Komunikaty PR

Wyniki Black Friday 2024 - średnia obniżka ceny wyniosła u nas 31%

2023-11-29  |  10:46
Biuro prasowe

Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday w liczbach? Okazuje się, że to właśnie mieszkańcy Europy Wschodniej, w tym Polski, mogli się cieszyć najwyższymi rabatami w całej Europie, sięgającymi średnio 31%. W tym roku najchętniej kupowaliśmy obuwie, torebki, kosmetyki oraz artykuły do wyposażenia domu.

 

Jak wyglądał Black Friday w Europie Wschodniej, w tym w Polsce?

Średnia wartość zamówienia w naszym regionie wyniosła 61 dolarów i była wyższa niż w ubiegłym roku o 4,8%. Dla porównania w Niemczech kwota ta wyniosła 119 USD, w porównywanej często z Polską Hiszpanii 79 USD, a we Włoszech 97 USD.

A jak sprzedający obniżali ceny? Średnia wysokość rabatu udzielanego w Black Friday w naszym regionie wyniosła 31% (28% rok wcześniej) i była jedną z najwyższych wartości w Europie. Dla porównania średnia wartość rabatu w Niemczech wyniosła 27%, we Francji 23%, a w Wielkiej Brytanii zaledwie 21%.

Zwiększony ruch i sprzedaż w sklepach utrzymywały się przez cały weekend W Black Friday był wyższy o 24% niż w roku ubiegłym, w sobotę odnotowano ruch o 18% większy, niż w roku 2022, a w niedzielę o 27% większy.

Ciekawie wyglądała też forma płatności za zamówienia. Gigantyczny wzrost – aż o 329% - zanotowały formy płatności typu „Wallet Pay” (Apple Pay, Google Pay), choć ich udział we wszystkich typach płatności wyniósł 8%. Najchętniej w naszym regionie płacono za pomocą kart płatniczych i kredytowych (55% udziału we wszystkich płatnościach), na drugim miejscu znalazły się transfery bankowe lub płatności przy odbiorze (15%) choć jest to kategoria, która zaliczyła spadek rok do roku o 4%. Na trzecim miejscu płaciliśmy właśnie za pomocą „Wallet Pay”.

Aż 77% ruchu na witrynach sklepów internetowych w naszym regionie wygenerowały telefony komórkowe, a na komputery przypadło tylko 22% ruchu. 28% wygenerowanego ruchu pochodziło z wyszukiwarek internetowych, 25% stanowiły wejścia bezpośrednie, a za 11% ruchu odpowiadały social media. Ruch wygenerowany przez reklamy oraz wiadomości e-mail sięgnął odpowiednio 3% i 1%.

Dane ogólne

Sprzedaż online w Czarny Piątek osiągnęła imponujące 16,4 mld USD w USA i 70,9 mld USD na całym świecie. Po dość słabych ofertach na początku sezonu, stałe zwiększanie się rabatów zachęciło konsumentów do zakupów w Black Friday. Konsumenci zwrócili się ku cyfrowym zakupom online, które gwałtownie wzrosły:

- Globalnie: o 8%

- USA: o 9%

- Europa: o 8%

Co najchętniej kupowaliśmy w Czarny Piątek? Najwyższy globalny wzrost sprzedaży online zyskały takie kategorie jak:

- Obuwie +23%

- Zdrowie i uroda +21%

- Pielęgnacja skóry +20%

Nieco inaczej sprzedaż kształtowała się na starym kontynencie. Europejczycy swoje decyzje zakupowe najchętniej kierowali w stronę kategorii takich jak:

- Zdrowie i uroda (łącznie) +22%

- Obuwie i torebki  +21%

- Dom (łącznie)  +10%

Konsumenci w USA mieli nieco inne priorytety zakupowe i największe wzrosty sprzedaży zanotowano w kategoriach taki jak:

- Obuwie i torebki +22%

- Artykuły sportowe +21%

- Zdrowie i uroda (łącznie) +17%

 

Ile można było zaoszczędzić w Black Friday?

Stopy dyskontowe wzrosły (średnio) do poziomu  28% na całym świecie i 30% w Stanach Zjednoczonych, co stanowi jak dotąd historycznie najlepsze oferty w okresie świątecznym. Kategorie, w których sprzedawcy oferowali najwyższe stopy rabatów w Czarny Piątek (w ujęciu globalnym) były następujące:

- Makijaż: 40%

- Odzież dla aktywnych: 34%

- Odzież (ogólnie): 34%

W Europie widać wyraźnie niższe obniżki cen (TOP 3 kategorie z najwyższymi rabatami):

- Odzież (ogólnie)  27%

- Odzież i obuwie dla aktywnych 26%

- Luksusowe torebki i odzież 26%

Z kolei w USA TOP 3 kategorie z największymi obniżkami to:

- Odzież (ogólnie)  39%

- Zdrowie i uroda 35%

- Dom 25%

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.