Komunikaty PR

Znowu rekord! Lidl Polska podsumowuje wyniki eksportu polskich produktów w 2023

2024-04-11  |  12:15
Biuro prasowe

Lidl Polska rozwija swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Współpraca z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za granicą to jeden z celów Lidl Polska.

Lidl Polska działa na polskim rynku już od ponad 20 lat. Sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl. 

2023 rok był pod względem eksportu rekordowy! Tylko w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła ponad 6,45 mld zł. Natomiast w ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.

Polskie mięso – w szczególności drób – to bardzo istotna kategoria asortymentowa. Lidl Polska od 2012 roku współpracuje z firmą Wipasz, która dostarcza do sieci produkty dostępne pod marką „Rzeźnik”.

Wipasz jest producentem wysokiej jakości Kurczaka z Zielonych Ferm z chowu bez użycia antybiotyków oraz producentem mięsa z kurczaka marki Lidla „Rzeźnik”. We własnym Instytucie Naukowym stale pracujemy nad nowymi sposobami minimalizowania wpływu hodowli na środowisko oraz podnoszenia dobrostanu kurcząt. Troszczymy się o zdrowie konsumentów. Nasze działania są doceniane przez Lidl Polska. Współpracę rozpoczęliśmy w 2012 roku, najpierw jako dostawca na rynek krajowy, a od 2017 roku rozwijamy naszą współpracę w eksporcie, dostarczając do Litwy, Słowacji, Czech, Łotwy, Wielkiej Brytanii, a ostatnio również Szwecji i Bułgarii. Nasze działania jakościowe i produktowe cały czas zmierzają do poszerzania naszej współpracy z siecią Lidl Polska – komentuje Józef Wiśniewski, Prezes Zarządu Wipasz.

Inną ważną grupą asortymentową jest nabiał, który także jest szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Jednym z takich dostawców jest Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol”:

Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Od 7 lat dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl w Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – mówi Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” w Grajewie.

Lidl Polska wspiera również polskich dostawców owoców i warzyw, poprzez promowanie i eksport ich produktów za granicę – jednym z nich jest E.C.O Grupa.

Współpraca z Lidl Polska trwa już nieprzerwanie 9 lat i jest to czas dynamicznego rozwoju naszej firmy. W ramach sieci, poza rynkiem krajowym, dostarczamy świeże owoce do Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Węgier Litwy i Łotwy. W 2023 roku wraz z tradycyjnym polskim produktem eksportowym, czyli jabłkiem i gruszką, udało nam się zainteresować ofertą owoców jagodowych – tj. truskawką, maliną, borówką, jeżyną – pochodzących z naszych plantacji; co stanowiło 38% zagregowanej sprzedaży. Jesteśmy dumni, że produkty E.C.O. Grupy stają się polskimi ambasadorami zdrowej i wysokiej jakości żywności, które cieszą klientów Lidl w krajach Europy – Paweł Zalewski, Europejskie Centrum Owocowe (E.C.O. Grupa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.