Komunikaty PR

Wagi Ishida pomagają Hotel Chocolat sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na Velvet

2023-12-09  |  01:00
Biuro prasowe

Fakty i liczby:

 

  1. Zainstalowano dwie wagi wielogłowicowe do obsługi płatków czekoladowych.

  2. Modele z 28 głowicami pracują z prędkością do 210 ważeń na minutę, napełniając saszetki czekoladą do picia. 

  3. Dotychczasowa przestrzeń magazynowa została przekształcona w dedykowaną linię produkcyjną, umożliwiając czterokrotne zwiększenie wydajności.

  4. Wagi Ishida obsługują produkt, który jest wrażliwy na temperaturę, ma niejednolity rozmiar i zawiera pozostałości pyłu kakaowego powstałego podczas produkcji.

 

Jako marka będąca synonimem jakości i innowacyjności, Hotel Chocolat wykorzystuje wyłącznie najlepsze składniki – ta sama zasada dotyczy również sprzętu produkcyjnego w zakładzie w Huntingdon. Kiedy więc firma zainwestowała w dedykowany zakład dla swojej marki czekolady do picia Velvetiser, dwie 28-głowicowe zespoły naważarek wielogłowicowych Ishida CCW-RV stały się integralną częścią rozwiązania linii pakującej.

 

Marka Velvetiser, wprowadzona na rynek w 2018 roku, jest jednym z największych sukcesów Hotel Chocolat i umożliwia tworzenie czekolady pitnej przy użyciu saszetek z płatkami czystej czekolady. Aby sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu konsumentów, Hotel Chocolat podjęło decyzję o przekształceniu istniejącej powierzchni magazynowej w dedykowaną linię produkcyjną płatków czekoladowych, umożliwiając czterokrotne zwiększenie wydajności.

 

Z uwagi na zróżnicowaną gamę rozmiarów, od opakowań detalicznych po większe warianty przeznaczone dla kawiarni i firm, oraz ponad tuzin różnych smaków, dokładność ważenia była krytycznym wymogiem do spełnienia na drodze do sukcesu nowych linii pakujących.

 

Simon Wood, kierownik projektów produkcyjnych UK w Hotel Chocolat, korzystał z usług Ishida na poprzednim stanowisku związanym z produkcją żywności i wiedział, że ich wielogłowicowe wagi mają higieniczną konstrukcję, są niezawodne, wydajne i precyzyjne.

 

"Czekolada jest ze zrozumiałych względów wrażliwa na temperaturę, płatki używane w Velvetiser są małe, ale niejednolite pod względem wielkości, a podczas produkcji zawsze powstają pozostałości pyłu kakaowego", wyjaśnił Simon. "Wybrana przez nas waga musiała poradzić sobie z tymi czynnikami, a także zapewnić wymaganą szybkość, dokładność i łatwość zmiany podczas 24-godzinnej pracy".

 

Dwie 28-głowicowe naważarki wielogłowicowe Ishida z serii CCW-RV z lejami o pojemności 500 cm3 są idealnym rozwiązaniem dla wymagań Hotel Chocolat w zakresie obsługi mniejszych wag docelowych przy dużych prędkościach. Jest to możliwe dzięki ulepszonej technologii podajnika, wykorzystującej modulację szerokości impulsu i zintegrowany system AFD (Automatic Feeder Drive – Automatyczny Napęd Podajnika), który zapewnia precyzyjną kontrolę przepływu produktu przez wagę. 

 

Unikalne dla tej wagi oprogramowanie obliczeniowe potrójnej kombinacji jest w stanie obliczyć trzy optymalne kombinacje masy, zweryfikować je, a następnie wybrać tę najbliższą docelowej wadze – wszystko w ramach jednego cyklu. Dzięki temu rozwiązaniu Hotel Chocolat ma zapewnione bardzo dokładne ważenie z prędkością do 210 ważeń na minutę.

 

Ishida CCW-RV są częścią wielopoziomowego systemu płatków Velvetiser, zainstalowanego i uruchomionego w 2021 r. w trakcie pandemii COVID-19. Dla Hotel Chocolat doradztwo, serwis i wsparcie Ishida podczas tego trudnego do wdrożenia projektu i niesprzyjających okoliczności były równie ważne jak jakość wag.

 

"Wagi Ishida znajdują się w centrum trzypoziomowego obiektu, stworzonego od podstaw w miejscu wcześniej pełniącym rolę magazynu" – tłumaczyła Sylwia Żmuda, menadżerka zakładu produkcji, Velvetiser. "Na najwyższym piętrze czekolada jest mieszana, wytłaczana i chłodzona, a następnie łamana na płatki za pomocą walców.

Płatki czekolady są przenoszone na środkowy poziom, gdzie Ishida CCW-RV waży je do wymaganych wielkości porcji, zanim spadną do najniższego poziomu w celu zapakowania i inspekcji".

 

Biorąc pod uwagę wysoki wolumen produkcji, system transportowy jest w stanie przenosić płatki czekolady do dwóch naważarek Ishida, aby zapewnić dodatkową wydajność, a także nieprzerwaną produkcję w przypadku konserwacji maszyny.

 

"To bardzo wydajny system, a Ishida zaoferowała wyjątkowe szkolenie, aby pomóc naszemu zespołowi jak najlepiej wykorzystać wagi" – skomentował Snieguole Kaikaryte, kierownik zmiany operacyjnej.

 

"Dla Hotel Chocolat była to duża inwestycja, która zwraca się pod względem wysokich standardów przepustowości i jakości osiąganych przez linię do produkcji płatków czekolady. Zaangażowanie Ishida w projekt było integralną częścią tego sukcesu i  pozwoliło nam zaoferować naszym globalnym klientom wysokiej jakości czekoladę do picia" – potwierdził Simon Wood.



 

Pytania dotyczące zakupu maszyn Ishida:

Fenix Systems Sp. z o.o. 

ul. Długa 40, 

05-530 Góra Kalwaria

Tel: 605 212 210

E-mail: biuro@fenixsystems.eu                                                                   

 ****************************************************************************************************

Źródło: Ishida

 

O marce Ishida:

 

Ishida jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji i instalacji kompletnych rozwiązań do ważenia, pakowania i kontroli dla przemysłu spożywczego. Pomaga producentom zwiększyć automatyzację, zmniejszyć koszty i przestoje, zwiększyć wydajność operacyjną i zmaksymalizować zyski. 

 

Z zainstalowaną globalną bazą znacznie przekraczającą 100 000 maszyn przemysłowych, obejmującą ogromną liczbę zastosowań i rynków końcowych, firma jest niekwestionowanym liderem na światowym rynku wag wielogłowicowych i jednym z wiodących globalnych dostawców urządzeń do pakowania przekąsek, traysealerów, systemów kontroli rentgenowskiej, wag kontrolnych, wykrywaczy nieszczelności i rozwiązań Przemysłu 4.0.

 

Ta szeroka gama produktów, wraz z dogłębną wiedzą i doświadczeniem firmy w wielu branżach, oznacza, że Ishida jest w stanie zaprojektować i zainstalować kompletne rozwiązania "pod klucz" dla rynków takich jak przekąski i inne suche produkty spożywcze, mięso, drób, ryby, nabiał, dania gotowe i świeże produkty.

 

 

Wizją firmy jest odgrywanie trwałej i niezbędnej roli w globalnym łańcuchu dostaw żywności, zapewniając, że produkty spożywcze są dostarczane i konsumowane bezpiecznie, wydajnie i w sposób zrównoważony na całym świecie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.