Żabka od roku wspólnie z woshwosh przedłuża życie butów klientów
Minął już rok od kiedy Żabka, w ramach rozszerzania portfolio swoich usług, nawiązała współpracę z woshwosh - pierwszą w Europie firmą zajmującą się cyrkularnością obuwia. Od tego czasu obie firmy działają wspólnie na rzecz zrównoważonego rozwoju, promując wśród klientów nawyk przedłużania życia obuwia. Mogą oni przynieść swoje buty do Żabki, zlecając wcześniej przez internet ich profesjonalną naprawę i czyszczenie. Współpraca obu firm zaowocowała zaoszczędzeniem ponad 33 tys. litrów wody i redukcją emisji CO2.
– Już od roku wspólnie z woshwosh pomagamy klientom oszczędzać ich czas oraz pieniądze. Realizując naszą strategię odpowiedzialności, wspólnie z klientami dbamy także o środowisko, pamiętając o tym, że jedna para butów rozkłada się średnio aż 50 lat. Dlatego zachęcamy klientów do odświeżenia butów na lato wspólnie z woshwosh i Żabką – mówi Piotr Pszonka, dyrektor rozwoju handlu w Żabka Polska.
Żabka świadomie podejmuje współpracę z takimi partnerami biznesowymi, z którymi łączą ją wyznawane wartości. Roczne działania Żabki i woshwosh przyniosły wymierne efekty. Od początku współpracy tych dwóch firm udało się zaoszczędzić 33 306 litrów wody i zredukować emisję dwutlenku węgla o 54 806 kg[1]. Wyczyszczenie jednej pary butów za pośrednictwem Żabki i woshwosh zamiast jej wyrzucania to oszczędność aż 13kg CO2[2] – ilości, którą 2 drzewa pochłaniają przez rok.
– Od początku istnienia woshwosh stawiamy na zero waste i promujemy zrównoważoną modę. Ekologia od zawsze wpisana jest w nasz model biznesowy. Wpływamy na świadomość konsumpcyjną naszych klientów, pokazując im, że warto dbać o swoje obuwie, zamiast niepotrzebnie wciąż kupować nowe. Nasze wartości są zbieżne z wartościami Żabki, dlatego zdecydowaliśmy się wspólnie działać na rzecz środowiska – podkreśla z kolei Martyna Zastawna, założycielka woshwosh.
Usługi skrojone według potrzeb
Oferta Żabki i woshwosh obejmuje szeroki zakres usług: od standardowego czyszczenia, po naprawy i impregnację. Ceny są przystępne, a klienci mogą wybierać spośród różnych opcji, aby dopasować usługę do swoich potrzeb. Czas realizacji zamówienia wynosi do 10 dni dla usługi czyszczenia obuwia oraz do 14 dni dla pakietów i napraw szewskich. Buty należy przynieść do sklepu Żabka wybranego podczas zamawiania usługi i w tym samym miejscu je odebrać.
Aby jeszcze bardziej zachęcić Polaków do wydłużania życia swojego obuwia, pół roku od wprowadzonej usługi Żabka wspólnie z woshwosh przeanalizowały najczęstsze zapytania klientów. Na ich podstawie zróżnicowano ofertę na czyszczenie konkretnych typów obuwia, czyli butów: sportowych, zimowych, letnich i eleganckich. Dzięki temu usługa stała się jeszcze bardziej przyjazna dla klienta i dostosowana do jego potrzeb.
Usługi czyszczenia lub naprawy butów można zamawiać w Żabce, poprzez stronę internetową https://woshwosh.zabka.pl/checkout/ lub wchodząc na stronie głównej Żabki w zakładkę „Wygodne usługi”, czyli https://www.zabka.pl/wygodne-uslugi.
[1] źródło danych – woshwosh
[2] źródło danych – woshwosh

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.