Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż w segmencie detalicznym wyniosła 94,8 mln zł (-1,1% r/r), a sprzedaż hurtowa (B2B) sięgnęła 17,3 mln zł (+18,7% r/r).
W całym pierwszym półroczu tego roku przychody Grupy Wittchen wyniosły 205,1 mln zł wobec 206,7 mln zł rok wcześniej (-0,8% r/r).
– W drugim kwartale tego roku odnotowaliśmy lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem, o czym świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki r/r sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Średni kurs euro wyrażony w złotych w pierwszym półroczu tego roku był o blisko 7% niższy niż w analogicznym okresie 2023 roku.
– Na tym tle stabilną sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji. Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii – zapowiada Jędrzej Wittchen.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.