Komunikaty PR

Żabka Eko Smart warta Poznania!

2022-09-23  |  15:10
Biuro prasowe

Poznań to ważny punkt na mapie rozwoju handlu i nowych technologii w Polsce. Właśnie tu – przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2 – Żabka otwiera laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart, czyli Żabkę Eko Smart. Zastosowano w niej jedną z pierwszych na świecie instalacji perowskitowych – w tej przełomowej technologii powstały tzw. cenówki oraz żaluzje z ogniwami perowskitowymi. Placówkę wyposażono w systemy do zdalnego zarządzania oświetleniem oraz znajdującymi się w sklepie urządzeniami (Smart Shop Control), a przy stoisku z kawomatem ułożono płytki wykonane z fusów i łusek po kawie. Zamykane, izolowane matami z konopi siewnych lodówki pozwalają na dużą oszczędność energii, podobnie jak wypełnione glikolem półki w szafie mroźniczej.

Żabka Eko Smart to kontynuacja projektu realizowanego od 2020 r., kiedy to w Warszawie przy ul. Lewandów sieć uruchomiła pierwszy sklep w 100% zasilany zieloną energią. Warszawska placówka ma charakter laboratorium, w którym Żabka – niejednokrotnie jako pierwsza firma na świecie – testuje blisko 20 przyjaznych środowisku rozwiązań, pokazując kierunek, w jakim rozwijać się będzie przyszłość handlu. Kolejnym krokiem było uruchomienie w kwietniu 2022 r. Żabki Smart przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, w której badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Teraz sieć łączy i wzbogaca oba projekty, rozwijając unikalny projekt – Żabkę Eko Smart.

- Wkraczamy w kolejny etap projektu i uruchamiamy Żabkę Eko Smart, czyli pierwszą w Polsce placówkę, w której łączymy kwestie związane z ekologią z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, usprawniającymi pracę franczyzobiorców i ich pracowników. Prezentując nowe rozwiązania, zachęcamy także klientów do pozyskiwania zupełnie innych doświadczeń zakupowych. Liczymy, że w ten sposób dodatkowo zasiejemy w nich ciekawość i zachęcimy do proekologicznych działań – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich, Grupa Żabka.

Zastosowane w Żabce Eko Smart rozwiązania typu smart są nie tylko efektywne energetycznie, ale również znacznie usprawniają codzienną pracę franczyzobiorcy i obsługi sklepu.

- Żabka Eko Smart jest wręcz naszpikowana innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu. Czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie, pomiar zużycia energii uwalniają ich czas, pozwalają skupić się na obsłudze klienta, a przy tym są przyjazne dla planety. To kolejny krok w realizacji strategii franczyzocentryczności, zgodnie z którą Żabka tworzy innowacyjne rozwiązania pomagające przedsiębiorcom prowadzić lokalny biznes, dodatkowo robiąc to w sposób jak najbardziej przyjazny środowisku. Realizacja naszych celów nie byłaby możliwa bez dobrej współpracy z Urzędem Miasta Poznania i Miejskim Konserwatorem Zabytków – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Dzięki otwartości urzędników na innowacje i proekologiczne rozwiązania klienci sieci,  franczyzobiorca Żabki Eko Smart oraz jego pracownicy mogą w praktyce testować realizowane przez Żabkę pomysły.

- Zastosowane w sklepie innowacyjne rozwiązania „komunikują się” z nami i „wykonują” niektóre czynności w placówce, co znacznie usprawnia pracę moją oraz moich pracowników i pozwala nam skupić się na tym, co robimy najlepiej, czyli na sprzedaży oraz obsłudze klientów. A to z kolei daje nam szansę na budowanie dobrych, lokalnych relacji z naszymi klientami – mówi Norbert Kruk, franczyzobiorca Żabki Eko Smart przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2 w Poznaniu.

Technologie zastosowane w Żabce Eko Smart skupiają się wokół pięciu kluczowych kategorii: zielona energia, drugie życie, czyste powietrze, zielony transport oraz smart rozwiązania. Wkrótce Żabka planuje uruchomienie jeszcze trzech tego typu sklepów, w różnych częściach kraju.

Sklep Żabka Eko Smart wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka, której jednymi z głównych obszarów są troska o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2025 r. i zredukowanie intensywności emisji w sklepach o 70% do końca 2026 r., oraz podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.