Żabka wspólnie z zagranicznymi detalistami poszukuje nowatorskich rozwiązań
Grupa Żabka wspólnie z innymi liderami branży retail zachęca do udziału w międzynarodowym programie Disrupt Retail. Dla innowacyjnych przedsiębiorstw to okazja do przetestowania rozwiązań w ramach firm, które łącznie liczą ok. 22 000 sklepów, a z ich usług korzystają dziennie miliony klientów.
Firmy biorące udział w programie Disrupt Retail to wiodący detaliści na swoich rodzimych rynkach. Oprócz Grupy Żabka są to: EDEKA – największy detalista w Niemczech, posiadający ponad 11 000 sklepów, MC – lider rynku detalicznego żywności w Portugalii z ponad 1 400 sklepami oraz Shufersal – dominujący detalista na rynku izraelskim, z siecią ponad 400 sklepów. Partnerzy zagraniczni wnoszą do programu swoje unikalne doświadczenia i perspektywy, tworząc dynamiczne środowisko dla rozwoju startupów.
– Udział w programie Disrupt Retail pozwoli nam nie tylko dotrzeć do jeszcze szerszego grona twórców innowacji, ale również umożliwi wymianę doświadczeń i wiedzy z międzynarodowymi liderami branży retail. Wspólnie jesteśmy w stanie dać twórcom innowacji możliwość zaprezentowania swoich rozwiązań szerokiemu gronu konsumentów w regionie, a tym samym wznieść retail na wyższy poziom – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.
Nowy wymiar handlu detalicznego
W ramach programu Disrupt Retail detaliści poszukują rozwiązań ze szczególnym naciskiem na 3 główne obszary: In-Store Operations (rozwiązania, które usprawnią procesy w sklepie, zwiększą produktywność pracowników i poprawią doświadczenie zakupowe klienta), Retail Media (przełomowe rozwiązania w zakresie technologii reklamowych, wyświetlaczy cyfrowych, rzeczywistości rozszerzonej i wszelkich innych mediów, które przesuwają granice i wykorzystują cały potencjał mediów detalicznych) oraz Data & Customer Insights (innowacyjne platformy lub narzędzia, które mogą wykorzystać, przeanalizować i przekształcić ogromną pulę danych w strategie, które można wykorzystać w praktyce).
Szansa pilotażu w 4 międzynarodowych firmach
Udział w programie to dla startupów szansa na pilotaż w czterech różnych firmach. Każdy detalista będzie miał szansę na indywidualną współpracę z wybranym startupem, co otwiera nowe perspektywy zarówno dla sektora detalicznego, jak i innowacyjnych przedsiębiorców.
Zgłoszenia do Disrupt Retail przyjmowane są do 4 lutego br. Twórcy projektów, które wejdą w etap pilotażu, zostaną poinformowani o możliwości współpracy w marcu br.
Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie https://disruptretail.tech.
![E-commerce w Finlandii – nowe możliwości dla polskich e-sklepów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_269455466,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
E-commerce w Finlandii – nowe możliwości dla polskich e-sklepów
![Decathlon i Arval rozpoczynają współpracę w zakresie wynajmu rowerów dla firm](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1592070986,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Decathlon i Arval rozpoczynają współpracę w zakresie wynajmu rowerów dla firm
![9000. franczyzobiorca dołączył do sieci Żabka](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1837248819,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
9000. franczyzobiorca dołączył do sieci Żabka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/czechy,w_274,_small.jpg)
Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.
Firma
Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lux-med-startupy.-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.
Ochrona środowiska
Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-biznes-klimat-foto,w_133,r_png,_small.png)
Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.