Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim ponad 25-letnim doświadczeniem z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia sklepu w modelu franczyzowym z współpracującymi z nią przedsiębiorcami oraz z osobami rozważającymi założenie własnej działalności.
– Chcemy szerzyć wiedzę nt. szeroko pojętej przedsiębiorczości wśród osób, które pragną doskonalić swoje kompetencje ogólnobiznesowe. Zależy nam też na przekazaniu praktycznych porad i wskazówek tym, którzy dopiero myślą o prowadzeniu własnego biznesu i samodzielnym zarządzaniu firmą. Jak bowiem pokazują różne analizy, wiele osób w Polsce wątpi w swoje umiejętności i obawia się założenia działalności gospodarczej z uwagi na brak wiedzy i odpowiedniego przygotowania – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
„Badanie gotowości biznesowej Polaków – 2022 rok” (Badanie Assay Biznes) wskazało, że aż 62% obywateli naszego kraju ocenia swoją wiedzę nt. prowadzenia biznesu jako małą lub żadną. Tylko 9% naszych rodaków zadeklarowało, że posiada w tym zakresie dużą wiedzę.
– Dzięki naszej ponad 25-letniej działalności na rynku franczyzowym, poprzez edukację nieformalną, możemy mieć szerszy, realny wpływ na kreowanie przedsiębiorczości i wiedzy biznesowej wśród naszego społeczeństwa. W tym celu opracowaliśmy i uruchomiliśmy też Portal Studium Przedsiębiorczości – to miejsce, gdzie dzielimy się naszym doświadczeniem. Do współpracy przy materiałach zaprosiliśmy też wielu ekspertów – dodaje Przemysław Kijewski.
Portal Studium Przedsiębiorczości to bezpłatny portal edukacyjny dedykowany wszystkim rozważającym założenie własnej działalności gospodarczej, chcącym rozwinąć swoją firmę, czy po prostu chcącym zwiększyć wiedzę nt. przedsiębiorczości. Materiały podzielone zostały na trzy kategorie w zależności od poziomu zaawansowania: „Mój pierwszy biznes”, „Rozwój biznesu” oraz „Cudzoziemcy w biznesie”. Platforma zawiera bogatą bazę edukacyjno-informacyjną poświęconą zagadnieniom ekonomicznym, prawnym, księgowym, innowacjom czy HR. Znajdzie się na niej także miejsce m.in. dla tematycznych kursów, webinarów i podcastów. Prezentowane będą na bieżąco artykuły czy relacje ze szkoleń i spotkań, prowadzonych przez przedstawicieli sieci na uczelniach wyższych, w ramach akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości czy na targach. Materiały dostępne są dla wszystkich, którzy założą konto na platformie.
Studium Przedsiębiorczości – uczelnie i NGOs
W 2022 r. Żabka zainicjowała program Studium Przedsiębiorczości, którego założeniem jest edukacja osób – przede wszystkim ze środowiska akademickiego i organizacji pozarządowych – zainteresowanych przedsiębiorczością. W ubiegłym roku sieć realizowała współpracę z 14 uczelniami wyższymi i jedną szkołą policealną. W bieżącym roku Żabka również prowadzi działania edukacyjne z uczelniami wyższymi. W ramach kooperacji odbywają się szkolenia stacjonarne i zdalne, realizowane przez specjalistów z Działu Szkoleń Rozwojowych Żabki. Wykłady koncentrują się wokół zagadnień związanych z umiejętnościami miękkimi czy franczyzowym modelem biznesowym, a także podnoszą kompetencje z zakresu zarządzania i komunikacji. W ramach projektu podejmowane są ponadto inicjatywy w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Gry o Karierę, Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, a także organizowane są Dni Otwarte z Żabką.
Edukacja aktualnych i przyszłych franczyzobiorców
Sieć dba również o odpowiedni poziom wiedzy i kompetencji osób, które zakładają z nią swoje biznesy. W ramach procesu rekrutacji każdy kandydat na franczyzobiorcę przechodzi 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim, które obejmuje zagadnienia z obszaru zarządzania, sprzedaży, finansów, obsługi klienta, IT czy HR, i kończy się egzaminem końcowym. Po otwarciu sklepu franczyzobiorcy objęci są onboardingiem z opieką partnera oraz trenera ds. szkoleń. Przez cały okres współpracy przedsiębiorcy pod szyldem Żabki korzystają ponadto ze specjalnej Platformy Rozwojowej, z bazą wiedzy o sieci i szeregiem szkoleń oraz webinarów poszerzających ich wiedzę i umiejętności biznesowe oraz pozwalających być na bieżąco ze zmianami wdrażanymi w organizacji.
W 2023 r. Żabka roku uruchomiła też „Akademię Przedsiębiorczości”, której celem jest podnoszenie umiejętności kandydatów i współpracujących z siecią franczyzobiorców z zakresu zarządzania zespołem i placówką, kompetencji komercyjnych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości. Inicjatywa realizowana jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.