Trzy czwarte Polaków odbiera zakupy online za pośrednictwem automatów paczkowych
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte ankietowanych (76,2%) odbiera produkty zakupione w Internecie za pośrednictwem automatów paczkowych. Z raportu wynika również, że zdecydowana większość respondentów (83,1%) postrzega automaty paczkowe jako najlepszą opcję dostawy.
Ankietowani zostali zapytani, w jaki sposób najczęściej odbierają produkty zakupione przez Internet. Trzy czwarte z nich wykonuje to za pośrednictwem automatów paczkowych. Drugą najpopularniejszą opcją dostawy jest przesyłka kurierska pod drzwi, którą wybiera 18,3% respondentów. Zdecydowanie najmniejszy odsetek osób biorących udział w badaniu odbiera zakupy internetowe na stacjach benzynowych – jedynie 0,4%. Niezależnie od płci, respondenci najczęściej odbierają zakupy internetowe w automatach paczkowych. Nieco więcej kobiet wybiera tę formę – 77% w porównaniu do 75,4% mężczyzn. Drugą najczęściej wybieraną metodą odbioru zamówień, w obu wyróżnionych grupach, jest przesyłka kurierska pod drzwi.
Wśród wszystkich badanych, niezależnie od ich wykształcenia, automaty paczkowe są najczęstszą formą odbioru zakupów internetowych. Najchętniej korzystają z nich osoby z wykształceniem wyższym – 83,5%. Drugą najczęściej wybieraną metodą dostawy są przesyłki kurierskie pod drzwi, z których najchętniej korzystają respondenci z wykształceniem średnim. Rozpatrując wyniki ze względu na wiek respondentów, można zauważyć, że we wszystkich grupach wiekowych najczęściej wybieraną formą odbioru zakupów internetowych są automaty paczkowe. Jest to najbardziej widoczne wśród najmłodszych osób (od 18 do 29 lat), gdzie 86,6% z nich korzysta z tej metody. Warto ponadto zauważyć, że 25,7% osób w wieku 60 i więcej lat wybiera również dostawę kurierską pod drzwi.
W odpowiedzi na pytanie „Czy uważasz, że automaty paczkowe są najlepszą formą dostawy przesyłek?”, zdecydowana większość (83,1%) respondentów jest przekonana, że tak. Te przekonanie jest szczególnie silne wśród osób z wykształceniem wyższym (88,6%). – Automaty paczkowe oferują wyjątkową wygodę, umożliwiając odbiór przesyłek o dowolnej porze, co jest szczególnie korzystne dla osób o nieregularnych godzinach pracy. Dzięki ich szerokiej dostępności w wielu lokalizacjach, klienci mogą łatwo znaleźć najbliższy punkt nadania lub odbioru, co oszczędza czas związany z oczekiwaniem na kuriera. Dodatkowo, automaty paczkowe umożliwiają szybki i bezkontaktowy odbiór przesyłek, co zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający w SwipBox Polska, producencie i operatorze automatów do odbioru przesyłek.
Wizerunek automatów paczkowych w naszym kraju jest bardzo pozytywny. Są one powszechnie postrzegane jako wygodne, nowoczesne i elastyczne narzędzie do odbioru przesyłek, szczególnie dla osób prowadzących intensywny tryb życia. Polacy cenią sobie ich dostępność, możliwość odbioru paczek o dowolnej porze, a także prostotę i szybkość korzystania. Automaty paczkowe zyskały również reputację ekologicznego rozwiązania, które zmniejsza liczbę kursów kurierskich, co wpływa na redukcję emisji CO2, a także optymalizację ostatniej mili kurierskiej. W efekcie, stały się nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu, symbolizującym nowoczesne podejście do logistyki – dodaje Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.
Najmłodsze osoby w wieku od 18 do 29 lat (90,6%) są najbardziej przekonane, że automaty paczkowe to najlepsza forma dostawy przesyłek. Natomiast osoby w wieku 60 lat i powyżej (74,3%) są najmniej pewne tego zdania i częściej niż pozostali ankietowani zaznaczały odpowiedź „nie wiem” (15,5%).

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.