W każdym sklepie Lidl ceny koszyka 15 przykładowych produktów są takie same
Lidl Polska dokonał porównania wartości zakupów w sklepach Lidl i konkurencji, opierając się na cenach 15 przykładowych produktów tych samych marek lub tożsamych marek własnych o tych samych pojemnościach lub gramaturach. Wnioski? W tym samym mieście w każdym sklepie Lidl ceny koszyka 15 przykładowych produktów są takie same i niższe niż u konkurencji! W mediach emitowany jest najnowszy spot, w którym firma dokonuje porównania cen w różnych dzielnicach jednego miasta. Jak przegląd cenowy wygląda u konkurencji?
Czym w dzisiejszych czasach jest 17 zł? Kilkadziesiąt cukierków, kilkanaście bułek, kilka porcji ciepłej, zdrowej zupy... Wyobraźmy sobie starszą panią mieszkającą w Poznaniu, która ma problemy z poruszaniem się i odwiedza tylko najbliższy supermarket spożywczy. Jej skromna emerytura pozwala na zakup niewielu produktów. W tym samym sklepie zakupy robi samotna matka czworga dzieci, która musi dokładnie planować domowy budżet. Obie te kobiety za taki sam koszyk 15 przykładowych produktów zapłacą nawet o 17 zł więcej niż osoby kupujące w sklepie tej samej sieci, nawet w tym samym mieście! Czy taka sytuacja jest w porządku?
Lidl Polska porównał wartości 15 przykładowych produktów w swoich sklepach oraz u konkurencji. Tym razem sieć wzięła na tapet ceny w jednym mieście – w Poznaniu. Łącznie sprawdzono ceny w 10 sklepach stacjonarnych Lidl oraz 10 sklepach stacjonarnych konkurencji. Ze spotu wynika, że we wszystkich sklepach Lidl Polska porównywane produkty oferowane są w takiej samej, niskiej cenie. Druga odsłona kampanii reklamowej ponownie czerpie z kreatywnego formatu, inspirowanego stylizacją na wiadomości międzynarodowych kanałów informacyjnych.
— Z naszych obserwacji wynika, że różnice w cenie za identyczny zestaw przykładowych produktów między sąsiednimi dzielnicami u naszych konkurentów mogą osiągać ponad 17 zł. Ceny różnią się nie tylko na poziomie regionów, lecz nawet w obrębie jednego miasta! W Lidl Polska do klientów podchodzimy uczciwie i odpowiedzialnie. Naszym celem jest zapewnienie każdemu niskich, atrakcyjnych cen i wysokiej jakości produktów. Dodatkowo klienci mogą korzystać ze zniżek w aplikacji Lidl Plus na terenie całego kraju.— mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
We wszystkich sklepach Lidl Polska od października 2023 r. funkcjonuje innowacyjny system ESL, czyli elektroniczne cenówki (etykiety cenowe). Wyglądem przypominają klasyczne ramki z cenami, ale są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami – dzięki temu zmiany cen oraz informacji o produkcie są na nie automatycznie przenoszone niemal w czasie rzeczywistym.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.