Komunikaty PR

Żabka Eko Smart – czyste powietrze dla Łodzi

2022-11-16  |  12:05
Biuro prasowe

Żabka Eko Smart już działa w Łodzi – mieście, będącym siedzibą wielkiego przemysłu, w którym od wieków mieszało się wiele narodowości, kultur i zwyczajów. W sklepie zastosowano m.in. najnowszej generacji systemy oczyszczania powietrza (Safe Air) oraz energooszczędne lodówki, w których czynnikiem chłodzącym jest dwutlenek węgla (CO₂), minimalizujący wpływ na środowisko poprzez wielokrotnie mniejszy efekt cieplarniany. Sklep zasilany jest czystą, zieloną energią wytwarzaną m.in. przez zainstalowaną na dachu turbinę wiatrową.

Żabka Eko Smart w Łodzi działa przy ul. Stefana Okrzei 38. To już druga tego typu placówka – pierwszą sieć uruchomiła we wrześniu br. w Poznaniu.

- Żabka Eko Smart to swoiste laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart optymalizujące pracę franczyzobiorców. Placówki tego typu są wręcz naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu, uwalniając ich czas. W Żabce Eko Smart w Łodzi postawiliśmy na innowacje skupione głównie wokół czystego powietrza – testujemy w niej na przykład najnowszej generacji system oczyszczania powietrza. Nie mogło tu jednak zabraknąć także rozwiązań dotyczących: zielonej energii, drugiego życia i zielonego transportu. Wierzę, że docenią je nie tylko franczyzobiorca i jego pracownicy, których praca stanie się łatwiejsza, ale także nasi klienci, którzy – korzystając z ławki solarnej czy stacji napraw rowerów – będą mieli możliwość włączenia się w pozytywne działania Żabki na rzecz środowiska – mówi Przemysław Kijewski, Dyrektor ds. Operacyjnych Żabka Polska.

Żabki Eko Smart wpisują się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka, której jednymi z głównych celów są troska o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2025 r. i zredukowanie intensywności emisji w sklepach o 70% do końca 2026 r., oraz podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.

Czyste powietrze

O jakość powietrza w Żabce Eko Smart w Łodzi dba Safe Air, czyli najnowszej generacji sklepowy system oczyszczania powietrza, który oczyszcza powietrze ze szkodliwych zanieczyszczeń, pochłaniając także najmniejsze cząsteczki, w tym wirusy i bakterie. Zastosowane filtry HEPA H14 zapewniają ponad 99,995% skuteczności filtrowania.

Efekt eliminacji szkodliwych substancji dodatkowo wzmocni ułożona przy budynku antysmogowa kostka, która – w porównaniu z asfaltem – zmniejsza stężenie tlenków azotu w powietrzu średnio o ok. 50%. Efekt jest szczególnie odczuwalny przez małe dzieci, ponieważ najczystsze powietrze unosi się blisko podłoża i sięga do wysokości wózka dziecięcego.

Zielona energia

Energia, z której korzysta Żabka Eko Smart w Łodzi, pochodzi z odnawialnych źródeł – na dachu sklepu zamontowano 24 moduły paneli fotowoltaicznych, których działanie uzupełnia i dodatkowo redukuje ślad węglowy turbina wiatrowa. W dzień i w nocy – na potrzeby sklepu – produkuje ona czystą, zieloną energię. Z zielonej energii mogą bezpośrednio korzystać również klienci – przed sklepem stanęła bowiem ławka solarna, dzięki której można naładować telefon.

W łódzkiej Żabce Eko Smart zastosowano lodówki, w których czynnikiem chłodzącym jest dwutlenek węgla (CO₂). Rozwiązanie to nie tylko pozwala oszczędzać energię, ale także minimalizuje wpływ na środowisko poprzez wielokrotnie mniejszy efekt cieplarniany (w porównaniu do konwencjonalnych czynników chłodniczych). Takie zastosowanie CO₂ jest bezpieczne dla warstwy ozonowej.

Specjalnie na potrzeby sklepu powstał system do zarządzania wieloma urządzeniami, który pomaga chronić środowisko i oszczędzać energię (również zieloną). Pozwala on na zdalne monitorowanie oraz kontrolę funkcji i parametrów, a także rozwiązywanie problemów (np. włączanie/wyłączanie światła, włączanie/wyłączanie urządzenia, blokadę panelu sterowania, kontrolę temperatury pracy urządzenia). Umożliwia też natychmiastowe wykrywanie awarii.

Drugie życie

Zamontowany przy kawomacie blat wykonano z połączonych żywicą fusów i łusek kawowych, będących odpadem powstającym na etapie palenia i parzenia kawy. A izolacja nowoczesnych, zamykanych lodówek powstała z mat z konopi siewnych, które mają bardzo dobre właściwości termiczne. Jest to obiecująca alternatywa dla powszechnie stosowanej pianki poliuretanowej, gdyż konopie – jako materiał pochodzenia naturalnego – są w pełni biodegradowalne.

Przed łódzką Żabką Eko Smart nie mogło zabraknąć EKOmatu, czyli urządzenia do zbiórki butelek i puszek po napojach. Z zebranych w ten sposób zużytych, pustych opakowań powstaną nowe opakowania produktów marek własnych Żabki, np. wody Od Nowa, które mają o 33% mniejszy od tradycyjnego opakowania ślad węglowy.

Paragony z kasy fiskalnej, będące dowodem zakupu, drukowane są na papierze nadającym się do recyklingu – całkowity procent masy nadającej się do recyklingu wynosi 98,2%, co oznacza, że papier ten można wrzucać do kosza z makulaturą.

Zielony transport

Sieć nie zapomina także o rowerzystach. Stojak rowerowy umożliwia bezpieczne pozostawienie przed sklepem roweru, a znajdująca się obok placówki stacja naprawy rowerów pozwoli szybko wyregulować hamulce i przerzutki, napompować koła, a także dokonać awaryjnych napraw.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.