Komunikaty PR

„Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?” – trwa 24. konkurs Galerii Plakatu AMS

2023-11-06  |  10:20
Biuro prasowe

Galeria Plakatu AMS, znana z promowania najzdolniejszych grafików, ogłosiła 24. edycję wzbogaconą o kategorię motion. Konkurs, który już od prawie dwóch dekad zwraca uwagę na istotne tematy społeczne i kulturalne, tym razem stawia pytanie: „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Partnerem głównym tej edycji jest Grupa Żabka, a partnerem wspierającym m.st. Warszawa.

Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu dającego odpowiedź na pytanie, jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej edycji do 13 listopada 2023 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Wybrane prace zostaną dodatkowo prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS.  Po raz pierwszy, oprócz klasycznej formy plakatu, można dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację. Wybrane projekty zostaną zaprezentowane na cyfrowych nośnikach w przestrzeni publicznej oraz wezmą udział w głosowaniu internautów.

– Dobry plakat społeczny powinien być mocny i dawać do myślenia. Na takie plakaty czekamy – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka marketingu AMS. – Kolejny raz zapraszamy do tworzenia prac, które pobudzą do refleksji i dyskusji w największej galerii sztuki, jaką jest miasto – dodaje.

Partnerem głównym 24. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, która przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób zinterpretuje to, czym są lub mogą być wygodne i jednocześnie odpowiedzialne rozwiązania, które pozwalają uwalniać czas.

– Wygodne i odpowiedzialne rozwiązania mogą i powinny iść w parze – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka. – Praktyczne rozwiązania oraz usługi dostępne w świecie rzeczywistym lub cyfrowym pomagają nam żyć wygodniej. Jednocześnie chcemy dokonywać codziennych wyborów w sposób bardziej świadomy i odpowiedzialny z troską o otoczenie – społeczeństwo i środowisko naturalne. Rozwiązania te pozwalają nam m.in. lepiej się odżywiać, przeciwdziałać marnowaniu żywności, angażować się społecznie i minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Zgodnie z naszym manifestem „Uwolnij swój czas”, Żabka zdejmuje z głów swoich klientów część problemów dnia codziennego. Dzięki temu zyskują więcej wolnego czasu na realizację swoich pasji i zainteresowań oraz dla swoich bliskich. Takie podejście pozwala cieszyć się życiem. Warto o tym mówić, a plakat jako ważna forma grafiki użytkowej, może być doskonałą formą dialogu na ten temat w przestrzeni miejskiej – dodaje.

Partnerem wspierającym w tej edycji konkursu jest Miasto Stołeczne Warszawa, które przyzna nagrodę dodatkową dla plakatu najcelniej promującego ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie.

Urząd m.st. Warszawy już od wielu lat jest zaangażowany w popularyzację idei wolontariatu wśród mieszkanek i mieszkańców stolicy. Wszystkie działania są realizowane poprzez projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego częścią jest Miejski Portal Wolontariatu ochotnicy.waw.pl. Stołeczny ratusz promuje wolontariat jako sposób na połączenie działalności, która przynosi korzyści nam samym, z taką, która daje te korzyści innym ludziom czy otoczeniu. Prace konkursowe mogą przyczynić się do tego, że więcej osób zainteresuje się aktywnością wolontariacką i odnajdzie w tym atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 13 listopada 2023 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.

Werdykt jury poznamy do 6 grudnia 2023 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2024 r.

Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS;
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
  • Marta Dermańska, z-ca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy;
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
  • Tytus Klepacz, Creative Director & Partner Endless;
  • Nikodem Pręgowski, artysta grafik, nauczyciel akademicki, założyciel wydawnictwa Na przykład;
  • Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka;
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU.


Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest Grupa Żabka, partnerem wspierającym m.st. Warszawa, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:

https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.