Żabka ponownie z platynowym wyróżnieniem w ratingu EcoVadis!
Drugi rok z rzędu Żabka uzyskała najwyższe, platynowe wyróżnienie w ratingu EcoVadis. Tym samym Żabka Polska utrzymała swą pozycję w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i operacjach. W tegorocznym ratingu sieć poprawiła swój wynik we wszystkich ocenianych obszarach, w sumie otrzymując aż 90 punktów na 100 możliwych. Wynik ten potwierdza, że systematyczność oraz konsekwencja w integracji czynników ESG w procesach i decyzjach biznesowych przynoszą prawdziwe korzyści oraz są wysoko oceniane przez zewnętrzne agencje ratingowe.
EcoVadis to jedna z najbardziej zaufanych na świecie agencji ratingowych, dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Weryfikacji przez EcoVadis zostało dotychczas poddanych ponad 75 000 firm z ponad 160 krajów, reprezentujących około 200 branż.
Żabka Polska certyfikację EcoVadis rozpoczęła w 2020 roku. Na podstawie otrzymanych w tym procesie wyników opracowała plan profesjonalizujący działania firmy, który – dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu departamentów – z sukcesem wdrożyła. W efekcie wprowadzonych zmian Żabka zanotowała skok z brązu do platyny. W tegorocznym ratingu sieć nie tylko utrzymała wysoką platynową pozycję, ale także poprawiła swój wynik we wszystkich czterech ocenianych obszarach (środowisko naturalne; warunki pracy i praktyki zatrudniania; etyka biznesu; praktyki w łańcuchu dostaw), w sumie uzyskując aż 90 punktów na 100 możliwych (w ub. roku 80/100). W obszarze środowisko naturalne Żabka jest liderem, z oceną 100 punktów na 100 możliwych.
Uzyskana ocena to efekt wielu działań, które Żabka zrealizowała w 2022 roku w ramach priorytetów określonych w Strategii Odpowiedzialności. Należały do nich m.in. kontynuacja prac wdrożeniowych w zakresie Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych, który Żabka dodatkowo uzupełniła polityką Praw Człowieka, czy opracowanie Polityki Bioróżnorodności, która scala podejście sieci do operacji własnych i łańcucha dostaw. Jednocześnie Żabka prowadziła transparentną komunikację, dotyczącą swojego podejścia do zarządzania, podejmowanych działań i osiąganych rezultatów, a także raportowała o swoich dokonaniach zgodnie z najlepszymi praktykami. Więcej o strategii: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/
EcoVadis (https://ecovadis.com) jest jedną z najbardziej zaufanych w świecie agencji ratingowych dostarczających przedsiębiorstwom oceny w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wspierane przez potężną platformę technologiczną i globalny zespół ekspertów z wielu dziedzin, łatwe w użyciu i praktyczne karty wyników zrównoważonego rozwoju EcoVadis zapewniają szczegółowy wgląd w zagrożenia środowiskowe, społeczne i etyczne dla ponad 200 branż, w ponad 160 krajach.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.