Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim ponad 25-letnim doświadczeniem z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia sklepu w modelu franczyzowym z współpracującymi z nią przedsiębiorcami oraz z osobami rozważającymi założenie własnej działalności.
– Chcemy szerzyć wiedzę nt. szeroko pojętej przedsiębiorczości wśród osób, które pragną doskonalić swoje kompetencje ogólnobiznesowe. Zależy nam też na przekazaniu praktycznych porad i wskazówek tym, którzy dopiero myślą o prowadzeniu własnego biznesu i samodzielnym zarządzaniu firmą. Jak bowiem pokazują różne analizy, wiele osób w Polsce wątpi w swoje umiejętności i obawia się założenia działalności gospodarczej z uwagi na brak wiedzy i odpowiedniego przygotowania – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
„Badanie gotowości biznesowej Polaków – 2022 rok” (Badanie Assay Biznes) wskazało, że aż 62% obywateli naszego kraju ocenia swoją wiedzę nt. prowadzenia biznesu jako małą lub żadną. Tylko 9% naszych rodaków zadeklarowało, że posiada w tym zakresie dużą wiedzę.
– Dzięki naszej ponad 25-letniej działalności na rynku franczyzowym, poprzez edukację nieformalną, możemy mieć szerszy, realny wpływ na kreowanie przedsiębiorczości i wiedzy biznesowej wśród naszego społeczeństwa. W tym celu opracowaliśmy i uruchomiliśmy też Portal Studium Przedsiębiorczości – to miejsce, gdzie dzielimy się naszym doświadczeniem. Do współpracy przy materiałach zaprosiliśmy też wielu ekspertów – dodaje Przemysław Kijewski.
Portal Studium Przedsiębiorczości to bezpłatny portal edukacyjny dedykowany wszystkim rozważającym założenie własnej działalności gospodarczej, chcącym rozwinąć swoją firmę, czy po prostu chcącym zwiększyć wiedzę nt. przedsiębiorczości. Materiały podzielone zostały na trzy kategorie w zależności od poziomu zaawansowania: „Mój pierwszy biznes”, „Rozwój biznesu” oraz „Cudzoziemcy w biznesie”. Platforma zawiera bogatą bazę edukacyjno-informacyjną poświęconą zagadnieniom ekonomicznym, prawnym, księgowym, innowacjom czy HR. Znajdzie się na niej także miejsce m.in. dla tematycznych kursów, webinarów i podcastów. Prezentowane będą na bieżąco artykuły czy relacje ze szkoleń i spotkań, prowadzonych przez przedstawicieli sieci na uczelniach wyższych, w ramach akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości czy na targach. Materiały dostępne są dla wszystkich, którzy założą konto na platformie.
Studium Przedsiębiorczości – uczelnie i NGOs
W 2022 r. Żabka zainicjowała program Studium Przedsiębiorczości, którego założeniem jest edukacja osób – przede wszystkim ze środowiska akademickiego i organizacji pozarządowych – zainteresowanych przedsiębiorczością. W ubiegłym roku sieć realizowała współpracę z 14 uczelniami wyższymi i jedną szkołą policealną. W bieżącym roku Żabka również prowadzi działania edukacyjne z uczelniami wyższymi. W ramach kooperacji odbywają się szkolenia stacjonarne i zdalne, realizowane przez specjalistów z Działu Szkoleń Rozwojowych Żabki. Wykłady koncentrują się wokół zagadnień związanych z umiejętnościami miękkimi czy franczyzowym modelem biznesowym, a także podnoszą kompetencje z zakresu zarządzania i komunikacji. W ramach projektu podejmowane są ponadto inicjatywy w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Gry o Karierę, Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, a także organizowane są Dni Otwarte z Żabką.
Edukacja aktualnych i przyszłych franczyzobiorców
Sieć dba również o odpowiedni poziom wiedzy i kompetencji osób, które zakładają z nią swoje biznesy. W ramach procesu rekrutacji każdy kandydat na franczyzobiorcę przechodzi 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim, które obejmuje zagadnienia z obszaru zarządzania, sprzedaży, finansów, obsługi klienta, IT czy HR, i kończy się egzaminem końcowym. Po otwarciu sklepu franczyzobiorcy objęci są onboardingiem z opieką partnera oraz trenera ds. szkoleń. Przez cały okres współpracy przedsiębiorcy pod szyldem Żabki korzystają ponadto ze specjalnej Platformy Rozwojowej, z bazą wiedzy o sieci i szeregiem szkoleń oraz webinarów poszerzających ich wiedzę i umiejętności biznesowe oraz pozwalających być na bieżąco ze zmianami wdrażanymi w organizacji.
W 2023 r. Żabka roku uruchomiła też „Akademię Przedsiębiorczości”, której celem jest podnoszenie umiejętności kandydatów i współpracujących z siecią franczyzobiorców z zakresu zarządzania zespołem i placówką, kompetencji komercyjnych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości. Inicjatywa realizowana jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.