Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
Od początku roku Hillebrand odnotowuje dynamiczny wzrost w segmencie morskich przewozów kontenerowych. Tylko w pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland obsłużył 2 959 TEU, o 45 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W 2020 roku Hillebrand rozwinął też morskie serwisy drobnicowe typu short sea, uruchamiając i obsługując stałe połączenia przez Rotterdam, między Polską a najważniejszymi regionami winiarskimi w Europie. Drogą morską najczęściej transportowano wina z takich kierunków jak Chile, Argentyna, Afryka Południowa, Australia i Nowa Zelandia.
- Mimo Brexitu i związanych z nim zmian w warunkach wymiany handlowej, na niezmiennie wysokim poziomie utrzymał się import whisky z Wielkiej Brytanii i Szkocji. Dzięki doświadczeniu i rozbudowanej sieci oddziałów Hillebrand w tym kraju, nasz zespół bardzo dobrze poradził sobie z nowymi przepisami i wymogami prawnymi - uzupełnia Ellina Lolis, wiceprezes Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Doświadczony zespół spedytorów morskich
Za kompleksową organizację dostaw morskich odpowiada wyspecjalizowany dział spedycji morskiej Hillebrand. Od zaplanowania wysyłki i łańcucha dostaw, przygotowania dokumentacji importowej i eksportowej po zapewnienie kontenerów, dostosowanych do transportu napojów, w tym wrażliwych na temperaturę tj. wina. Dzięki współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami operator zapewnia przestrzeń ładunkową z każdego portu na świecie. Spedytorzy Hillebrand przeszkoleni są też z zakresu lokalnych i globalnych przepisów regulujących warunki przewozu alkoholi, co znacznie przyspiesza i usprawnia odprawy celne.
Innowacje w transporcie morskim dla beverage
W organizacji dostaw morskich polski zespół Hillebrand wykorzystuje doświadczenie i silną infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand. Co warto podkreślić, operator jest dziś liderem w stosowaniu zintegrowanych systemów logistycznych i innowacyjnych rozwiązań, opracowanych pod kątem specyficznych potrzeb branży beverage. Także w Polsce znany jest z innowacji i unikalnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo transportów masowych płynów. Należą do nich elastyczne zbiorniki tj. flexitank Pulse do przewozu gęstych cieczy, flexitanki do 40’ kontenerów chłodniczych i transportu w określonych warunkach termicznych, a także folie termoizolacyjne VinLiner.
Silna pozycja Hillebrand na rynku usług logistycznych dla beverage w Polsce
Hillebrand na polskim rynku usług logistycznych dla beverage obecny jest od 2013 roku, gdzie konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w budowaniu kompleksowych łańcuchów dostaw dla tej branży. Po pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland odnotował rekordowy wzrost przychodów o 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r.
W sierpniu br. Hillebrand podpisał umowę sprzedaży 100 proc. swoich udziałów i wszystkich spółek zależnych Grupie Deutsche Post DHL. Dzięki temu połączeniu Hillebrand skorzysta z potencjału globalnej sieci DHL, działającej w ponad 190 krajach na świecie oraz jej doświadczenia w obszarze spedycji lotniczej, drogowej i morskiej. To otwiera przed firmą Hillebrand i jej pracownikami nowe możliwości rozwoju. Transakcja wymaga jeszcze uzyskania zezwoleń organów antymonopolowych m.in. w UE i USA.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.