Żabka Jush testuje autonomiczne dostawy za pomocą robota
Publicis Consultants
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Po zeszłorocznej dostawie dronem Żabka Jush sięgnęła po kolejne innowacyjne rozwiązanie z zakresu autonomicznych dostaw. Pod koniec lutego przetestowała dostawy za pomocą samojezdnego robota w Warszawie.
W ostatni dzień lutego mieszkańcy Warszawy mogli zobaczyć na ulicach stolicy pierwszego w historii polskiego q-commerce autonomicznego robota dostawczego. Akcja została zorganizowana przez Żabkę Jush i była drugim już testem przeprowadzonym przez firmę z zakresu autonomicznych dostaw. Używany do testów robot jest w stanie dostarczyć zakupy w promieniu do 2 km. Dojechać do klienta może nawet w 15 minut, a porusza się z maksymalną prędkością do 20 km/h. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Żabka Jush przetestowała dostawę z powietrza za pomocą drona, który dostarczył zakupy na jedną z warszawskich plaż.
Innowacyjne rozwiązania są podstawą naszej działalności. Udowodniliśmy to już w ostatnie lato, kiedy przetestowaliśmy dostawy dronem. Sięgając po kolejne rozwiązanie z tego obszaru, chcieliśmy poznać jego możliwości. Korzystanie z nowoczesnych technologii jest w naszym DNA i z uwagą przyglądamy się pomysłom, które mogą pomóc w ulepszeniu procesu ostatniej mili – mówi Maciej Nowakowski, CEO Lite e-Commerce, startupu odpowiedzialnego za rozwój Żabki Jush.
Testy autonomicznego robota zostały przeprowadzone w samym centrum Warszawy. Pojazd był niewątpliwą atrakcją dla spacerowiczów, którzy mogli zaczepić robota i zostać obdarowani przez niego przewożoną zawartością. Na chętnych do kontaktu z pojazdem warszawiaków czekały między innymi: świeże owoce i warzywa, przekąski, wypieki i napoje.
Autonomiczne pojazdy to jedno z tych innowacyjnych rozwiązań, które w przyszłości mogą zrewolucjonizować i usprawnić proces dostarczania zakupów. Dostawa na niewielkie dystanse jest właśnie jednym z tych scenariuszy, który jest idealny do ich wykorzystania. W miarę postępu technologicznego samojezdne roboty będą odgrywać coraz większą rolę w realizacji zamówień, a ich widok stanie się powszechny – twierdzi Sergiy Lebedyn z Delivery Couple.
Konstrukcja robota Delivery Couple, firmy która dostarczyła rozwiązanie Żabce Jush, została zaprojektowana tak, żeby zapobiec przypadkowemu przewróceniu się. Porusza się po chodnikach i ścieżkach rowerowych, a jedno naładowanie wystarcza mu nawet na cały dzień pracy. Dodatkowo, został zaprojektowany z myślą o radzeniu sobie w stresujących sytuacjach. Gdy napotyka na przeszkodę, stara się znaleźć alternatywną trasę, a w przypadku braku możliwości samodzielnego pokonania przeszkody, może poprosić o pomoc zdalnego operatora.
Współpraca Żabki Jush z Delivery Couple jest wynikiem synergii wewnątrz Grupy Żabka, w ramach której działa jednostka Venture Studio. Jej zadaniem jest wyszukiwanie startupów oraz rozwiązań technologicznych na podstawie trendów i insightów konsumenckich. W ten sposób podmioty działające w Grupie, takie jak Żabka Jush, są w stanie testować innowacyjne rozwiązania oraz produkty.
Akcja przeprowadzona przez Żabkę Jush ma między innymi na celu promocję usługi wśród osób szukających nowych rozwiązań, które ułatwiają codzienne życie. Film z przeprowadzonego testu można zobaczyć tutaj.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.