Komunikaty PR

TOP-owe narzędzia technologiczne dla franczyzobiorców Żabki

2023-08-07  |  11:00
Biuro prasowe

Bezpieczeństwo, partnerstwo i wielokierunkowe wsparcie mają w obecnych czasach szczególne znaczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Sieć Żabka oferuje szereg unikatowych rozwiązań stworzonych z myślą o franczyzobiorcach prowadzących sklepy pod jej szyldem, które pomagają im oraz ich pracownikom w codziennym zarządzaniu placówkami. Wśród nich są narzędzia technologiczne takie, jak pakiet OptiPlan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore czy SprzedawcaPRO.

- Należymy do grona najbardziej innowacyjnych sieci franczyzowych na świecie. Wdrażane i funkcjonujące w Żabce narzędzia wspierają współpracujących z nami przedsiębiorców w efektywnym zarządzaniu sklepami, podnoszeniu kompetencji własnych oraz ich zespołów, a także w systematycznym rozwoju biznesu. Nieustannie ulepszamy funkcjonujące już rozwiązania tak, aby spełniały oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników oraz wprowadzamy kolejne technologie cyfrowe dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, budujące rynkową pozycję ich sklepów oraz całej sieci – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

- Mocną stroną franczyzy z Żabką jest informatyzacja i nowoczesne rozwiązania. Pojawienie się aplikacji Cyberstore to mistrzostwo świata, które łączy w jednym miejscu niemal wszystkie funkcje związane z zamówieniami, sprzedażą czy logistyką. Przy pomocy smartfona mogę zarządzać sklepem zdalnie. Towar zamawiam czasem z domu, otrzymuję go bezpośrednio do sklepu, nigdzie nie muszę po niego jeździć – mówi Paweł Błachowicz, franczyzobiorca sklepu Żabka z Bystrzycy Kłodzkiej.

Wśród kluczowych narzędzi służących franczyzobiorcom oraz ich zespołom znajduje się m.in.:

  • OptiPlan – stanowi pakiet inicjatyw i rozwiązań, których zadaniem jest optymalizacja oraz jak najlepsza organizacja wykonywanych czynności przez franczyzobiorców i ich personel. Dzięki jego istnieniu w jednym systemie zgromadzone są wszystkie elementy związane z funkcjonowaniem sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów. W skład OptiPlan wchodzą m.in. rozwiązania z zakresu zarządzania bezpieczeństwem żywności czy logistyki.
  • Asystent Żabki – główne narzędzie Pakietu OptiPlan, mające na celu optymalizację i usprawnienie pracy w sklepach. Aplikacja jest indywidualnie dostosowana do każdej placówki dzięki sztucznej inteligencji – wyświetla m.in. dane wynikające z analizy różnych parametrów, takich jak natężenie ruchu, liczba klientów, specyfika lokalizacji czy cykl dostaw. Priorytetyzuje zadania oraz reaguje w czasie rzeczywistym na wydarzenia zachodzące w danym sklepie. Dostarcza wiedzę np. na temat właściwego ułożenia czy konieczności uzupełnienia towaru, produktów z krótką datą ważności do spożycia, czy wskazówki co do codziennych zadań do wykonania w placówkach. Franczyzobiorcy i ich pracownicy mogą korzystać z Asystenta za pomocą tabletu, w który wyposażony jest każdy sklep. W ciągu roku istnienia Asystent został rozbudowany z 3 do 12 podstawowych modułów i o kilka mniejszych funkcjonalności. Na koniec 2022 r. z funkcjonalności Asystenta korzystało ponad 93 proc. sklepów. Rozwiązanie zostało docenione nagrodą w konkursie Digital Excellence Awards 2022 w kategorii Transformational Capabilities.
  • Aplikacja Cyberstore – działa w ramach sieci od przeszło 2,5 roku lat, a w jej powstanie zaangażowanych było ponad 100 franczyzobiorców z całej Polski. Pomaga ona przedsiębiorcom prowadzącym sklepy Żabka w kompleksowym zarządzaniu placówkami z poziomu telefonu lub komputera z dostępem do internetu. Pozwala na bieżące, zdalne kontrolowanie wszystkich najważniejszych procesów zachodzących w ich sklepach. Mogą w niej sprawdzić m.in. osiągane w danym momencie wyniki sprzedaży dzięki generowaniu raportów obrotu czy weryfikacji liczy paragonów. Cyberstore informuje również o terminie kolejnej dostawy czy liczbie palet, jakiej należy oczekiwać, co pozwala na skuteczne zarządzanie pracą zespołu w trakcie dostaw. Rozwiązanie stanowi ponadto pewnego rodzaju łącznik między franczyzobiorcami a siecią, poprzez który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje z centrali oraz mogą komunikować się z przedstawicielami Żabki, tj. partnerami ds. sprzedaży.
    • Od momentu powstania liczba funkcjonalności w aplikacji wzrosła z 16 do ok. 40, a ich zakres jest wciąż poszerzany. Jedną z najbardziej znaczących zmian było wprowadzenie modułu Zamówienia, dzięki czemu franczyzobiorcy mogą zamawiać towar poprzez Cyberstore, co według szacunków zajmuje im średnio ok. 20-30 minut. Dzięki informacji zwrotnej od franczyzobiorców oraz chęci ulepszania istniejących funkcjonalności, sieć wprowadziła również np. usprawnienie wyszukiwarki produktów, Zamówienia na żądanie, dzięki którym prowadzący sklepy mogą złożyć zamówienie poza cyklem dostaw, a także tryb, który w przypadku awarii systemu umożliwia złożenie zamówienia na podstawie historycznej propozycji zatowarowania.


Sieć została nagrodzona za aplikację m.in. „Złotą Innowacją Retail 2020” w kategorii Aplikacje B2B w ramach konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail”.

  • SprzedawcaPRO – program działa od marca 2022 roku, a poprzez specjalną platformę, zatrudnieni przez franczyzobiorców sprzedawcy zyskają m.in. możliwość odbywania szkoleń i podnoszenia w ten sposób swojej wiedzy i kwalifikacji z zakresu handlu czy budowania relacji z klientem. Platforma stanowi ponadto Bazę Wiedzy o sieci, specjalne narzędzie do nauki obsługi placówki tzw. „Wirtualny sklep” czy Informator sprzedawcy ze zbiorem najważniejszych newsów, np. akcji sprzedażowych w danym tygodniu. W ramach inicjatywy organizowany jest również comiesięczny konkurs na najlepszych sprzedawców, z nagrodami w postaci bonów towarowych do wykorzystania w placówkach sieci.


Poza narzędziami smart, nowo przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują szansę działania pod szyldem znanym przez 93 proc. konsumentów w Polsce, gotowy – w pełni zatowarowany i wyposażony sklep, a dalej wsparcie marketingowe, serwisowe czy dostawy realizowane bezpośrednio do swoich placówek. Przedsiębiorcy działający pod zielonym logo objęci są też specjalnym ubezpieczeniem „Polisą na biznes”, chroniącą na wypadek niepowodzenia działalności. Przy tym wkład finansowy na rozpoczęcia działalności z Żabką wynosi jedynie ok. 5 tys. zł.

Dzięki tym wszystkich rozwiązaniom i zróżnicowanym formom wsparcia, franczyzobiorcy Żabki mogą skoncentrować się na pozyskiwaniu klientów i lokalnym rozwoju własnych biznesów.

Więcej na www.zabka.pl/franczyza

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.