Komunikaty PR

SUKCES MUSZKIETERÓW W EUROPIE – PONAD 45,3 MILIARDA EURO OBROTÓW W 2019 ROKU

2020-04-07  |  15:15

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców w czterech europejskich krajach, wypracowała w 2019 roku wzrost obrotów o 2,1 proc. Łączne obroty ośmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady, Rapid Pare-Brise, American Car Wash – oraz stacji paliw wyniosły 41,2 miliarda euro. Natomiast pion rolno-spożywczy, wypracował wynik na poziomie 4,1 miliarda euro, zwiększając jednocześnie obrót całkowity Grupy w Europie w 2019 roku do 45,3 miliarda euro. Tym samym, kolejny raz Grupa Muszkieterów, zrzeszająca 3 045 przedsiębiorców zarządzających 3 956 punktami sprzedaży, dowiodła znaczenia niezależnego handlu, który potrafi odpowiadać na oczekiwania konsumentów.

Udany rok dla Intermarché i Netto

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie w 2019 roku sięgnął 27,5 miliarda euro bez udziału stacji paliw, a po ich włączeniu było to 37,2 miliarda euro. Wynik sieci Intermarché we Francji kształtował się na poziomie 23,5 miliarda euro bez udziału stacji paliw oraz 32 miliardy euro przy ich uwzględnieniu. Oznacza to wzrost o 1,9 proc. Ubiegłoroczny sukces sieć zawdzięcza m.in. wprowadzeniu modelu „Producenta i handlowca”, który spotkał się z pozytywnym reakcją konsumentów, którzy coraz częściej dostrzegają w nim konkretne korzyści.

W 2019 roku ponownie odnotowaliśmy wzrost obrotów naszych szyldów i dokonaliśmy postępu w zakresie wzmacniania naszych sieci. Doskonałym tego przykładem jest przyłączenie sklepów Bricoramy do pionu dom i ogród. Kontynuujemy również przeprowadzanie głębokich transformacji, koniecznych ze względu na zmiany zachodzące w branży handlowej i oczekiwaniach klientów. Przejawem tego jest metamorfoza naszego pionu usług motoryzacyjnych. Działając zgodnie z naszym modelem „Producent i Handlowiec”, opowiedzieliśmy się za bezkompromisowym spojrzeniem na niektóre wyzwania środowiskowe i społeczne, o czym świadczy wdrożenie wskaźnika Franco-Score. Ponadto kontynuowaliśmy inwestycje w modernizację naszych fabryk, zintegrowanej logistyki czy systemów informacyjnych. W ubiegłym roku, gdy świętowaliśmy jubileusz 50-lecia obecności Muszkieterów na rynku, do Grupy dołączyło ponad 200 przedsiębiorców, którzy wierzą w trwałość naszego wyjątkowego modelu współpracy oraz w skalę naszych możliwości – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

Wzrosty Bricomarché, Bricorama i Brico Cash w 2019 roku

Szyldy z sektora DIY – Bricomarché, Bricorama i Brico Cash – doskonale radziły sobie w ubiegłym roku na arenie międzynarodowej. Wszystkie trzy sieci, wchodzące w skład Grupy Muszkieterów, zakończyły 2019 rok w Europie z obrotami wynoszącymi blisko 3,59 miliarda euro. Bricomarché, Bricorama i Brico Cash, będące we Francji liderem wśród niezależnych przedsiębiorców i sieci proximity, zakończyły rok 2019 z łącznym obrotem 2,87 miliarda euro, co w porównaniu rok do roku oznacza wzrost o 2,6 proc. Za korzystne wyniki odpowiada m.in. atrakcyjność punktów handlowych, oferowany model współpracy oraz blisko setka nowych przedsiębiorców, którzy dołączyli do Grupy Muszkieterów w wyniku integracji z siecią Bricorama. Doskonałe wyniki w ubiegłym roku odnotowała także sieć Bricomarché, która w Polsce i Portugalii odnotowała wzrost kolejno o 10,7 proc. i 8,6 proc. w ujęciu rok do roku.

Grupa Muszkieterów w liczbach (stan na 31/12/2019) :

• 45,3 miliarda euro obrotu (w tym stacje paliw).

• 3 045 przedsiębiorców.

• 150 000 pracowników.

• 3 956 punktów sprzedaży w Europie, z czego 3 186 we Francji i 770 w pozostałych krajach.

• 3 sieci w 4 krajach:

- Sieć Spożywcza (2 659 punktów sprzedaży),

- Sieć Dom i Ogród (850 punktów sprzedaży),

- Sieć Usług Motoryzacyjnych (447 punktów sprzedaży).

• 9 szyldów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, American Car Wash, Rapid Pare-Brise, Izyscoot.

• 6 375 424 m² powierzchni sprzedaży (+0,2 proc. vs 2018).

• Agromousquetaires: 4. pion rolno-spożywczy we Francji (klasyfikacja czasopisma branżowego RIA), z 62 zakładami produkcyjnymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.