Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż w segmencie detalicznym wyniosła 94,8 mln zł (-1,1% r/r), a sprzedaż hurtowa (B2B) sięgnęła 17,3 mln zł (+18,7% r/r).
W całym pierwszym półroczu tego roku przychody Grupy Wittchen wyniosły 205,1 mln zł wobec 206,7 mln zł rok wcześniej (-0,8% r/r).
– W drugim kwartale tego roku odnotowaliśmy lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem, o czym świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki r/r sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Średni kurs euro wyrażony w złotych w pierwszym półroczu tego roku był o blisko 7% niższy niż w analogicznym okresie 2023 roku.
– Na tym tle stabilną sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji. Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii – zapowiada Jędrzej Wittchen.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.