SUKCES MUSZKIETERÓW W EUROPIE – PONAD 45,3 MILIARDA EURO OBROTÓW W 2019 ROKU
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców w czterech europejskich krajach, wypracowała w 2019 roku wzrost obrotów o 2,1 proc. Łączne obroty ośmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady, Rapid Pare-Brise, American Car Wash – oraz stacji paliw wyniosły 41,2 miliarda euro. Natomiast pion rolno-spożywczy, wypracował wynik na poziomie 4,1 miliarda euro, zwiększając jednocześnie obrót całkowity Grupy w Europie w 2019 roku do 45,3 miliarda euro. Tym samym, kolejny raz Grupa Muszkieterów, zrzeszająca 3 045 przedsiębiorców zarządzających 3 956 punktami sprzedaży, dowiodła znaczenia niezależnego handlu, który potrafi odpowiadać na oczekiwania konsumentów.
Udany rok dla Intermarché i Netto
Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie w 2019 roku sięgnął 27,5 miliarda euro bez udziału stacji paliw, a po ich włączeniu było to 37,2 miliarda euro. Wynik sieci Intermarché we Francji kształtował się na poziomie 23,5 miliarda euro bez udziału stacji paliw oraz 32 miliardy euro przy ich uwzględnieniu. Oznacza to wzrost o 1,9 proc. Ubiegłoroczny sukces sieć zawdzięcza m.in. wprowadzeniu modelu „Producenta i handlowca”, który spotkał się z pozytywnym reakcją konsumentów, którzy coraz częściej dostrzegają w nim konkretne korzyści.
– W 2019 roku ponownie odnotowaliśmy wzrost obrotów naszych szyldów i dokonaliśmy postępu w zakresie wzmacniania naszych sieci. Doskonałym tego przykładem jest przyłączenie sklepów Bricoramy do pionu dom i ogród. Kontynuujemy również przeprowadzanie głębokich transformacji, koniecznych ze względu na zmiany zachodzące w branży handlowej i oczekiwaniach klientów. Przejawem tego jest metamorfoza naszego pionu usług motoryzacyjnych. Działając zgodnie z naszym modelem „Producent i Handlowiec”, opowiedzieliśmy się za bezkompromisowym spojrzeniem na niektóre wyzwania środowiskowe i społeczne, o czym świadczy wdrożenie wskaźnika Franco-Score. Ponadto kontynuowaliśmy inwestycje w modernizację naszych fabryk, zintegrowanej logistyki czy systemów informacyjnych. W ubiegłym roku, gdy świętowaliśmy jubileusz 50-lecia obecności Muszkieterów na rynku, do Grupy dołączyło ponad 200 przedsiębiorców, którzy wierzą w trwałość naszego wyjątkowego modelu współpracy oraz w skalę naszych możliwości – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.
Wzrosty Bricomarché, Bricorama i Brico Cash w 2019 roku
Szyldy z sektora DIY – Bricomarché, Bricorama i Brico Cash – doskonale radziły sobie w ubiegłym roku na arenie międzynarodowej. Wszystkie trzy sieci, wchodzące w skład Grupy Muszkieterów, zakończyły 2019 rok w Europie z obrotami wynoszącymi blisko 3,59 miliarda euro. Bricomarché, Bricorama i Brico Cash, będące we Francji liderem wśród niezależnych przedsiębiorców i sieci proximity, zakończyły rok 2019 z łącznym obrotem 2,87 miliarda euro, co w porównaniu rok do roku oznacza wzrost o 2,6 proc. Za korzystne wyniki odpowiada m.in. atrakcyjność punktów handlowych, oferowany model współpracy oraz blisko setka nowych przedsiębiorców, którzy dołączyli do Grupy Muszkieterów w wyniku integracji z siecią Bricorama. Doskonałe wyniki w ubiegłym roku odnotowała także sieć Bricomarché, która w Polsce i Portugalii odnotowała wzrost kolejno o 10,7 proc. i 8,6 proc. w ujęciu rok do roku.
Grupa Muszkieterów w liczbach (stan na 31/12/2019) :
• 45,3 miliarda euro obrotu (w tym stacje paliw).
• 3 045 przedsiębiorców.
• 150 000 pracowników.
• 3 956 punktów sprzedaży w Europie, z czego 3 186 we Francji i 770 w pozostałych krajach.
• 3 sieci w 4 krajach:
- Sieć Spożywcza (2 659 punktów sprzedaży),
- Sieć Dom i Ogród (850 punktów sprzedaży),
- Sieć Usług Motoryzacyjnych (447 punktów sprzedaży).
• 9 szyldów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, American Car Wash, Rapid Pare-Brise, Izyscoot.
• 6 375 424 m² powierzchni sprzedaży (+0,2 proc. vs 2018).
• Agromousquetaires: 4. pion rolno-spożywczy we Francji (klasyfikacja czasopisma branżowego RIA), z 62 zakładami produkcyjnymi.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.