Komunikaty PR

Żabka zachęca franczyzobiorców do uczenia się przez całe życie

2024-04-10  |  10:00
Biuro prasowe

Lifelong learning, czyli idea uczenia się przez całe życie, jest niezwykle ważna z punktu widzenia zachowania kondycji umysłowej, rozwoju intelektualnego i relacji międzyludzkich. Ta koncepcja jest także szeroko promowana w krajach UE, gdzie miliony dorosłych po zakończeniu edukacji formalnej poszerzają swoją wiedzę i zdobywają nowe umiejętności. Sieć Żabka także daje swoim franczyzobiorcom dostęp do narzędzi i inicjatyw, dzięki którym mogą podnosić swoje kwalifikacje i nieustannie się rozwijać. Pod koniec marca ponad 80 franczyzobiorców uzyskało certyfikat ukończenia drugiej już edycji „Akademii Przedsiębiorczości”.

Duże tempo zmian społeczno-gospodarczych i ekonomicznych wymuszają stałe poszerzanie swoich kompetencji. Z jednej strony pozwala to na podnoszenie swoich kwalifikacji, z drugiej na sprawne wykorzystanie potencjału, jaki niosą ze sobą nowoczesne technologie.  Obecnie, jak nigdy wcześniej, jest możliwość udziału w masowych kursach i szkoleniach online prowadzonych często przez instytucje naukowe. Według statystyk Eurostat, dotyczących kształcenia dorosłych w wieku 25-64 lat w Unii Europejskiej, w 2022 r. odsetek osób, które uczestniczyły w formalnych szkoleniach czy kursach, wyniósł 11,9 proc., przy czym w Polsce – 7,6 proc. Zdobywanie nowych umiejętności, chęć przebranżowienia się czy podnoszenia kwalifikacji to główne powody przyświecające osobom, które korzystają z możliwości edukacji przez całe życie.

Propagatorem Lifelong learning jest sieć Żabka. – Nasze inicjatywy edukacyjne, obok obowiązkowych szkoleń, które odbywa każdy franczyzobiorca na starcie współpracy, mają na celu bieżące i kompleksowe przygotowanie przedsiębiorców do prowadzenia własnego biznesu, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Dają one także szansę na poszerzanie umiejętności z różnych obszarów związanych z przedsiębiorczością – zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Programy edukacyjne Żabki

Przyszli franczyzobiorcy, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia czy wykształcenia, już na etapie rekrutacji korzystają z indywidualnych, bezpłatnych szkoleń poświęconych HR, sprzedaży czy finansom. Po rozpoczęciu współpracy z siecią zyskują dostęp do platformy edukacyjnej z bazą wiedzy i webinarami, które stanowią dla nich cenne źródło informacji o przedsiębiorczości oraz biznesie z Żabką.

Od 2023 r. sieć wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy, realizuje program edukacyjno-rozwojowy „Akademia Przedsiębiorczości”.

Potrzeba uczenia się przez całe życie jest odpowiedzią na szybko zachodzące zmiany społeczno-gospodarcze. Dziś, w erze sztucznej inteligencji, w warunkach rozwoju systemów kognitywnych (łączących sztuczną inteligencję z psychologią czy neurobiologią), koniecznym jest ciągłe poszerzanie kompetencji zawodowych i osobistych. Akademia Przedsiębiorczości od początku była pomyślana jako program edukacyjno-rozwojowy o transformacyjnym charakterze. Naszym celem jest nie tylko przekazywanie nowoczesnej wiedzy, ale również rozbudzanie u franczyzobiorców ciekawości i potrzeby dalszego rozwoju zgodnie z koncepcją lifelong learning – wskazał prof. Eryk Głodziński, prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Od 2024 r. Akademia Przedsiębiorczości stała się obowiązkowym elementem wdrożenia osób rozpoczynających biznes pod szyldem Żabki. 22 marca br. kolejnych 86 franczyzobiorców, w tym 10 obcokrajowców, uzyskało certyfikat ukończenia programu. W sumie kurs ukończyło już ponad 150 przedsiębiorców.  Inicjatywa daje zarówno obecnym franczyzobiorcom, jak i kandydatom do tej roli, możliwość poszerzenia wiedzy i umiejętności menedżerskich czy zagadnień związanych z przedsiębiorczością, w tym z zakresu finansów, organizacji i zarządzania placówką oraz kadr.

Jedną z certyfikowanych osób jest Iuliia Arustamova, która przez 2 lata prowadziła sklep Żabka, a od grudnia 2023 r. pełni w sieci rolę Partnera ds. sprzedaży.

Gdy dołączałam do „Akademii Przedsiębiorczości”, byłam franczyzobiorczynią jednego ze sklepów Żabka w Warszawie. Spotkania oraz webinary, w szczególności te dotyczące finansów i umiejętności miękkich, znacząco wzbogaciły moją wiedzę i są przydatne nie tylko w sferze zawodowej, ale i osobistej. Od zawsze stawiam na rozwój, wychodząc z założenia, że człowiek powinien uczyć się przez całe życie. Taka aktywna postawa, przekładająca się też na wyniki mojej placówki, została dostrzeżona przez sieć i pomogła mi awansować w jej strukturach – podkreśla Iuliia Arustamova.

Żabka prowadzi także wraz ze Szkołami Policealnymi TEB Edukacja zewnętrzny kurs „ABC Biznesu – podstawy własnej działalności”. Program umożliwia zainteresowanym osobom, w tym franczyzobiorcom, zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, finansowania oraz zarządzania własną działalnością gospodarczą: z aspektów prawnych, podatkowych, IT czy marketingowych. Obecnie trwa jego II edycja.

Więcej na temat franczyzy Żabki na: https://www.zabka.pl/franczyza

Więcej o Akademii Przedsiębiorczości: Film o Akademii Przedsiębiorczości

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.