Komunikaty PR

Światowy Dzień Oceanów – jak Lidl Polska działa na rzecz ochrony ich zasobów?

2024-06-05  |  10:25
Biuro prasowe

8 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Oceanów. To dobra okazja do mówienia głośno o tym, jak ważną rolę odgrywają w naszym ekosystemie i dlaczego musimy je chronić. Lidl Polska, który codzienną działalność opiera na strategii CSR, ma w swojej ofercie aż 60 proc. ryb marki własnej ze zrównoważonych połowów. Sieć postawiła sobie ambitny cel – do końca 2025 roku wszystkie ryby w stałym asortymencie pod marką własną Lidla będą certyfikowane zgodnie ze standardem ASC/MSC.
Na co dzień nie zastanawiamy się jak istotną rolę w naszym życiu odgrywają oceany – wytwarzają większość tlenu, którym oddychamy, są źródłem wartościowego pożywienia, domem dla ogromnej liczby zwierząt, a także „miejscem” pracy dla wielu osób na świecie. Globalne ocieplenie klimatu i szkodliwa działalność człowieka mają negatywny wpływ na ich kondycję, dlatego ochrona oceanów stała się coraz częściej podejmowanym tematem. Jednym z problemów jest nadmierna eksploatacja łowisk, co może drastycznie zmniejszać populacje poławianych gatunków i w efekcie utrudniać ich odtworzenie. To ogromne zagrożenie dla całego ekosystemu, jak również dla wielu milionów ludzi, dla których ryby są źródłem pożywienia lub utrzymania.
Dlaczego zrównoważone rybołówstwo jest ważne?
Według szacunków, na świecie około 50 mln ludzi1 pracuje bezpośrednio przy połowach, zaś ponad 200 mln jest zatrudnionych w handlu, przetwórstwie, transporcie oraz innych dziedzinach gospodarki, które są powiązane z wykorzystaniem żywych zasobów mórz i oceanów. Z tego względu, zrównoważone rybołówstwo i ochrona gatunków to niezwykle istotne kwestie, szczególnie przy rosnącej populacji i konsumpcji. Wie o tym Lidl Polska – w 2023 r. aż 60 proc. asortymentu ryb marki własnej sieci, wprowadzonych do obrotu pochodziło ze zrównoważonych połowów. Lidl jednak na tym nie poprzestaje i pracuje nad tym, aby do końca roku obrotowego 2025 (koniec lutego 2026 r.) było to 100 proc. Sieć stworzyła również własną politykę zakupową, dotyczącą zrównoważonego zaopatrywania w ryby, skorupiaki i ich przetwory. 
– W naszych codziennych działaniach poczuwamy się do odpowiedzialności ekonomicznej, społecznej i ekologicznej. Poprzez stworzenie polityki zakupowej dotyczącej zrównoważonego rybołówstwa, opowiadamy się za odpowiedzialnym handlem produktami na bazie ryb i owoców morza, a tym samym za ochroną ekosystemów na całym świecie. Nasza działalność to odzwierciedlenie naszego motto: „W trosce o lepsze jutro” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Producenci współpracujący z Lidl Polska są regularnie kontrolowani przez certyfikowane jednostki audytujące. Sieć stosuje również politykę regulującą swoje podejście do standardu dobrostanu zwierząt i wymagań wobec swoich dostawców.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.