Komunikaty PR

Znowu rekord! Lidl Polska podsumowuje wyniki eksportu polskich produktów w 2023

2024-04-11  |  12:15
Biuro prasowe

Lidl Polska rozwija swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Współpraca z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za granicą to jeden z celów Lidl Polska.

Lidl Polska działa na polskim rynku już od ponad 20 lat. Sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl. 

2023 rok był pod względem eksportu rekordowy! Tylko w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła ponad 6,45 mld zł. Natomiast w ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować oraz wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Top 8 rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym i ilościowym stanowiły w 2023 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso i wędliny, nabiał oraz pieczywo.

Polskie mięso – w szczególności drób – to bardzo istotna kategoria asortymentowa. Lidl Polska od 2012 roku współpracuje z firmą Wipasz, która dostarcza do sieci produkty dostępne pod marką „Rzeźnik”.

Wipasz jest producentem wysokiej jakości Kurczaka z Zielonych Ferm z chowu bez użycia antybiotyków oraz producentem mięsa z kurczaka marki Lidla „Rzeźnik”. We własnym Instytucie Naukowym stale pracujemy nad nowymi sposobami minimalizowania wpływu hodowli na środowisko oraz podnoszenia dobrostanu kurcząt. Troszczymy się o zdrowie konsumentów. Nasze działania są doceniane przez Lidl Polska. Współpracę rozpoczęliśmy w 2012 roku, najpierw jako dostawca na rynek krajowy, a od 2017 roku rozwijamy naszą współpracę w eksporcie, dostarczając do Litwy, Słowacji, Czech, Łotwy, Wielkiej Brytanii, a ostatnio również Szwecji i Bułgarii. Nasze działania jakościowe i produktowe cały czas zmierzają do poszerzania naszej współpracy z siecią Lidl Polska – komentuje Józef Wiśniewski, Prezes Zarządu Wipasz.

Inną ważną grupą asortymentową jest nabiał, który także jest szeroko eksportowany na rynki, w których obecny jest Lidl. Jednym z takich dostawców jest Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol”:

Blisko 30% sprzedaży Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” to eksport, który rozwijamy m.in. dzięki współpracy z Lidl Polska. Od 7 lat dostarczamy nasze mleko, śmietany, sery czy twarogi do sklepów Lidl w Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji czy Niemczech. Sukcesywnie zwiększamy skalę współpracy zagranicznej, tylko w zeszłym roku wspólnie z Lidl eksportując ponad 25 mln kg produktów. To ważna forma współpracy, bo gwarantuje szeroką dostępność zdrowych, polskich i bezpiecznych wyrobów mleczarskich w europejskich sklepach – mówi Piotr Jankowski Dyrektor Wydziału Handlu Spółdzielni Mleczarskiej „Mlekpol” w Grajewie.

Lidl Polska wspiera również polskich dostawców owoców i warzyw, poprzez promowanie i eksport ich produktów za granicę – jednym z nich jest E.C.O Grupa.

Współpraca z Lidl Polska trwa już nieprzerwanie 9 lat i jest to czas dynamicznego rozwoju naszej firmy. W ramach sieci, poza rynkiem krajowym, dostarczamy świeże owoce do Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Węgier Litwy i Łotwy. W 2023 roku wraz z tradycyjnym polskim produktem eksportowym, czyli jabłkiem i gruszką, udało nam się zainteresować ofertą owoców jagodowych – tj. truskawką, maliną, borówką, jeżyną – pochodzących z naszych plantacji; co stanowiło 38% zagregowanej sprzedaży. Jesteśmy dumni, że produkty E.C.O. Grupy stają się polskimi ambasadorami zdrowej i wysokiej jakości żywności, które cieszą klientów Lidl w krajach Europy – Paweł Zalewski, Europejskie Centrum Owocowe (E.C.O. Grupa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka Biuro prasowe
2024-08-23 | 09:30

W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród
Handel Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
2024-08-22 | 15:10

Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy

Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys.
Handel Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
2024-08-22 | 14:00

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

    Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.