Komunikaty PR

W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy f

2021-09-27  |  13:35
Biuro prasowe

Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten osiągnął dynamikę 25 proc. rocznie, jak wynika z informacji zebranych przez największą na świecie wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet. Stawia to Polskę w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. W połowie września 2021 r. w KRS zarejestrowanych było w sumie 51 tys. sklepów internetowych - o ponad 6,3 tys., czyli niemal 14 proc., więcej niż na koniec roku 2020. 

 

Tylko 1,5 proc. polskich e-sklepów jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej

Szacuje się, że na początku 2021 r. polski rynek e-commerce przekroczył wartość 100 mld zł - komentuje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio - software house’u z główną siedzibą w Poznaniu i  oddziałami w Europie, który zrealizował ponad 120 projektów sklepów internetowych - Branża jest cały czas na fali wznoszącej. Warto sobie jednak postawić pytanie, ile z tych nowo powstałych sklepów internetowych faktycznie poradzi sobie na rynku i przetrwa kolejne zmiany we wprowadzaniu i luzowaniu obostrzeń dla różnych branż, rosnącą konkurencję sklepów zagranicznych oraz naturalny z czasem powrót części klientów do zakupów stacjonarnych.

 

Pomimo ogromnej popularności zakupów przez Internet - według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej dynamika wzrostu wartości sprzedaży online w 2020 r. zwiększyła się z 20 proc. do nawet 40 proc. - utrzymanie się na rynku e-commerce nie jest takie proste. Od początku 2021 r. działalność zawiesiło ponad 4,4 tys. zarejestrowanych w Polsce sklepów internetowych, a 67 proc., według oceny Dun & Bradstreet*, znajduje się obecnie w słabej kondycji finansowej. Kondycję 8,3 proc. można określić jako bardzo złą. W dobrej sytuacji finansowej znajduje się 23 proc., a w bardzo dobrej zaledwie 1,5 proc. 

 

70 proc. klientów porzuca koszyki. Pomóc może uproszczenie procesu

Newralgicznym momentem, w którym wiele sklepów traci klienta, jest sam koniec procesu zakupowego. Aż 70 proc. klientów rezygnuje z zakupów już po dodaniu produktów do koszyka. Czasami konsument po prostu zmienia zdanie, lub coś mu przeszkodzi w finalizacji zakupu, ale często wina leży niestety po stronie sklepu - mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio - Klientów zniechęcają m.in. nieprzyjazny interfejs czy zbyt długi i skomplikowany proces zakupowy. Dlatego już na etapie projektowania sklepu warto wybrać intuicyjną i elastyczną platformę zakupową - naszym klientom zawsze rekomendujemy dającą duże możliwości i korzystającą z zaawansowanej sztucznej inteligencji platformę Magento, której używa już 10 proc. sklepów na całym świecie. Jednym z oferowanych przez nią, szczególnie wartych uwagi rozwiązań, jest opcja One Step Checkout

One Step Checkout polega na umieszczeniu wszystkich zakładek kasy w jednym miejscu – począwszy od wprowadzenia danych osobistych i wysyłkowych, poprzez wybór metody wysyłki i płatności, aż po podsumowanie i zatwierdzenie zamówienia. Zredukowanie liczby etapów składania zamówienia minimalizuje szansę tego, że klient rozmyśli się i porzuci koszyk. Tego typu rozwiązanie nie tylko wpływa na sprzedaż, ale też poprawia doświadczenie zakupowe klienta, zwiększając szansę, że przy kolejnych zakupach wybierze ten sam sklep - dodaje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio

 

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet. Analizie poddano dane z rejestru KRS. W przypadku spółek prawa handlowego sytuacja finansowa firmy była oceniana na podstawie bilansu i rachunków wyników, natomiast w przypadku podmiotów nieprowadzących pełnej księgowości, co wśród sprzedawców detalicznych zdarza się dość często, oparto się na przychodach, kosztach i wyniku finansowym firmy. Główne czynniki wpływające na ocenę to wskaźnik płynności, zadłużenia, rentowności, zdolność finansowa, poziom zarejestrowanych przeterminowanych płatności oraz zarejestrowane wnioski o upadłość, lub postępowanie naprawcze, ogłoszenie upadłości, rozpoczęcie procesu likwidacji oraz negatywne sygnały prasowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.