Komunikaty PR

„Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” – trwa 24. konkurs Galerii Plakatu AMS

2023-11-06  |  10:20
Biuro prasowe

Galeria Plakatu AMS, znana z promowania najzdolniejszych grafików, ogłosiła 24. edycję wzbogaconą o kategorię motion. Konkurs, który już od prawie dwóch dekad zwraca uwagę na istotne tematy społeczne i kulturalne, tym razem stawia pytanie: „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Partnerem głównym tej edycji jest Grupa Żabka, a partnerem wspierającym m.st. Warszawa.

Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej edycji do 13 listopada 2023 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Wybrane prace zostaną dodatkowo prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS.  Po raz pierwszy, oprócz klasycznej formy plakatu, można dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację. Wybrane projekty zostaną zaprezentowane na cyfrowych nośnikach w przestrzeni publicznej oraz wezmą udział w głosowaniu internautów.

– Dobry plakat społeczny powinien być mocny i dawać do myślenia. Na takie plakaty czekamy – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka marketingu AMS. – Kolejny raz zapraszamy do tworzenia prac, które pobudzą do refleksji i dyskusji w największej galerii sztuki, jaką jest miasto – dodaje.

Partnerem głównym 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, która przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób zinterpretuje to, czym są lub mogą być wygodne i jednocześnie odpowiedzialne rozwiązania, które pozwalają uwalniać czas.

– Wygodne i odpowiedzialne rozwiązania mogą i powinny iść w parze – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka. – Praktyczne rozwiązania oraz usługi dostępne w świecie rzeczywistym lub cyfrowym pomagają nam żyć wygodniej. Jednocześnie chcemy dokonywać codziennych wyborów w sposób bardziej świadomy i odpowiedzialny z troską o otoczenie – społeczeństwo i środowisko naturalne. Rozwiązania te pozwalają nam m.in. lepiej się odżywiać, przeciwdziałać marnowaniu żywności, angażować się społecznie i minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Zgodnie z naszym manifestem „Uwolnij swój czas”, Żabka zdejmuje z głów swoich klientów część problemów dnia codziennego. Dzięki temu zyskują więcej wolnego czasu na realizację swoich pasji i zainteresowań oraz dla swoich bliskich. Takie podejście pozwala cieszyć się życiem. Warto o tym mówić, a plakat jako ważna forma grafiki użytkowej, może być doskonałą formą dialogu na ten temat w przestrzeni miejskiej – dodaje.

Partnerem wspierającym w tej edycji konkursu jest Miasto Stołeczne Warszawa, które przyzna nagrodę dodatkową dla plakatu najcelniej promującego ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie.

Urząd m.st. Warszawy już od wielu lat jest zaangażowany w popularyzację idei wolontariatu wśród mieszkanek i mieszkańców stolicy. Wszystkie działania są realizowane poprzez projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego częścią jest Miejski Portal Wolontariatu ochotnicy.waw.pl. Stołeczny ratusz promuje wolontariat jako sposób na połączenie działalności, która przynosi korzyści nam samym, z taką, która daje te korzyści innym ludziom czy otoczeniu. Prace konkursowe mogą przyczynić się do tego, że więcej osób zainteresuje się aktywnością wolontariacką i odnajdzie w tym atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 13 listopada 2023 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.

Werdykt jury poznamy do 6 grudnia 2023 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2024 r.

Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
  • Marta Dermańska, z-ca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
  • Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
  • Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
  • Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.


Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st. Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:

https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.