„Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” – trwa 24. konkurs Galerii Plakatu AMS
Galeria Plakatu AMS, znana z promowania najzdolniejszych grafików, ogłosiła 24. edycję wzbogaconą o kategorię motion. Konkurs, który już od prawie dwóch dekad zwraca uwagę na istotne tematy społeczne i kulturalne, tym razem stawia pytanie: „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Partnerem głównym tej edycji jest Grupa Żabka, a partnerem wspierającym m.st. Warszawa.
Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej edycji do 13 listopada 2023 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Wybrane prace zostaną dodatkowo prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS. Po raz pierwszy, oprócz klasycznej formy plakatu, można dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację. Wybrane projekty zostaną zaprezentowane na cyfrowych nośnikach w przestrzeni publicznej oraz wezmą udział w głosowaniu internautów.
– Dobry plakat społeczny powinien być mocny i dawać do myślenia. Na takie plakaty czekamy – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka marketingu AMS. – Kolejny raz zapraszamy do tworzenia prac, które pobudzą do refleksji i dyskusji w największej galerii sztuki, jaką jest miasto – dodaje.
Partnerem głównym 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, która przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób zinterpretuje to, czym są lub mogą być wygodne i jednocześnie odpowiedzialne rozwiązania, które pozwalają uwalniać czas.
– Wygodne i odpowiedzialne rozwiązania mogą i powinny iść w parze – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka. – Praktyczne rozwiązania oraz usługi dostępne w świecie rzeczywistym lub cyfrowym pomagają nam żyć wygodniej. Jednocześnie chcemy dokonywać codziennych wyborów w sposób bardziej świadomy i odpowiedzialny z troską o otoczenie – społeczeństwo i środowisko naturalne. Rozwiązania te pozwalają nam m.in. lepiej się odżywiać, przeciwdziałać marnowaniu żywności, angażować się społecznie i minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Zgodnie z naszym manifestem „Uwolnij swój czas”, Żabka zdejmuje z głów swoich klientów część problemów dnia codziennego. Dzięki temu zyskują więcej wolnego czasu na realizację swoich pasji i zainteresowań oraz dla swoich bliskich. Takie podejście pozwala cieszyć się życiem. Warto o tym mówić, a plakat jako ważna forma grafiki użytkowej, może być doskonałą formą dialogu na ten temat w przestrzeni miejskiej – dodaje.
Partnerem wspierającym w tej edycji konkursu jest Miasto Stołeczne Warszawa, które przyzna nagrodę dodatkową dla plakatu najcelniej promującego ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie.
Urząd m.st. Warszawy już od wielu lat jest zaangażowany w popularyzację idei wolontariatu wśród mieszkanek i mieszkańców stolicy. Wszystkie działania są realizowane poprzez projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego częścią jest Miejski Portal Wolontariatu ochotnicy.waw.pl. Stołeczny ratusz promuje wolontariat jako sposób na połączenie działalności, która przynosi korzyści nam samym, z taką, która daje te korzyści innym ludziom czy otoczeniu. Prace konkursowe mogą przyczynić się do tego, że więcej osób zainteresuje się aktywnością wolontariacką i odnajdzie w tym atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 13 listopada 2023 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.
Werdykt jury poznamy do 6 grudnia 2023 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2024 r.
Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
- Marta Dermańska, z-ca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
- Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
- Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
- Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
- Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st. Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:
https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.