Żabka zapewniła już 280 płatnych staży młodzieży zagrożonej wykluczeniem
We wrześniu ruszy drugi etap tegorocznej edycji programu „Dobry Staż w Żabce”, realizowanego przez sieć wspólnie z Fundacją Samodzielni Robinsonowie. Jest on skierowany do młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Wspólnie ze swoimi franczyzobiorcami Żabka umożliwia młodzieży udział w płatnych stażach w sklepach, a tym samym daje szansę na zdobycie wiedzy i doświadczenia oraz ułatwia start w życie zawodowe. Do tej pory odbyło się już 280 staży, trwających od 2 tygodni do 3 miesięcy.
Program „Dobry Staż w Żabce” realizowany jest od siedmiu lat. Od początku trwania programu przeprowadzonych zostało ponad 22 tys. godzin stażowych. Partnerem przedsięwzięcia jest Fundacja Samodzielni Robinsonowie, zajmująca się wszechstronnym wspieraniem młodzieży z instytucji opieki zastępczej (domy dziecka, rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka), zagrożonej wykluczeniem społecznym. Franczyzobiorcy Żabki, którzy chcą zaopiekować się stażystami, przechodzą szkolenie, prowadzone przez przedstawiciela Fundacji i zyskują miano mentora. Staże trwają minimum dwa tygodnie, a nad ich przebiegiem czuwa również opiekun wyznaczony przez Fundację. Młodzież otrzymuje wynagrodzenie za swoją pracę.
– W ramach naszej Strategii Zaangażowania Społecznego bierzemy udział w wielu akcjach, mających na celu zapewnienie lepszej jakości życia społecznościom lokalnym, w tym wyrównywanie szans na rynku pracy. Dzięki programowi „Dobry Staż w Żabce” młodzi ludzie zagrożeni wykluczeniem społecznym zyskują szansę na zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych. Nasi mentorzy – franczyzobiorcy chętnie angażują się w ten program, dzieląc ze stażystami swoją wiedzą i umiejętnościami – mówi Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR w Żabka Polska.
– „Robinsonowie" (tak nazywamy naszych podopiecznych) potrzebują wsparcia zarówno w obszarze umiejętności społecznych, jak i emocji. Z powodu braku wiary w siebie, oparcia w rodzinie i bliskich oraz lęku przed kolejnym niepowodzeniem często wycofują się z sytuacji wymagających wytrwałości i rezygnują z szans, mogących odmienić ich los – mówi Anna Żelazowska-Kosiorek, Liderka programów realizowanych przez Fundację Samodzielni Robinsonowie. – Dzięki współpracy z franczyzobiorcami w całej Polsce, młodzież poznaje czym jest praca, rozwija kompetencje komunikacyjne, uczy się odpowiedzialności i buduje swoją pewność siebie – dodaje.
Film o „Dobrym Stażu w Żabce” w konkursie Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 celów”
Film o programie „Dobry Staż w Żabce” zakwalifikował się do konkursu VIII edycji Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 celów”, poświęconego filmom dokumentalnym i promocyjnym wyprodukowanym przez 3 sektory z zakresu zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR). Bohaterami filmu są tegoroczne stażystki oraz ich mentorki i mentorzy. Przedstawione są ich historie, pasje i marzenia. W filmie można zobaczyć, na czym polega ich praca podczas stażu i dowiedzieć się, z jakimi trudnościami musiały się zmierzyć, jakie osobiste bariery pokonać i z którymi nowymi umiejętnościami zawodowymi ruszą dalej w świat.
Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 celów” odbędzie się w Poznaniu w dniach 24 – 29 września br. w formule hybrydowej. Na najlepszy film będą mogli głosować również internauci.
Strategia Zaangażowania Społecznego Grupy Żabka
W ostatnich latach Grupa Żabka zrewidowała podejście do zaangażowania społecznego, definiując obszary ważne dla społeczności lokalnych i kładąc nacisk na działania, które przyczyniają się do realnych i długofalowych zmian. Przyjęta Strategia Zaangażowania Społecznego opiera się na trzech filarach i wspiera realizację pięciu Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, tj.: Dobre zdrowie i jakość życia, Zrównoważone miasta i społeczności, Dobra jakość edukacji, Wzrost gospodarczy i godna praca, oraz Mniej nierówności.
W ramach pierwszego filaru – „Dobrostan” – firma zachęca pracowników do podejmowania aktywności fizycznej, angażuje się w organizację inicjatyw sportowych i popularyzuje zdrowy tryb życia. Drugi filar – „Sąsiedztwo” – to działania nakierowane na wsparcie lokalnych społeczności. Każdy pracownik ma możliwość przeznaczenia ośmiu godzin pracy miesięcznie na działalność wolontariacką. Firma nie tylko stwarza pracownikom różne możliwości wolontariatu (m.in. akcja sadzenia lasu, sprzątanie skwerów zielonych, odnawianie parku przy Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu, czy opieka nad zwierzętami w schroniskach), ale zachęca ich również do znajdowania na własną rękę lokalnych inicjatyw, które mogliby wesprzeć. Żabka angażuje się chętnie także w różne akcje charytatywne oraz społeczne. Trzeci filar to „Równe Szanse” i właśnie w ramach jego założeń realizowany jest program „Dobry Staż w Żabce”.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.