Komunikaty PR

Żabka Jush testuje autonomiczne dostawy za pomocą robota

2024-03-05  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
Rafał Blank
Publicis Consultants

Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Po zeszłorocznej dostawie dronem Żabka Jush sięgnęła po kolejne innowacyjne rozwiązanie z zakresu autonomicznych dostaw. Pod koniec lutego przetestowała dostawy za pomocą samojezdnego robota w Warszawie.

W ostatni dzień lutego mieszkańcy Warszawy mogli zobaczyć na ulicach stolicy pierwszego w historii polskiego q-commerce autonomicznego robota dostawczego. Akcja została zorganizowana przez Żabkę Jush i była drugim już testem przeprowadzonym przez firmę z zakresu autonomicznych dostaw. Używany do testów robot jest w stanie dostarczyć zakupy w promieniu do 2 km. Dojechać do klienta może nawet w 15 minut, a porusza się z maksymalną prędkością do 20 km/h. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Żabka Jush przetestowała dostawę z powietrza za pomocą drona, który dostarczył zakupy na jedną z warszawskich plaż.

Innowacyjne rozwiązania są podstawą naszej działalności. Udowodniliśmy to już w ostatnie lato, kiedy przetestowaliśmy dostawy dronem. Sięgając po kolejne rozwiązanie z tego obszaru, chcieliśmy poznać jego możliwości. Korzystanie z nowoczesnych technologii jest w naszym DNA i z uwagą przyglądamy się pomysłom, które mogą pomóc w ulepszeniu procesu ostatniej mili  – mówi Maciej Nowakowski, CEO Lite e-Commerce, startupu odpowiedzialnego za rozwój Żabki Jush.

Testy autonomicznego robota zostały przeprowadzone w samym centrum Warszawy. Pojazd był niewątpliwą atrakcją dla spacerowiczów, którzy mogli zaczepić robota i zostać obdarowani przez niego przewożoną zawartością. Na chętnych do kontaktu z pojazdem warszawiaków czekały między innymi: świeże owoce i warzywa, przekąski, wypieki i napoje.

Autonomiczne pojazdy to jedno z tych innowacyjnych rozwiązań, które w przyszłości mogą zrewolucjonizować i usprawnić proces dostarczania zakupów. Dostawa na niewielkie dystanse jest właśnie jednym z tych scenariuszy, który jest idealny do ich wykorzystania. W miarę postępu technologicznego samojezdne roboty będą odgrywać coraz większą rolę w realizacji zamówień, a ich widok stanie się powszechny – twierdzi Sergiy Lebedyn z Delivery Couple.  

Konstrukcja robota Delivery Couple, firmy która dostarczyła rozwiązanie Żabce Jush, została zaprojektowana tak, żeby zapobiec przypadkowemu przewróceniu się. Porusza się po chodnikach i ścieżkach rowerowych, a jedno naładowanie wystarcza mu nawet na cały dzień pracy. Dodatkowo, został zaprojektowany z myślą o radzeniu sobie w stresujących sytuacjach. Gdy napotyka na przeszkodę, stara się znaleźć alternatywną trasę, a w przypadku braku możliwości samodzielnego pokonania przeszkody, może poprosić o pomoc zdalnego operatora.

Współpraca Żabki Jush z Delivery Couple jest wynikiem synergii wewnątrz Grupy Żabka, w ramach której działa jednostka Venture Studio. Jej zadaniem jest wyszukiwanie startupów oraz rozwiązań technologicznych na podstawie trendów i insightów konsumenckich. W ten sposób podmioty działające w Grupie, takie jak Żabka Jush, są w stanie testować innowacyjne rozwiązania oraz produkty.

Akcja przeprowadzona przez Żabkę Jush ma między innymi na celu promocję usługi wśród osób szukających nowych rozwiązań, które ułatwiają codzienne życie. Film z przeprowadzonego testu można zobaczyć tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis Consultants
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka Biuro prasowe
2024-08-23 | 09:30

W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród
Handel Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
2024-08-22 | 15:10

Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy

Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys.
Handel Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
2024-08-22 | 14:00

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

    Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.