Komunikaty PR

Światowy Dzień Oceanów – jak Lidl Polska działa na rzecz ochrony ich zasobów?

2024-06-05  |  10:25
Biuro prasowe

8 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Oceanów. To dobra okazja do mówienia głośno o tym, jak ważną rolę odgrywają w naszym ekosystemie i dlaczego musimy je chronić. Lidl Polska, który codzienną działalność opiera na strategii CSR, ma w swojej ofercie aż 60 proc. ryb marki własnej ze zrównoważonych połowów. Sieć postawiła sobie ambitny cel – do końca 2025 roku wszystkie ryby w stałym asortymencie pod marką własną Lidla będą certyfikowane zgodnie ze standardem ASC/MSC.
Na co dzień nie zastanawiamy się jak istotną rolę w naszym życiu odgrywają oceany – wytwarzają większość tlenu, którym oddychamy, są źródłem wartościowego pożywienia, domem dla ogromnej liczby zwierząt, a także „miejscem” pracy dla wielu osób na świecie. Globalne ocieplenie klimatu i szkodliwa działalność człowieka mają negatywny wpływ na ich kondycję, dlatego ochrona oceanów stała się coraz częściej podejmowanym tematem. Jednym z problemów jest nadmierna eksploatacja łowisk, co może drastycznie zmniejszać populacje poławianych gatunków i w efekcie utrudniać ich odtworzenie. To ogromne zagrożenie dla całego ekosystemu, jak również dla wielu milionów ludzi, dla których ryby są źródłem pożywienia lub utrzymania.
Dlaczego zrównoważone rybołówstwo jest ważne?
Według szacunków, na świecie około 50 mln ludzi1 pracuje bezpośrednio przy połowach, zaś ponad 200 mln jest zatrudnionych w handlu, przetwórstwie, transporcie oraz innych dziedzinach gospodarki, które są powiązane z wykorzystaniem żywych zasobów mórz i oceanów. Z tego względu, zrównoważone rybołówstwo i ochrona gatunków to niezwykle istotne kwestie, szczególnie przy rosnącej populacji i konsumpcji. Wie o tym Lidl Polska – w 2023 r. aż 60 proc. asortymentu ryb marki własnej sieci, wprowadzonych do obrotu pochodziło ze zrównoważonych połowów. Lidl jednak na tym nie poprzestaje i pracuje nad tym, aby do końca roku obrotowego 2025 (koniec lutego 2026 r.) było to 100 proc. Sieć stworzyła również własną politykę zakupową, dotyczącą zrównoważonego zaopatrywania w ryby, skorupiaki i ich przetwory. 
– W naszych codziennych działaniach poczuwamy się do odpowiedzialności ekonomicznej, społecznej i ekologicznej. Poprzez stworzenie polityki zakupowej dotyczącej zrównoważonego rybołówstwa, opowiadamy się za odpowiedzialnym handlem produktami na bazie ryb i owoców morza, a tym samym za ochroną ekosystemów na całym świecie. Nasza działalność to odzwierciedlenie naszego motto: „W trosce o lepsze jutro” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Producenci współpracujący z Lidl Polska są regularnie kontrolowani przez certyfikowane jednostki audytujące. Sieć stosuje również politykę regulującą swoje podejście do standardu dobrostanu zwierząt i wymagań wobec swoich dostawców.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.