„Twoja Żabka” wśród 10 najlepszych intranetów na świecie
„Twoja Żabka”, czyli wykorzystywane przez Grupę Żabka nowoczesne narzędzie łączące funkcje intranetu, wewnętrznej bazy wiedzy, instrumentów analitycznych oraz pracowniczych mediów społecznościowych, została wyróżniona jako jedno z 10 najlepszych wdrożeń intranetowych na świecie. Jej użyteczność i wyjątkowy design zostały docenione w raporcie „Intranet Design Annual 2023”, opublikowanym przez niezależną międzynarodową agencję Nielsen Norman Group (NN/g).
Dostępna w chmurze wielokanałowa platforma doświadczeń pracownika pozwoliła Grupie Żabka zwiększyć zaangażowanie pracowników i usprawnić przepływ informacji wewnątrz organizacji. Dzięki „Twojej Żabce” wszystkie najważniejsze informacje o firmie są zgromadzone w jednym miejscu, a dostęp do nich można uzyskać jednym kliknięciem. Wdrożenie innowacyjnej platformy komunikacji wewnętrznej zrealizowane zostało przez firmę Workai, producenta i dostawcę narzędzia.
– Żabka stawia na wygodę i uwalnianie czasu nie tylko w stosunku do naszych klientów, ale także wewnątrz organizacji. Naszym pracownikom, współpracownikom, a docelowo także franczyzobiorcom chcieliśmy zapewnić jak najbardziej nowoczesne i intuicyjne narzędzie komunikacji spośród dostępnych na rynku. Liczyła się dla nas łatwość jego obsługi i zgodność z naszymi dotychczasowymi systemami. Oprócz elastyczności narzędzia i możliwości jego dostosowywania do naszych zmieniających się wciąż potrzeb, ważna była dla nas również jego strona estetyczna, a więc możliwe do zastosowania rozwiązania graficzne, podobnie jak dostępność rozwiązań ułatwiających pracę administratorom i twórcom treści. Pracownicy bardzo polubili „Twoją Żabkę” i szybko zaakceptowali ją jako główną platformę komunikacji w firmie. W tegorocznym badaniu komunikacji wewnętrznej ocenili ją najwyżej spośród wszystkich kanałów narzędzi komunikacji pod względem przydatności. Wysoka ocena korzystających na co dzień z „Twojej Żabki” pracowników jest dla nas niezwykle istotna, a nagroda „Intranet Design Annual 2023” stanowi potwierdzenie, że narzędzie to zdobyło również uznanie branżowych ekspertów. Jesteśmy niezwykle dumni z tej nagrody! – mówi Wojtek Mrugalski, menedżer ds. komunikacji wewnętrznej w Grupie Żabka.
Uwolniony czas pracowników
Wprowadzenie intranetu „Twoja Żabka” całkowicie odmieniło sposób komunikacji w Grupie Żabka. Znacząco ograniczyło wymianę korespondencji mailowej, która dominowała przed erą intranetu, co okazało się bardzo istotne w obliczu niezwykle dynamicznego rozwoju organizacji oraz wielu realizowanych projektów. Na bieżąco wspiera też stałą interakcję pomiędzy pracownikami i współpracownikami – dzięki możliwości komentowania pojawiających się w intranecie informacji, a także wprowadzonego w ramach cyfrowego miejsca pracy portalu społecznościowego – quoroom. Można w nim stworzyć własną społeczność (lub dołączyć do istniejącej) i wymieniać się doświadczeniami zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej.
Mocne strony „Twojej Żabki”
O wyborze narzędzia zadecydowała głównie jego elastyczność, czyli możliwość dostosowywania go do zmieniających się potrzeb Grupy Żabka. Ważny był także aspekt użyteczności – dobrego doświadczenia zarówno po stronie odbiorcy, jak i nadawcy komunikacji. Łatwość i intuicyjność obsługi to ogromne atuty „Twojej Żabki” – korzystanie z niej nie wymaga technicznej wiedzy ani długiego procesu wdrażania. Nowoczesny intranet połączył w jeden organizm istniejące wcześniej systemy i stał się prawdziwym informacyjnym hubem.
Pracownicy doceniają „Twoją Żabkę”
Pracownicy są bardzo aktywni na platformie „Twoja Żabka” – lajkują, komentują, zgłaszają liczne pomysły. W wewnętrznym badaniu aż 97% respondentów oceniło, że „Twoja Żabka” zawiera aktualne i przydatne informacje, a 93% przyznało, że pojawienie się intranetu pozytywnie wpłynęło na efektywność komunikacji wewnętrznej firmy. Korzystanie na bieżąco z platformy deklaruje 90% pracowników.
Transformacja cyfrowa organizacji cały czas trwa
Grupa Żabka wspiera swoich pracowników, korzystając z dostępnych na rynku nowoczesnych rozwiązań technologicznych, a także tworząc własne innowacyjne narzędzia. W przeprowadzonym w tym roku badaniu komunikacji wewnętrznej pracownicy i współpracownicy firmy zwrócili uwagę na potrzebę otrzymywania powiadomień i najważniejszych informacji na telefon oraz udoskonalenia systemu rezerwacji sal w Centrali. Już wkrótce zyskają taką możliwość dzięki wprowadzanej w tym roku aplikacji mobilnej, która przejmie funkcjonalności dotychczasowej aplikacji, realizując przy okazji postulat ograniczania liczby kanałów.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.