Komunikaty PR

Znowu rekord! Lidl Polska podsumowuje wyniki eksportu polskich produktów w 2023

2024-04-11  |  12:15
Biuro prasowe

Lidl Polska rozwija swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Współpraca z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za granicą to jeden z celów Lidl Polska.

Lidl Polska działa na polskim rynku już od ponad 20 lat. Sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl. 

2023 rok był pod względem eksportu rekordowy! Tylko w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła ponad 6,45 mld zł. Natomiast w ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.

Polskie mięso – w szczególności drób – to bardzo istotna kategoria asortymentowa. Lidl Polska od 2012 roku współpracuje z firmą Wipasz, która dostarcza do sieci produkty dostępne pod marką „Rzeźnik”.

Wipasz jest producentem wysokiej jakości Kurczaka z Zielonych Ferm z chowu bez użycia antybiotyków oraz producentem mięsa z kurczaka marki Lidla „Rzeźnik”. We własnym Instytucie Naukowym stale pracujemy nad nowymi sposobami minimalizowania wpływu hodowli na środowisko oraz podnoszenia dobrostanu kurcząt. Troszczymy się o zdrowie konsumentów. Nasze działania są doceniane przez Lidl Polska. Współpracę rozpoczęliśmy w 2012 roku, najpierw jako dostawca na rynek krajowy, a od 2017 roku rozwijamy naszą współpracę w eksporcie, dostarczając do Litwy, Słowacji, Czech, Łotwy, Wielkiej Brytanii, a ostatnio również Szwecji i Bułgarii. Nasze działania jakościowe i produktowe cały czas zmierzają do poszerzania naszej współpracy z siecią Lidl Polska – komentuje Józef Wiśniewski, Prezes Zarządu Wipasz.

Inną ważną grupą asortymentową jest nabiał, który także jest szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Jednym z takich dostawców jest Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol”:

Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Od 7 lat dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl w Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – mówi Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” w Grajewie.

Lidl Polska wspiera również polskich dostawców owoców i warzyw, poprzez promowanie i eksport ich produktów za granicę – jednym z nich jest E.C.O Grupa.

Współpraca z Lidl Polska trwa już nieprzerwanie 9 lat i jest to czas dynamicznego rozwoju naszej firmy. W ramach sieci, poza rynkiem krajowym, dostarczamy świeże owoce do Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Węgier Litwy i Łotwy. W 2023 roku wraz z tradycyjnym polskim produktem eksportowym, czyli jabłkiem i gruszką, udało nam się zainteresować ofertą owoców jagodowych – tj. truskawką, maliną, borówką, jeżyną – pochodzących z naszych plantacji; co stanowiło 38% zagregowanej sprzedaży. Jesteśmy dumni, że produkty E.C.O. Grupy stają się polskimi ambasadorami zdrowej i wysokiej jakości żywności, które cieszą klientów Lidl w krajach Europy – Paweł Zalewski, Europejskie Centrum Owocowe (E.C.O. Grupa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.