Żabka wspólnie z zagranicznymi detalistami poszukuje nowatorskich rozwiązań
Grupa Żabka wspólnie z innymi liderami branży retail zachęca do udziału w międzynarodowym programie Disrupt Retail. Dla innowacyjnych przedsiębiorstw to okazja do przetestowania rozwiązań w ramach firm, które łącznie liczą ok. 22 000 sklepów, a z ich usług korzystają dziennie miliony klientów.
Firmy biorące udział w programie Disrupt Retail to wiodący detaliści na swoich rodzimych rynkach. Oprócz Grupy Żabka są to: EDEKA – największy detalista w Niemczech, posiadający ponad 11 000 sklepów, MC – lider rynku detalicznego żywności w Portugalii z ponad 1 400 sklepami oraz Shufersal – dominujący detalista na rynku izraelskim, z siecią ponad 400 sklepów. Partnerzy zagraniczni wnoszą do programu swoje unikalne doświadczenia i perspektywy, tworząc dynamiczne środowisko dla rozwoju startupów.
– Udział w programie Disrupt Retail pozwoli nam nie tylko dotrzeć do jeszcze szerszego grona twórców innowacji, ale również umożliwi wymianę doświadczeń i wiedzy z międzynarodowymi liderami branży retail. Wspólnie jesteśmy w stanie dać twórcom innowacji możliwość zaprezentowania swoich rozwiązań szerokiemu gronu konsumentów w regionie, a tym samym wznieść retail na wyższy poziom – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.
Nowy wymiar handlu detalicznego
W ramach programu Disrupt Retail detaliści poszukują rozwiązań ze szczególnym naciskiem na 3 główne obszary: In-Store Operations (rozwiązania, które usprawnią procesy w sklepie, zwiększą produktywność pracowników i poprawią doświadczenie zakupowe klienta), Retail Media (przełomowe rozwiązania w zakresie technologii reklamowych, wyświetlaczy cyfrowych, rzeczywistości rozszerzonej i wszelkich innych mediów, które przesuwają granice i wykorzystują cały potencjał mediów detalicznych) oraz Data & Customer Insights (innowacyjne platformy lub narzędzia, które mogą wykorzystać, przeanalizować i przekształcić ogromną pulę danych w strategie, które można wykorzystać w praktyce).
Szansa pilotażu w 4 międzynarodowych firmach
Udział w programie to dla startupów szansa na pilotaż w czterech różnych firmach. Każdy detalista będzie miał szansę na indywidualną współpracę z wybranym startupem, co otwiera nowe perspektywy zarówno dla sektora detalicznego, jak i innowacyjnych przedsiębiorców.
Zgłoszenia do Disrupt Retail przyjmowane są do 4 lutego br. Twórcy projektów, które wejdą w etap pilotażu, zostaną poinformowani o możliwości współpracy w marcu br.
Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie https://disruptretail.tech.
![4 na 5 polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w SM Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1384064036,w_266,wo_300,ho_169,_small.jpg)
4 na 5 polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w SM
![„Fala nowych smaków” - rusza akcja promująca napoje dostępne tylko w Żabce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1507194989,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„Fala nowych smaków” - rusza akcja promująca napoje dostępne tylko w Żabce
![MediaMarkt otwiera 10 sklepów po remoncie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_506436444,w_228,wo_300,ho_169,_small.jpg)
MediaMarkt otwiera 10 sklepów po remoncie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Farmacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/849-ramka-prawa-biznes,w_274,r_png,_small.png)
Elektroniczna karta szczepień ułatwiłaby życie pacjentom i pomogła egzekwować obowiązek szczepień. System jest gotowy na takie e-rozwiązanie
Wszystkie szczepienia udokumentowane w elektronicznym systemie – to rozwiązanie, o którym dużo się mówi, jednak cały czas nie istnieje w naszym kraju. Mimo wdrożenia e-Skierowań, e-Zwolnień, Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz Internetowego Konta Pacjenta nie ma jednej, ogólnokrajowej bazy danych, w której odnotowane byłyby szczepienia, jakim zostaliśmy poddani. Zdaniem ekspertów byłoby to nie tylko ułatwieniem dla pacjenta, ale też umożliwiło egzekwowanie obowiązku szczepień.
Finanse
Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB
![](https://www.newseria.pl/files/11111/meritoros-bpo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.
Handel
Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie
![](https://www.newseria.pl/files/11111/msc-zasoby-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.