SUKCES MUSZKIETERÓW W EUROPIE – PONAD 45,3 MILIARDA EURO OBROTÓW W 2019 ROKU
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców w czterech europejskich krajach, wypracowała w 2019 roku wzrost obrotów o 2,1 proc. Łączne obroty ośmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady, Rapid Pare-Brise, American Car Wash – oraz stacji paliw wyniosły 41,2 miliarda euro. Natomiast pion rolno-spożywczy, wypracował wynik na poziomie 4,1 miliarda euro, zwiększając jednocześnie obrót całkowity Grupy w Europie w 2019 roku do 45,3 miliarda euro. Tym samym, kolejny raz Grupa Muszkieterów, zrzeszająca 3 045 przedsiębiorców zarządzających 3 956 punktami sprzedaży, dowiodła znaczenia niezależnego handlu, który potrafi odpowiadać na oczekiwania konsumentów.
Udany rok dla Intermarché i Netto
Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie w 2019 roku sięgnął 27,5 miliarda euro bez udziału stacji paliw, a po ich włączeniu było to 37,2 miliarda euro. Wynik sieci Intermarché we Francji kształtował się na poziomie 23,5 miliarda euro bez udziału stacji paliw oraz 32 miliardy euro przy ich uwzględnieniu. Oznacza to wzrost o 1,9 proc. Ubiegłoroczny sukces sieć zawdzięcza m.in. wprowadzeniu modelu „Producenta i handlowca”, który spotkał się z pozytywnym reakcją konsumentów, którzy coraz częściej dostrzegają w nim konkretne korzyści.
– W 2019 roku ponownie odnotowaliśmy wzrost obrotów naszych szyldów i dokonaliśmy postępu w zakresie wzmacniania naszych sieci. Doskonałym tego przykładem jest przyłączenie sklepów Bricoramy do pionu dom i ogród. Kontynuujemy również przeprowadzanie głębokich transformacji, koniecznych ze względu na zmiany zachodzące w branży handlowej i oczekiwaniach klientów. Przejawem tego jest metamorfoza naszego pionu usług motoryzacyjnych. Działając zgodnie z naszym modelem „Producent i Handlowiec”, opowiedzieliśmy się za bezkompromisowym spojrzeniem na niektóre wyzwania środowiskowe i społeczne, o czym świadczy wdrożenie wskaźnika Franco-Score. Ponadto kontynuowaliśmy inwestycje w modernizację naszych fabryk, zintegrowanej logistyki czy systemów informacyjnych. W ubiegłym roku, gdy świętowaliśmy jubileusz 50-lecia obecności Muszkieterów na rynku, do Grupy dołączyło ponad 200 przedsiębiorców, którzy wierzą w trwałość naszego wyjątkowego modelu współpracy oraz w skalę naszych możliwości – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.
Wzrosty Bricomarché, Bricorama i Brico Cash w 2019 roku
Szyldy z sektora DIY – Bricomarché, Bricorama i Brico Cash – doskonale radziły sobie w ubiegłym roku na arenie międzynarodowej. Wszystkie trzy sieci, wchodzące w skład Grupy Muszkieterów, zakończyły 2019 rok w Europie z obrotami wynoszącymi blisko 3,59 miliarda euro. Bricomarché, Bricorama i Brico Cash, będące we Francji liderem wśród niezależnych przedsiębiorców i sieci proximity, zakończyły rok 2019 z łącznym obrotem 2,87 miliarda euro, co w porównaniu rok do roku oznacza wzrost o 2,6 proc. Za korzystne wyniki odpowiada m.in. atrakcyjność punktów handlowych, oferowany model współpracy oraz blisko setka nowych przedsiębiorców, którzy dołączyli do Grupy Muszkieterów w wyniku integracji z siecią Bricorama. Doskonałe wyniki w ubiegłym roku odnotowała także sieć Bricomarché, która w Polsce i Portugalii odnotowała wzrost kolejno o 10,7 proc. i 8,6 proc. w ujęciu rok do roku.
Grupa Muszkieterów w liczbach (stan na 31/12/2019) :
• 45,3 miliarda euro obrotu (w tym stacje paliw).
• 3 045 przedsiębiorców.
• 150 000 pracowników.
• 3 956 punktów sprzedaży w Europie, z czego 3 186 we Francji i 770 w pozostałych krajach.
• 3 sieci w 4 krajach:
- Sieć Spożywcza (2 659 punktów sprzedaży),
- Sieć Dom i Ogród (850 punktów sprzedaży),
- Sieć Usług Motoryzacyjnych (447 punktów sprzedaży).
• 9 szyldów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, American Car Wash, Rapid Pare-Brise, Izyscoot.
• 6 375 424 m² powierzchni sprzedaży (+0,2 proc. vs 2018).
• Agromousquetaires: 4. pion rolno-spożywczy we Francji (klasyfikacja czasopisma branżowego RIA), z 62 zakładami produkcyjnymi.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.