Żabka zachęca franczyzobiorców do uczenia się przez całe życie
Lifelong learning, czyli idea uczenia się przez całe życie, jest niezwykle ważna z punktu widzenia zachowania kondycji umysłowej, rozwoju intelektualnego i relacji międzyludzkich. Ta koncepcja jest także szeroko promowana w krajach UE, gdzie miliony dorosłych po zakończeniu edukacji formalnej poszerzają swoją wiedzę i zdobywają nowe umiejętności. Sieć Żabka także daje swoim franczyzobiorcom dostęp do narzędzi i inicjatyw, dzięki którym mogą podnosić swoje kwalifikacje i nieustannie się rozwijać. Pod koniec marca ponad 80 franczyzobiorców uzyskało certyfikat ukończenia drugiej już edycji „Akademii Przedsiębiorczości”.
Duże tempo zmian społeczno-gospodarczych i ekonomicznych wymuszają stałe poszerzanie swoich kompetencji. Z jednej strony pozwala to na podnoszenie swoich kwalifikacji, z drugiej na sprawne wykorzystanie potencjału, jaki niosą ze sobą nowoczesne technologie. Obecnie, jak nigdy wcześniej, jest możliwość udziału w masowych kursach i szkoleniach online prowadzonych często przez instytucje naukowe. Według statystyk Eurostat, dotyczących kształcenia dorosłych w wieku 25-64 lat w Unii Europejskiej, w 2022 r. odsetek osób, które uczestniczyły w formalnych szkoleniach czy kursach, wyniósł 11,9 proc., przy czym w Polsce – 7,6 proc. Zdobywanie nowych umiejętności, chęć przebranżowienia się czy podnoszenia kwalifikacji to główne powody przyświecające osobom, które korzystają z możliwości edukacji przez całe życie.
Propagatorem Lifelong learning jest sieć Żabka. – Nasze inicjatywy edukacyjne, obok obowiązkowych szkoleń, które odbywa każdy franczyzobiorca na starcie współpracy, mają na celu bieżące i kompleksowe przygotowanie przedsiębiorców do prowadzenia własnego biznesu, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Dają one także szansę na poszerzanie umiejętności z różnych obszarów związanych z przedsiębiorczością – zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Programy edukacyjne Żabki
Przyszli franczyzobiorcy, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia czy wykształcenia, już na etapie rekrutacji korzystają z indywidualnych, bezpłatnych szkoleń poświęconych HR, sprzedaży czy finansom. Po rozpoczęciu współpracy z siecią zyskują dostęp do platformy edukacyjnej z bazą wiedzy i webinarami, które stanowią dla nich cenne źródło informacji o przedsiębiorczości oraz biznesie z Żabką.
Od 2023 r. sieć wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy, realizuje program edukacyjno-rozwojowy „Akademia Przedsiębiorczości”.
– Potrzeba uczenia się przez całe życie jest odpowiedzią na szybko zachodzące zmiany społeczno-gospodarcze. Dziś, w erze sztucznej inteligencji, w warunkach rozwoju systemów kognitywnych (łączących sztuczną inteligencję z psychologią czy neurobiologią), koniecznym jest ciągłe poszerzanie kompetencji zawodowych i osobistych. Akademia Przedsiębiorczości od początku była pomyślana jako program edukacyjno-rozwojowy o transformacyjnym charakterze. Naszym celem jest nie tylko przekazywanie nowoczesnej wiedzy, ale również rozbudzanie u franczyzobiorców ciekawości i potrzeby dalszego rozwoju zgodnie z koncepcją lifelong learning – wskazał prof. Eryk Głodziński, prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.
Od 2024 r. Akademia Przedsiębiorczości stała się obowiązkowym elementem wdrożenia osób rozpoczynających biznes pod szyldem Żabki. 22 marca br. kolejnych 86 franczyzobiorców, w tym 10 obcokrajowców, uzyskało certyfikat ukończenia programu. W sumie kurs ukończyło już ponad 150 przedsiębiorców. Inicjatywa daje zarówno obecnym franczyzobiorcom, jak i kandydatom do tej roli, możliwość poszerzenia wiedzy i umiejętności menedżerskich czy zagadnień związanych z przedsiębiorczością, w tym z zakresu finansów, organizacji i zarządzania placówką oraz kadr.
Jedną z certyfikowanych osób jest Iuliia Arustamova, która przez 2 lata prowadziła sklep Żabka, a od grudnia 2023 r. pełni w sieci rolę Partnera ds. sprzedaży.
– Gdy dołączałam do „Akademii Przedsiębiorczości”, byłam franczyzobiorczynią jednego ze sklepów Żabka w Warszawie. Spotkania oraz webinary, w szczególności te dotyczące finansów i umiejętności miękkich, znacząco wzbogaciły moją wiedzę i są przydatne nie tylko w sferze zawodowej, ale i osobistej. Od zawsze stawiam na rozwój, wychodząc z założenia, że człowiek powinien uczyć się przez całe życie. Taka aktywna postawa, przekładająca się też na wyniki mojej placówki, została dostrzeżona przez sieć i pomogła mi awansować w jej strukturach – podkreśla Iuliia Arustamova.
Żabka prowadzi także wraz ze Szkołami Policealnymi TEB Edukacja zewnętrzny kurs „ABC Biznesu – podstawy własnej działalności”. Program umożliwia zainteresowanym osobom, w tym franczyzobiorcom, zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, finansowania oraz zarządzania własną działalnością gospodarczą: z aspektów prawnych, podatkowych, IT czy marketingowych. Obecnie trwa jego II edycja.
Więcej na temat franczyzy Żabki na: https://www.zabka.pl/franczyza
Więcej o Akademii Przedsiębiorczości: Film o Akademii Przedsiębiorczości

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.