Żabka rozwija smart rozwiązania dla franczyzobiorców
Żabka rozwija cykl informacyjno-wizerunkowych materiałów video poświęconych inteligentnym rozwiązaniom dedykowanym franczyzobiorcom. Dzięki nim mogą oni uzupełnić swoją wiedzę i kompetencje, sprawniej zarządzać sklepami, a także rozwijać własne lokalne biznesy. Ulepszona Platforma Rozwojowa, Planogram Generator i Chatbot Franek – to tylko niektóre z dostępnych dla nich narzędzi.
- Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie, a tworzone wspólnie z partnerami rozwiązania ułatwiają życie naszym klientom oraz przedsiębiorcom prowadzącym z nami swoje biznesy. Narzędzie wspierają franczyzobiorców w zarządzaniu sklepami oraz ułatwiają wypełnianie codziennych obowiązków przez ich pracowników. Nowatorskie technologie to coś, na co większość z nich, działając całkowicie w pojedynkę, nie byłaby w stanie sobie pozwolić. Kolejny cykl materiałów Smart Żabka ma przybliżyć funkcjonalności tych narzędzi oraz pokazać korzyści z ich użytkowania – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Ulepszona Platforma Rozwojowa, do użytku franczyzobiorców i ich pracowników, umożliwia korzystanie z różnych narzędzi z poziomu telefonu lub komputera. Zawiera m.in. VR 360 – wirtualny spacer po sklepie i bazę wiedzy o nim, w tym instrukcje obsługi sprzętu, a także teoretyczne i praktyczne programy rozwojowe oraz liczne szkolenia. Dla personelu posiadającego obywatelstwo ukraińskie pomyślano również o samouczku języka polskiego. Planogram Generator to inteligentny algorytm, który analizuje dane konkretnego sklepu, w tym sprzedaż, rotację towaru i jego otoczenie – dzięki temu zamawiany jest do niego asortyment produktowy, który spełnia oczekiwania klientów w konkretnej lokalizacji. Chatbot Franek jest z kolei wirtualnym konsultantem dostępnym 24h na dobę, który świadczy pomoc uzupełniając działania zespołu specjalistów z dedykowanej franczyzobiorcom jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców. Jeden z nowych filmików poświęcony jest również innowacyjnemu systemowi, który określa potencjał lokalizacji pod przyszły sklep. Bazuje on na sztucznej inteligencji, bierze pod uwagę m.in. natężenie ruchu, dane demograficzne, sąsiedztwo placówek edukacyjnych czy planowane inwestycje w okolicy.
Pierwsza seria materiałów dotyczyła innych topowych nowoczesnych rozwiązań Żabki, w tym: aplikacji Cyberstore – stanowiącej zdalne centrum zarządzania sklepem franczyzowym za pomocą smartfonu; Optiplanu – pakietu rozwiązań służącemu do optymalizacji wykonywanych czynności i lepszego planowania zadań zespołu, czujników ruchu wewnątrz i na zewnątrz sklepów czy Internet of Things – sztucznej inteligencji, dzięki której sprzęt, poprzez wiadomość wysłaną na telefon, informuje m.in. o potrzebie naprawy przez Interwencyjne grupy serwisowe.
Materiały video nt. Smart biznesu dostępne będą na podstronie franczyzowej: www.zabka.pl/franczyza oraz na kanale sieci na YouTube :
Spot 1: Planogram: https://youtu.be/RRvwfomYb_s
Spot 2: Centrum Wsparcia: https://youtu.be/HjiAZGr_D0I
Spot 3: Ekspansja: https://youtu.be/3dy74jMBkDg
Spot 4: Platforma rozwojowa: https://youtu.be/iuSAEAWonfA
Żabka testuje kolejne inteligentne narzędzia, które dostępne są na ten moment w wybranych lokalizacjach. W Smart Żabce działającej w Poznaniu badany jest np. automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych czy pomiar zużycia energii. Najbardziej efektywne rozwiązania adoptowane są w kolejnych sklepach franczyzowych Żabka w różnych częściach Polski.
Więcej o franczyzie z siecią na www.zabka.pl/franczyza

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.