Żabka gotowa na nadejście lata! Sieć uruchomi ponad 140 sklepów sezonowych
Sklepy sezonowe w miejscowościach turystycznych cieszą się coraz większą popularnością. W tym roku Żabka będzie miała ponad 140 placówek w takim formacie, czyli o blisko 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Pierwsze z nich zostały otwarte przed majówką, dzięki czemu klienci mogli z nich skorzystać podczas wypoczynku w trakcie długiego weekendu. Docelowo, większość będzie wkrótce otwarta. Sezonowe Żabki pojawią się w ponad 20 nowych lokalizacjach. Głównie w miejscowościach nadmorskich takich jak m.in.: Dziwnów, Hel, Karwia, Łeba, Rowy czy cieszących się dużym zainteresowaniem turystów terenach rekreacyjnych m.in.: w mieście Koronowo nad rzeką Brdą, w sąsiedztwie Zalewu Koronowskiego (woj. kujawsko-pomorskie) czy w Pucku nad Zatoką Pucką (woj. pomorskie).
Z roku na rok Żabka otwiera coraz więcej sklepów sezonowych po to, aby być jeszcze bliżej klientów i upraszczać im życie, a w konsekwencji uwalniać ich czas. Sieć ulepsza rozwiązania stosowane w sklepach, dostosowuje i rozbudowuje ofertę asortymentową, jak i usprawnia logistykę odpowiedzialną za dostawy towaru. Wszystko po to, by w trakcie wakacyjnych urlopów czy weekendowych wyjazdów klienci mogli w pełni cieszyć się wypoczynkiem. Bez względu na lokalizację, w sezonowych Żabkach można znaleźć dobrze znany asortyment, który jest sprawdzonym i bezpiecznym wyborem. Ogromnym powodzeniem cieszą się przekąski na ciepło z Żabka Café oraz z oferty #PROSTOzPIECA, dostępnej w wybranych sklepach. W sezonowych Żabkach klienci mogą także skorzystać z szeregu wygodnych usług.
– Prowadzę tradycyjny sklep Żabka, jednak postanowiłam rozszerzyć swoją działalność o punkt sezonowy. Szukałam nowych wyzwań, ponieważ lubię, jak dużo się dzieje. W szczycie sezonu Żabki w miejscach turystycznych są zdecydowanie częściej odwiedzane przez klientów. Przekłada się to na większe przychody, ale wymaga również większego zaangażowania. Trzeba m.in. stale monitorować zamówienia i sprawdzać warunki atmosferyczne, ponieważ im ładniejsza pogoda tym większy ruch w moich sklepach – mówi Joanna Górska, franczyzobiorczyni sklepów Żabka w miejscowościach Goleniów, Łukęcin i Modrzewie.
Ponad 140 sezonowych Żabek, najwięcej nad morzem
W 2024 roku Żabka uruchomi blisko 30 kontenerowych sklepów sezonowych oraz 116 placówek stacjonarnych, również działających sezonowo. Tradycyjnie, najwięcej Żabek w tym formacie pojawi się w miejscowościach nad Bałtykiem – m.in. po 11 sklepów w Łebie i 9 sklepów w Mielnie. Placówki sezonowe działać będą także nad jeziorami czy w miejscowościach położonych nad zalewami.
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept w kolejnych atrakcyjnych lokalizacjach letniskowo-turystycznych. Sklepy sezonowe sieci Żabka to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych kontenerach.
Kolejni franczyzobiorcy prowadzą sezonowe sklepy
Sklepy sezonowe są także szansą na dodatkowy rozwój i przychód dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą punkty w standardowych lokalizacjach.
Co więcej, spośród sklepów, które w poprzednich latach funkcjonowały jako sezonowe, obecnie 21 jest sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu i Jastrzębiej Górze. Dzięki temu klienci mają przez cały rok dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes.
Sieć Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze jej standardami. Franczyzobiorcy jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.