Dmitrowicz Szef Marketingu w firmie IdoSell, która należy do portfolio IAI.

Planując działania promocyjne przed świętem e-handlu, sprzedawcy nie mogą zapomnieć o odpowiedniej strategii, która obejmie zarówno działania marketingowe, jak i usprawnienie samego procesu sprzedaży. Jedną z kluczowych aktywności jest zapewnienie ruchu w witrynie, przy użyciu reklam w Google czy na marketplace oraz przez newslettery, dzięki którym sprzedawca może bez dodatkowych kosztów poinformować swoich klientów o aktualnych promocjach. Ważne jest stworzenie takiej formy mailingu, która będzie interesująca i przyciągnie uwagę odbiorcy. Warto zauważyć, że kupowanie ruchu przed świętem e-handlu może być skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności witryny, jednak należy monitorować stany magazynowe na bieżąco. W sytuacji, gdy konsument chce kupić produkt, który widział na banerze, a nie może tego zrobić, ponieważ towar nie jest dostępny – sprzedawca „wyrzuca pieniądze w błoto”. Podobnie w przypadku gdy klient dodał już produkty do koszyka, jednak nie doszło do finalizacji zakupu, ponieważ pojawił się problem techniczny na stronie lub proces płatności nie był dopasowany do jego preferencji.    

Przygotowując sklep internetowy do okresu promocji – i w konsekwencji wzmożonego ruchu na stronie – warto zadbać o budowanie pozytywnych doświadczeń klientów. Usprawnić proces zakupowy, przeanalizować kwestie możliwości wyboru metody płatności oraz dostawy. Dodatkowo należy uwzględnić proaktywne wsparcie klienta poprzez czat lub zainstalowanie odpowiednich wtyczek z asystentem zakupowym opartym o AI. Pomocne może być również przygotowanie FAQ, dzięki któremu potencjalny kupujący, który nie przepada za bezpośrednią komunikacją, może sam znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania.

W przypadku wielu sklepów internetowych Black Friday to czas największych zysków. Jednak wraz z możliwościami pojawiają się wyzwania, takie jak zarządzanie zwiększonym ruchem na stronie, obsługa lawinowo rosnących zamówień, zarządzanie zapasami czy niesfinalizowanie zakupu przez klienta. Dlatego nie należy lekceważyć odpowiedniego przygotowania do tego okresu i zweryfikować rozwiązania w praktyce odpowiednio wcześniej.

Więcej informacji o tym, jak przygotować swój sklep internetowy przed Black Friday znajdziesz w e-booku opracowanym przez ekspertów firmy IdoSell – „Jak e-sklepy przygotowują się do Black Friday?”

 


[1] Źródło: https://www.strategyand.pwc.com/pl/pl/publikacje/2024/e-commerce-w-polsce.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.