Startują wielkanocne zbiórki żywności w sklepach Lidl Polska
Lidl Polska po raz kolejny angażuje się w działania pomocowe skierowane do osób potrzebujących. Sieć chce sprawić, aby każdy z nas spędził nadchodzące Święta Wielkiej Nocy wraz z bliskimi, bez trosk przy pełnym stole. W tym celu w sklepach Lidl Polska zostaną przeprowadzone dwie zbiórki żywności – z Caritas oraz z Federacją Polskich Banków Żywności. Zbiórki odbędą się w wybranych sklepach w całej Polsce. Pierwsza z nich rusza już w piątek, 8 marca.
Jak co roku przez Świętami Wielkiej Nocy Lidl Polska angażuje się w działania pomocowe skierowane do osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Wysokie koszty utrzymania sprawiają, że wielu osób nie stać na świąteczne zakupy. Możemy im pomóc, dokładając produkty spożywcze do specjalnych koszy, które w dniach 8-9 oraz 15-16 marca będą znajdowały się w wybranych sklepach Lidl Polska. Zebrana żywność trafi do najbardziej potrzebujących osób.
Od początku naszej działalności w Polsce współpracujemy z organizacjami działającymi na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Co roku wraz z Bankami Żywności oraz Caritas organizujemy zbiórki artykułów spożywczych. Dziękujemy naszym klientom oraz pracownikom za dotychczasowe zaangażowanie w niesienie pomocy. Razem możemy sprawić, by nadchodzące święta były dla wszystkich okresem pełnym radości, spokoju i nadziei – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
Jak możemy pomóc?
W specjalnie oznaczonych koszach, które znajdą się w wybranych sklepach Lidl Polska za linią kas, należy umieszczać artykuły spożywcze z długim terminem przydatności do spożycia, takie jak: mąka, makaron, cukier, olej, konserwy, przetwory, bakalie oraz słodycze. W dniach 8-9 marca (piątek i sobota) sieć będzie zbierać dary, które zostaną przekazane Caritas Polska i Caritas diecezjalnym. Natomiast 15-16 marca (piątek i sobota) odbędzie się zbiórka na rzecz na rzecz lokalnych Banków Żywności.
„Mały procent, wielka pomoc”
Zbiórki żywności to nie jedyne działanie charytatywne, w które angażuje się Lidl Polska – w ramach tegorocznej kampanii „Mały procent, wielka pomoc”, sieć po raz 12. zachęca klientów oraz pracowników do skorzystania z możliwości przekazania 1,5% podatku na rzecz wybranej fundacji lub organizacji pożytku publicznego. W tym roku, tak jak w latach ubiegłych, kampanią zostało objętych trzynaście organizacji pożytku publicznego. Należą do nich m.in.: Fundacja WOŚP, Caritas Polska, Banki Żywności, Fundacja JiM czy Fundacja Mam Marzenie. Część swojego podatku w ramach „Mały procent, wielka pomoc” można przekazać do 30 kwietnia br.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.