Komunikaty PR

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

2024-07-02  |  18:00
Biuro prasowe

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż w segmencie detalicznym wyniosła 94,8 mln zł (-1,1% r/r), a sprzedaż hurtowa (B2B) sięgnęła 17,3 mln zł (+18,7% r/r).

W całym pierwszym półroczu tego roku przychody Grupy Wittchen wyniosły 205,1 mln zł wobec 206,7 mln zł rok wcześniej (-0,8% r/r).

– W drugim kwartale tego roku odnotowaliśmy lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem, o czym świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki r/r sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.

Średni kurs euro wyrażony w złotych w pierwszym półroczu tego roku był o blisko 7% niższy niż w analogicznym okresie 2023 roku.

– Na tym tle stabilną sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji. Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii – zapowiada Jędrzej Wittchen.

 


Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.