Komunikaty PR

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

2024-04-24  |  13:00
Biuro prasowe

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim ponad 25-letnim doświadczeniem z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia sklepu w modelu franczyzowym z współpracującymi z nią przedsiębiorcami oraz z osobami rozważającymi założenie własnej działalności.

Chcemy szerzyć wiedzę nt. szeroko pojętej przedsiębiorczości wśród osób, które pragną doskonalić swoje kompetencje ogólnobiznesowe. Zależy nam też na przekazaniu praktycznych porad i wskazówek tym, którzy dopiero myślą o prowadzeniu własnego biznesu i samodzielnym zarządzaniu firmą.  Jak bowiem pokazują różne analizy, wiele osób w Polsce wątpi w swoje umiejętności i obawia się założenia działalności gospodarczej z uwagi na brak wiedzy i odpowiedniego przygotowania  podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

„Badanie gotowości biznesowej Polaków – 2022 rok” (Badanie Assay Biznes) wskazało, że aż 62% obywateli naszego kraju ocenia swoją wiedzę nt. prowadzenia biznesu jako małą lub żadną. Tylko 9% naszych rodaków zadeklarowało, że posiada w tym zakresie dużą wiedzę.

Dzięki naszej ponad 25-letniej działalności na rynku franczyzowym, poprzez edukację nieformalną, możemy mieć szerszy, realny wpływ na kreowanie przedsiębiorczości i wiedzy biznesowej wśród naszego społeczeństwa. W tym celu opracowaliśmy i uruchomiliśmy też Portal Studium Przedsiębiorczości – to miejsce, gdzie dzielimy się naszym doświadczeniem. Do współpracy przy materiałach zaprosiliśmy też wielu ekspertów – dodaje Przemysław Kijewski.

Portal Studium Przedsiębiorczości to bezpłatny portal edukacyjny dedykowany wszystkim rozważającym założenie własnej działalności gospodarczej, chcącym rozwinąć swoją firmę, czy po prostu chcącym zwiększyć wiedzę nt. przedsiębiorczości. Materiały podzielone zostały na trzy kategorie w zależności od poziomu zaawansowania: „Mój pierwszy biznes”, „Rozwój biznesu” oraz „Cudzoziemcy w biznesie”. Platforma zawiera bogatą bazę edukacyjno-informacyjną poświęconą zagadnieniom ekonomicznym, prawnym, księgowym, innowacjom czy HR. Znajdzie się na niej także miejsce m.in. dla tematycznych kursów, webinarów i podcastów. Prezentowane będą na bieżąco artykuły czy relacje ze szkoleń i spotkań, prowadzonych przez przedstawicieli sieci na uczelniach wyższych, w ramach akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości czy na targach. Materiały dostępne są dla wszystkich, którzy założą konto na platformie.

Studium Przedsiębiorczości – uczelnie i NGOs

W 2022 r. Żabka zainicjowała program Studium Przedsiębiorczości, którego założeniem jest edukacja osób – przede wszystkim ze środowiska akademickiego i organizacji pozarządowych – zainteresowanych przedsiębiorczością. W ubiegłym roku sieć realizowała współpracę z 14 uczelniami wyższymi i jedną szkołą policealną. W bieżącym roku Żabka również prowadzi działania edukacyjne z uczelniami wyższymi. W ramach kooperacji odbywają się szkolenia stacjonarne i zdalne, realizowane przez specjalistów z Działu Szkoleń Rozwojowych Żabki. Wykłady koncentrują się wokół zagadnień związanych z umiejętnościami miękkimi czy franczyzowym modelem biznesowym, a także podnoszą kompetencje z zakresu zarządzania i komunikacji. W ramach projektu podejmowane są ponadto inicjatywy w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Gry o Karierę, Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, a także organizowane są Dni Otwarte z Żabką.

Edukacja aktualnych i przyszłych franczyzobiorców

Sieć dba również o odpowiedni poziom wiedzy i kompetencji osób, które zakładają z nią swoje biznesy. W ramach procesu rekrutacji każdy kandydat na franczyzobiorcę przechodzi 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim, które obejmuje zagadnienia z obszaru zarządzania, sprzedaży, finansów, obsługi klienta, IT czy HR, i kończy się egzaminem końcowym. Po otwarciu sklepu franczyzobiorcy objęci są onboardingiem z opieką partnera oraz trenera ds. szkoleń. Przez cały okres współpracy przedsiębiorcy pod szyldem Żabki korzystają ponadto ze specjalnej Platformy Rozwojowej, z bazą wiedzy o sieci i szeregiem szkoleń oraz webinarów poszerzających ich wiedzę i umiejętności biznesowe oraz pozwalających być na bieżąco ze zmianami wdrażanymi w organizacji.

W 2023 r. Żabka roku uruchomiła też „Akademię Przedsiębiorczości”, której celem jest podnoszenie umiejętności kandydatów i współpracujących z siecią franczyzobiorców z zakresu zarządzania zespołem i placówką, kompetencji komercyjnych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości. Inicjatywa realizowana jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.