Komunikaty PR

Szkoda czasu na nieefektywne rozwiązania w e-sklepach – kiedy czas na migrację?

2024-10-24  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę to strategiczna decyzja, która może znacznie przyspieszyć rozwój e-commerce. Jednak kwestie migracji budzą wątpliwości wśród prowadzących biznes w sieci. Z badania Eurostat wynika, że spośród przedsiębiorstw kupujących usługi przetwarzania w chmurze w Unii Europejskiej znaczna większość (95,8%)[1] kupiła co najmniej jedno oprogramowanie w chmurze jako usługę (SaaS). Ten model zyskuje na popularności również w branży e-commerce. SaaS jest rozwiązaniem skalowalnym, co oznacza, że może rosnąć razem z biznesem bez potrzeby wdrażania dużych zmian w infrastrukturze. Przedsiębiorca nie musi samodzielnie utrzymywać całego systemu sklepowego, czy martwić się o kwestie techniczne – za nie odpowiada dostawca platformy, co pozwala prowadzącemu działalność skoncentrować się na rozwoju biznesu. To ogromna przewaga nad rozwiązaniami Open Source, w których o wszystkim musimy pamiętać sami, a ich obsługa nie należy do najprostszych.

Polskie e-sklepy funkcjonują w bardzo konkurencyjnym środowisku, dlatego chcąc utrzymać silną pozycję na rynku, powinny szukać rozwiązań, które pomogą poprawić doświadczenia zakupowe i będą zwiększały konwersję, umożliwią sprzedaż za granicę czy zwiększą bezpieczeństwo danych.

Czy to już czas na zmiany?

Chcąc dopasować sklep internetowy do bieżącej sytuacji biznesowej– przedsiębiorcy szukają skalowalnych rozwiązań. Dzięki migracji prowadzący sprzedaż internetową mogą wdrożyć rozwiązania, które pozwolą im sprostać zmieniającym się potrzebom biznesu i rosnącym wymaganiom w zakresie liczby produktów, użytkowników czy transakcji. Platformy, które nie radzą sobie z dużym obciążeniem, mogą realnie spowolnić pracę sklepu lub przestać działać w najważniejszych momentach (np. Black Friday), co ma ogromny wpływ na doświadczenia kupujących i w efekcie na wyniki sprzedaży. Klient, który nie mógł kupić wypatrzonego w promocyjnej cenie towaru z powodu zbyt obciążonej platformy, prawdopodobnie już nigdy do nas nie wróci.

Na stronie nic się nie „wykrzacza”, nawet gdy w grudniu klientki czekają na swoje prezenty. Sklep jest stabilny także wtedy, kiedy wpada do niego bardzo dużo zamówień. IdoSell pozwala nam się rozwijać” – komentują właścicielki sklepu internetowego Ministerstwo Dobrego Mydła, Ania i Ula Bieluń.

Migracja pozwala również na zwiększenie cyberochrony sklepu internetowego. Liczba cyberataków w Polsce w 2023 r. wyniosła 80 tyś. – to wzrost względem poprzedniego roku aż o 100%. Według ekspertów 2024 r. może być rekordowy pod kątem naruszeń i ataków na zasoby firm i możemy odnotować nawet 100 tyś. tego typu incydentów[2]. Platforma e-commerce powinna być regularnie aktualizowana i zapewniać najwyższe standardy ochrony danych klientów. Warto zauważyć, że brak odpowiednich zabezpieczeń może narazić sklep internetowy na ryzyko strat finansowych, ale również wizerunkowych. Potrzeba integracji platformy e-commerce z różnymi systemami zewnętrznymi, takimi jak CRM, ERP, systemy zarządzania magazynem czy narzędzia marketingowe może być powodem chęci współpracy z nowym partnerem technologicznym. Dodatkowo czynnikiem, który może mieć wpływ na chęć migracji może być brak integracji z konkretnym partnerem lub usługą (np. InPost Pay, eMAG), brak otwartego API oraz integracje, które nie są wbudowane w system i są dodatkowo płatne. Warto zwrócić uwagę, że koszty są kluczowym czynnikiem przy migracji. Cena usługi musi być proporcjonalna do oferowanych funkcji i korzyści, a z nią musi stać gwarancja najwyższej jakości i szerokiej gamy usług.

„Jeśli zauważasz, że konkurencja zaczyna cię wyprzedzać, a twoja obecna platforma e-commerce staje się bardziej obciążeniem niż wsparciem w rozwoju, to może być właściwy moment na migrację. W 2023 roku z sukcesem wdrożyliśmy i zmigrowaliśmy do IdoSell kilkaset sklepów internetowych, pomagając im poprawić doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć konwersję. Choć migrację można przeprowadzić samodzielnie, wiąże się to z wysokim ryzykiem błędów, które mogą wpłynąć na działanie sklepu. Dlatego nasi eksperci oferują kompleksowe wsparcie, pomagając uniknąć najczęstszych pułapek i zapewniając bezpieczny proces migracji” – komentuje Jakub Janowiak, Team Leader Merchant Growth Import z IdoSell.

Obalamy mity o migracji

Migracja nie musi być skomplikowana ani kosztowna. Choć wiąże się z pewnymi wydatkami, często jest to inwestycja, która bardzo szybko zwraca się dzięki lepszej wydajności i nowym funkcjonalnościom. Koszty mogą być zrównoważone przez oszczędności wynikające z optymalizacji procesów, niższych kosztów utrzymania oraz wzrostu sprzedaży. Przedsiębiorcy nie muszą obawiać się przestojów w funkcjonowaniu biznesu, ponieważ dobrze zaplanowany proces może przebiegać bez zakłóceń. Profesjonalne platformy e-commerce oferują narzędzia i wsparcie techniczne, minimalizujące ryzyko przerw. Warto zauważyć, że zmiany mogą być wprowadzane etapowo, co pozwala na wdrażanie nowej platformy bez wyłączania sklepu. Dodatkowo odpowiednia organizacja migracji pozwala utrzymać pozycję sklepu w wyszukiwarkach.

Migracja na nową platformę to nie tylko zmiana technologiczna, ale przede wszystkim strategiczny krok w kierunku rozwoju e-commerce. Platforma dedykowana e-commerce powinna charakteryzować się elastycznością i wspierać skalowalność biznesu – jeśli hamuje rozwój, to znak, że czas na zmiany. Choć mogą one budzić niepewność, współpraca z doświadczonym partnerem technologicznym sprawia, że proces migracji staje się prosty i bezpieczny, pozwalając zarządzającym biznesem skupić się na rozwoju firmy.

Więcej informacji o tym, jak łatwo rozwinąć sklep na nowej platformie e-commerce znajdą Państwo w darmowym e-booku opracowanym przez ekspertów IdoSell "Bezpieczna i szybka migracja sklepu internetowego". link: https://poznaj.idosell.com/e-book-o-migracji

 


[1] https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Cloud_computing_-_statistics_on_the_use_by_enterprises#Cloud_computing_in_enterprises:_highlights

[2] https://www.telko.in/w-2024-r-liczba-cyberatakow-na-polske-moze-przekroczyc-100-tys-2

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.