Higiena jest coraz ważniejsza w domu

Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Częste mycie rąk, utrzymywanie dystansu i zakrywanie ust podczas kichania – ostrożne zachowanie w miejscach publicznych jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jednak świadomość higieny wzrosła również w domu. Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez markę Freudenberg Vileda w Niemczech i we Włoszech pokazuje, że ze względu na obecną sytuację higiena jest szczególnie ważna w tym roku, nie tylko w miejscach publicznych, ale także w sprzątaniu domów. Zgodnie z ankietą Vileda powierzchnie toaletowe, łazienkowe i kuchenne są szczególnie dokładnie czyszczone. Zwiększone zapotrzebowanie na higienę znajduje również odzwierciedlenie w zachowaniach zakupowych.
Wiosenny sezon sprzątania to tradycyjnie pora roku, w której dom jest szczególnie dokładnie czyszczony. Dla zdecydowanej większości Europejczyków dzieje się tak, gdy tylko pojawią się pierwsze promienie słońca lub zbliża się Wielkanoc. W tym roku higiena odgrywa szczególnie ważną rolę: w Niemczech nieco ponad 60 procent populacji uważa, że najważniejszą rzeczą podczas sprzątania jest zachowanie higieny. Około połowa uważa, że higiena w sprzątaniu domu stała się ważniejsza w porównaniu do poprzednich lat, biorąc pod uwagę obecną sytuację. Odkrycie jest jeszcze bardziej wyraźne we Włoszech: prawie 80 procent uważa, że higieniczna czystość jest najważniejsza podczas sprzątania. Prawie trzy czwarte uważa nawet, że higiena stała się ważniejsza. W związku ze zwiększonym postrzeganiem istoty higieny, tegoroczne wiosenne porządki stały się również ważniejsze w obu krajach.
Priorytetem jest toaleta, łazienka i kuchnia
Priorytety czyszczenia są podobne na poziomie krajowym: najbardziej wrażliwe obszary w sprzątaniu w gospodarstwach domowych to czyszczenie toalet i czyszczenie powierzchni w łazience i kuchni. Według badania Vileda, higieniczne czyszczenie podłóg oraz higieniczne czyszczenie szklanych powierzchni i luster, które stanowią również potencjalne pożywki dla zarazków i bakterii - są znacznie mniej ważne. „Często nie wiadomo, że największym zbiorem zarazków i bakterii w gospodarstwie domowym nie jest toaleta. Zwykle jest to zlew kuchenny” - mówi dr Julia von Grote-Pastré, kierownik ds. Rozwoju ściereczek, gąbek i rękawiczek w Freudenberg Rozwiązania dla domu i sprzątania (FHCS). W końcu prawie 30 procent uważa, że higieniczne czyszczenie zlewu kuchennego jest ważne. Tylko około jedna czwarta ankietowanych przywiązuje szczególną wagę do higienicznego czyszczenia klamek i drzwi. „Jednym z powodów jest to, że drzwi są używane bardzo często”, mówi von Grote-Pastré. „Czyszczenie uchwytów za każdym razem po otwarciu drzwi jest bardziej kłopotliwe niż regularne mycie rąk. Dlatego tym ważniejsze jest mycie rąk, kiedy wchodzisz do mieszkania z zewnątrz, zanim dotkniesz czegokolwiek”.
Szczególnie pożądane są ściereczki i rękawiczki
Zwiększone zapotrzebowanie na higienę jest również zauważalne w Vileda. Ściereczki i rękawiczki z mikrofibry są obecnie bestsellerami. Szczególnie jednorazowe rękawiczki, które są usuwane po krótkim okresie użytkowania, nie pozostają długo na półce. Wśród produktów elektronicznych zapotrzebowanie na mopy parowe znacznie wzrosło. Produkt zapewnia higieniczną czystość dzięki gorącej parze. „Oczekujemy wysokiej sprzedaży tych produktów w najbliższej przyszłości” – mówi ekspert Vileda. „Sytuacja dostawy jest obecnie stałym wyzwaniem. W związku z tą wyjątkową sytuacją utrzymujemy szczególnie bliski kontakt z naszymi klientami i dokładamy wszelkich starań, aby dostawa była jak najbardziej normalna”.
Chcesz uzyskać więcej informacji, odwiedź:
Website: www.vileda.pl
Facebook: www.facebook.com/ViledaPolska/
YouTube: www.youtube.com/user/AkademiaVileda/

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.