Komunikaty PR

Zmiany w zarządzie i strukturze Grupy Żabka wesprą dalszy wielokierunkowy rozwój

2024-02-08  |  08:15
Biuro prasowe

Z początkiem lutego br. Grupa Żabka wdraża zmiany związane z kolejnym etapem rozwoju. Do Zarządu dołączył Wojciech Krok, obejmując zarządzanie obszarem Żabka Future skupiającym technologie i innowacje. Dotychczasowy zarządzający tym obszarem Wiceprezes Zarządu Tomasz Blicharski objął obszar strategii i rozwoju całej Grupy. Wiceprezeska Zarządu Anna Grabowska stanęła na czele nowej jednostki biznesowej – Żabka International. 

Powołana do życia w 2021 roku Grupa Żabka była tworzona z myślą o wielokierunkowym rozwoju. W ciągu ponad dwóch lat Grupa włączała do swoich struktur podmioty z rynku oraz budowała od podstaw nowe obszary działania. W efekcie, obok dotychczasowej sprzedaży w segmencie convenience, zbudowała pozycję lidera w branżach q-commerce i cateringu dietetycznego. Pod koniec 2023 roku Grupa potwierdziła ambicje wyjścia poza rynek polski, deklarując chęć nabycia spółki dystrybucyjnej Daniel DRIM Distributie FMCG w Rumunii. W związku z intensywnym rozwojem Zarząd z CEO Tomaszem Suchańskim podjął decyzję o powołaniu kolejnego członka do swego gremium i o zmianach zakresów odpowiedzialności.

Tomasz Blicharski w roli Wiceprezesa Zarządu będzie odpowiadał za strategię i rozwój całej Grupy. Tomasz wnosi do tych obszarów wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu różnymi obszarami Grupy, od finansów, przez innowacje, aż do tworzenia nowych obszarów biznesowych.  Wcześniej dał się poznać jako lider transformacji cyfrowej i zarządzający procesami M&A. Wartość budowana przez te działania stanowi istotną część strategii Grupy.

W ramach Grupy została powołana także nowa jednostka organizacyjna - Żabka International, którą będzie kierować Anna Grabowska w roli Wiceprezeski Zarządu i Dyrektorki Zarządzającej. Jednostka będzie wspierać operacyjnie podmioty Grupy na rynkach zagranicznych. Anna Grabowska ma unikalne doświadczenie w zarządzaniu wieloma obszarami. Strategie konsumenckie, relacje z dostawcami, komunikacja marketingowa i ESG to tylko część tego doświadczenia. Przez wiele lat zajmowała się także rynkami poza Polską, co stanowi atut w budowaniu nowych rynków dla Grupy Żabka. Jej znajomość potrzeb konsumenta oraz obszaru convenience przyczyniła się do zbudowania sukcesu Grupy w Polsce.

Wojciech Krok, jako nowy członek Zarządu, wnosi poparte licznymi osiągnięciami doświadczenie
w obszarze cyfrowym i technologicznym, kluczowym dla funkcjonowania Grupy. Wcześniej tworzył
i rozwijał usługi Żabka Jush oraz delio. W ostatnim czasie rozpoczął proces konsolidacji zewnętrznych rozwiązań cyfrowych dla franczyzobiorców i klientów. Dysponuje bogatym doświadczeniem
w kierowaniu dużymi zespołami, które od kilku lat z powodzeniem wykorzystuje w ramach Grupy Żabka.

Grupa Żabka stanowi rozwinięcie działalności marki Żabka, znanej wcześniej jako sieć sklepów convenience. W ramach realizacji strategii wielokierunkowego rozwoju struktura została oparta na wyspecjalizowanych jednostkach, takich jak Żabka Polska czy Żabka Future, wspieranych przez funkcje centralne i strategiczne. Taka organizacja umożliwia skupienie kompetencji i odpowiedzialności w wyraźnie określonych i wyspecjalizowanych zespołach. Jednym z wymiarów wielokierunkowego rozwoju było włączenie do Grupy nowych podmiotów w kanałach fizycznych
i cyfrowych, tj. Maczfit i Dietly. Dzięki transformacji technologicznej rozwinęły się innowacyjne koncepty: q-commerce Żabka Jush oraz Żabka Nano, będąca największą w Europie siecią sklepów autonomicznych.

W skład Grupy kierowanej przez Tomasza Suchańskiego w roli CEO niezmiennie wchodzą Żabka Polska, za którą odpowiada Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Adam Manikowski oraz działające od 2021 roku obszary: Strategii Personalnej, którym kieruje Jolanta Bańczerowska w roli Członkini Zarządu, Chief People Officer oraz Strategii Finansowej, za który odpowiada Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu, Chief Financial Officer.

Rozwinięta struktura organizacyjna pomoże jeszcze lepiej zarządzać ekspansją Grupy Żabka
w nowych obszarach, a nowe funkcje zostały powierzone osobom, których wieloletnie doświadczenie oraz szerokie kompetencje przyczyniły się do rozwoju organizacji i są gwarancją kolejnych sukcesów.

Dziś Grupa Żabka stanowi nowoczesny ekosystem modern convenience, a dzięki ponad 10 000 sklepom, rozwiązaniom digital, bogatej ofercie cateringowej z dostawą pod drzwi oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów to jedna z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie.

Więcej informacji na https://zabkagroup.com/pl/#struktura-zarzadcza

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.