Żabka Jush testuje autonomiczne dostawy za pomocą robota
Publicis Consultants
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Po zeszłorocznej dostawie dronem Żabka Jush sięgnęła po kolejne innowacyjne rozwiązanie z zakresu autonomicznych dostaw. Pod koniec lutego przetestowała dostawy za pomocą samojezdnego robota w Warszawie.
W ostatni dzień lutego mieszkańcy Warszawy mogli zobaczyć na ulicach stolicy pierwszego w historii polskiego q-commerce autonomicznego robota dostawczego. Akcja została zorganizowana przez Żabkę Jush i była drugim już testem przeprowadzonym przez firmę z zakresu autonomicznych dostaw. Używany do testów robot jest w stanie dostarczyć zakupy w promieniu do 2 km. Dojechać do klienta może nawet w 15 minut, a porusza się z maksymalną prędkością do 20 km/h. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Żabka Jush przetestowała dostawę z powietrza za pomocą drona, który dostarczył zakupy na jedną z warszawskich plaż.
Innowacyjne rozwiązania są podstawą naszej działalności. Udowodniliśmy to już w ostatnie lato, kiedy przetestowaliśmy dostawy dronem. Sięgając po kolejne rozwiązanie z tego obszaru, chcieliśmy poznać jego możliwości. Korzystanie z nowoczesnych technologii jest w naszym DNA i z uwagą przyglądamy się pomysłom, które mogą pomóc w ulepszeniu procesu ostatniej mili – mówi Maciej Nowakowski, CEO Lite e-Commerce, startupu odpowiedzialnego za rozwój Żabki Jush.
Testy autonomicznego robota zostały przeprowadzone w samym centrum Warszawy. Pojazd był niewątpliwą atrakcją dla spacerowiczów, którzy mogli zaczepić robota i zostać obdarowani przez niego przewożoną zawartością. Na chętnych do kontaktu z pojazdem warszawiaków czekały między innymi: świeże owoce i warzywa, przekąski, wypieki i napoje.
Autonomiczne pojazdy to jedno z tych innowacyjnych rozwiązań, które w przyszłości mogą zrewolucjonizować i usprawnić proces dostarczania zakupów. Dostawa na niewielkie dystanse jest właśnie jednym z tych scenariuszy, który jest idealny do ich wykorzystania. W miarę postępu technologicznego samojezdne roboty będą odgrywać coraz większą rolę w realizacji zamówień, a ich widok stanie się powszechny – twierdzi Sergiy Lebedyn z Delivery Couple.
Konstrukcja robota Delivery Couple, firmy która dostarczyła rozwiązanie Żabce Jush, została zaprojektowana tak, żeby zapobiec przypadkowemu przewróceniu się. Porusza się po chodnikach i ścieżkach rowerowych, a jedno naładowanie wystarcza mu nawet na cały dzień pracy. Dodatkowo, został zaprojektowany z myślą o radzeniu sobie w stresujących sytuacjach. Gdy napotyka na przeszkodę, stara się znaleźć alternatywną trasę, a w przypadku braku możliwości samodzielnego pokonania przeszkody, może poprosić o pomoc zdalnego operatora.
Współpraca Żabki Jush z Delivery Couple jest wynikiem synergii wewnątrz Grupy Żabka, w ramach której działa jednostka Venture Studio. Jej zadaniem jest wyszukiwanie startupów oraz rozwiązań technologicznych na podstawie trendów i insightów konsumenckich. W ten sposób podmioty działające w Grupie, takie jak Żabka Jush, są w stanie testować innowacyjne rozwiązania oraz produkty.
Akcja przeprowadzona przez Żabkę Jush ma między innymi na celu promocję usługi wśród osób szukających nowych rozwiązań, które ułatwiają codzienne życie. Film z przeprowadzonego testu można zobaczyć tutaj.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.