Wiejskie Ziemniaczki w nowym wydaniu
25% mniej soli niż w dotychczasowej recepturze, brak dodatku wzmacniaczy smaku, mniej plastiku oraz nowy design opakowania. Wiejskie Ziemniaczki zmieniają się, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów i wpisywać się w realizowaną przez firmę Lorenz strategię łączenia radości z życia z odpowiedzialnością.
Polskie smaki w nowoczesnej odsłonie
Produkowane z ziemniaków pochodzących od polskich rolników chipsy, to zestaw smaków inspirowanych rodzimą kuchnią. Po Wiejskie Ziemniaczki sięgają wielbiciele potraw, które w dzieciństwie serwowały nam mamy czy babcie. Marka przeszła transformację i pojawia się na rynku w zmienionej szacie graficznej oraz z ulepszoną recepturą. Ta ostatnia zmiana dotyczy redukcji soli. Smaki: Masło z solą, Koperek, Cebulka, Papryka, Wędzonka, Twarożek będą miały jej o 25% mniej. Ponadto warianty: Masło z solą, Koperek, Cebulka, Papryka, Wędzonka, Twarożek, Kocioł Drwala oraz Śmietanka z Cebulką nie zawierają dodatku wzmacniaczy smaku.
- Wiemy, że dla naszych konsumentów najważniejszy jest smak. Dlatego opracowując nowe receptury przede wszystkim dbamy o to, aby go zachować. Tak jest w przypadku nowej odsłony Wiejskich Ziemniaczków. Redukcja soli w naszych produktach to jeden z kluczowych celów jakie postawiliśmy sobie długofalowo i umieściliśmy w raporcie zrównoważonego rozwoju Lorenz. Wiejskie Ziemniaczki mają jej o 25% mniej niż dotychczas, ponadto produkujemy je bez dodatku wzmacniaczy smaku, utrzymując przy tym wyjątkowy, lubiany przez naszych konsumentów smak chipsów – mówi Aleksandra Paciorek, Kierownik ds. Marki, PR i Komunikacji Korporacyjnej Lorenz.
#mniej plastiku
Nowe Wiejskie Ziemniaczki to również mniejsza ilość plastiku w opakowaniu. Redukcja w tym obszarze także wynika z celów strategicznych firmy, która zobowiązała się do 2025 r. ograniczyć ilość plastiku w opakowaniach swoich produktów o 15%. Skrócenie folii o 1 cm wpisuje się w misję firmy oznaczoną specjalnym hashtagiem #mniej plastiku.
Informacja o tym znalazła się z tyłu opakowania, które dzięki użyciu mniejszej liczby kolorów, wygląda inaczej niż dotychczas. Ponadto zawiera opisy wartości i składników produktu, kod QR oraz logotyp firmy. Front opakowania także się zmienił. Umieszczone zostały tam ikony odpowiedzialności, a także informacje o braku dodatku wzmacniaczy smaku, redukcji soli i pochodzeniu ziemniaków oraz oznaczenie Nasza misja #mniej plastiku.
Wiejskie Ziemniaczki dostępne są w sklepach w całej Polsce, w gramaturze 130g.
![Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2016262556,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę
![Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_879391473,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
![Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_55720192,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bgk,w_274,_small.jpg)
Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.
Regionalne –
Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-bydgoszcz-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.
Nauka
Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zpsk-kadry-kosmos-foto,w_133,r_png,_small.png)
Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.