„Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” – trwa 24. konkurs Galerii Plakatu AMS
Galeria Plakatu AMS, znana z promowania najzdolniejszych grafików, ogłosiła 24. edycję wzbogaconą o kategorię motion. Konkurs, który już od prawie dwóch dekad zwraca uwagę na istotne tematy społeczne i kulturalne, tym razem stawia pytanie: „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Partnerem głównym tej edycji jest Grupa Żabka, a partnerem wspierającym m.st. Warszawa.
Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej edycji do 13 listopada 2023 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Wybrane prace zostaną dodatkowo prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS. Po raz pierwszy, oprócz klasycznej formy plakatu, można dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację. Wybrane projekty zostaną zaprezentowane na cyfrowych nośnikach w przestrzeni publicznej oraz wezmą udział w głosowaniu internautów.
– Dobry plakat społeczny powinien być mocny i dawać do myślenia. Na takie plakaty czekamy – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka marketingu AMS. – Kolejny raz zapraszamy do tworzenia prac, które pobudzą do refleksji i dyskusji w największej galerii sztuki, jaką jest miasto – dodaje.
Partnerem głównym 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, która przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób zinterpretuje to, czym są lub mogą być wygodne i jednocześnie odpowiedzialne rozwiązania, które pozwalają uwalniać czas.
– Wygodne i odpowiedzialne rozwiązania mogą i powinny iść w parze – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka. – Praktyczne rozwiązania oraz usługi dostępne w świecie rzeczywistym lub cyfrowym pomagają nam żyć wygodniej. Jednocześnie chcemy dokonywać codziennych wyborów w sposób bardziej świadomy i odpowiedzialny z troską o otoczenie – społeczeństwo i środowisko naturalne. Rozwiązania te pozwalają nam m.in. lepiej się odżywiać, przeciwdziałać marnowaniu żywności, angażować się społecznie i minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Zgodnie z naszym manifestem „Uwolnij swój czas”, Żabka zdejmuje z głów swoich klientów część problemów dnia codziennego. Dzięki temu zyskują więcej wolnego czasu na realizację swoich pasji i zainteresowań oraz dla swoich bliskich. Takie podejście pozwala cieszyć się życiem. Warto o tym mówić, a plakat jako ważna forma grafiki użytkowej, może być doskonałą formą dialogu na ten temat w przestrzeni miejskiej – dodaje.
Partnerem wspierającym w tej edycji konkursu jest Miasto Stołeczne Warszawa, które przyzna nagrodę dodatkową dla plakatu najcelniej promującego ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie.
Urząd m.st. Warszawy już od wielu lat jest zaangażowany w popularyzację idei wolontariatu wśród mieszkanek i mieszkańców stolicy. Wszystkie działania są realizowane poprzez projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego częścią jest Miejski Portal Wolontariatu ochotnicy.waw.pl. Stołeczny ratusz promuje wolontariat jako sposób na połączenie działalności, która przynosi korzyści nam samym, z taką, która daje te korzyści innym ludziom czy otoczeniu. Prace konkursowe mogą przyczynić się do tego, że więcej osób zainteresuje się aktywnością wolontariacką i odnajdzie w tym atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 13 listopada 2023 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.
Werdykt jury poznamy do 6 grudnia 2023 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2024 r.
Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
- Marta Dermańska, z-ca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
- Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
- Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
- Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
- Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st. Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:
https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.