Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
Od początku roku Hillebrand odnotowuje dynamiczny wzrost w segmencie morskich przewozów kontenerowych. Tylko w pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland obsłużył 2 959 TEU, o 45 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W 2020 roku Hillebrand rozwinął też morskie serwisy drobnicowe typu short sea, uruchamiając i obsługując stałe połączenia przez Rotterdam, między Polską a najważniejszymi regionami winiarskimi w Europie. Drogą morską najczęściej transportowano wina z takich kierunków jak Chile, Argentyna, Afryka Południowa, Australia i Nowa Zelandia.
- Mimo Brexitu i związanych z nim zmian w warunkach wymiany handlowej, na niezmiennie wysokim poziomie utrzymał się import whisky z Wielkiej Brytanii i Szkocji. Dzięki doświadczeniu i rozbudowanej sieci oddziałów Hillebrand w tym kraju, nasz zespół bardzo dobrze poradził sobie z nowymi przepisami i wymogami prawnymi - uzupełnia Ellina Lolis, wiceprezes Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Doświadczony zespół spedytorów morskich
Za kompleksową organizację dostaw morskich odpowiada wyspecjalizowany dział spedycji morskiej Hillebrand. Od zaplanowania wysyłki i łańcucha dostaw, przygotowania dokumentacji importowej i eksportowej po zapewnienie kontenerów, dostosowanych do transportu napojów, w tym wrażliwych na temperaturę tj. wina. Dzięki współpracy ze sprawdzonymi przewoźnikami operator zapewnia przestrzeń ładunkową z każdego portu na świecie. Spedytorzy Hillebrand przeszkoleni są też z zakresu lokalnych i globalnych przepisów regulujących warunki przewozu alkoholi, co znacznie przyspiesza i usprawnia odprawy celne.
Innowacje w transporcie morskim dla beverage
W organizacji dostaw morskich polski zespół Hillebrand wykorzystuje doświadczenie i silną infrastrukturę globalnej sieci Grupy Hillebrand. Co warto podkreślić, operator jest dziś liderem w stosowaniu zintegrowanych systemów logistycznych i innowacyjnych rozwiązań, opracowanych pod kątem specyficznych potrzeb branży beverage. Także w Polsce znany jest z innowacji i unikalnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo transportów masowych płynów. Należą do nich elastyczne zbiorniki tj. flexitank Pulse do przewozu gęstych cieczy, flexitanki do 40’ kontenerów chłodniczych i transportu w określonych warunkach termicznych, a także folie termoizolacyjne VinLiner.
Silna pozycja Hillebrand na rynku usług logistycznych dla beverage w Polsce
Hillebrand na polskim rynku usług logistycznych dla beverage obecny jest od 2013 roku, gdzie konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w budowaniu kompleksowych łańcuchów dostaw dla tej branży. Po pierwszym półroczu 2021 r. Hillebrand Poland odnotował rekordowy wzrost przychodów o 80 proc. i zysku netto o blisko 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r.
W sierpniu br. Hillebrand podpisał umowę sprzedaży 100 proc. swoich udziałów i wszystkich spółek zależnych Grupie Deutsche Post DHL. Dzięki temu połączeniu Hillebrand skorzysta z potencjału globalnej sieci DHL, działającej w ponad 190 krajach na świecie oraz jej doświadczenia w obszarze spedycji lotniczej, drogowej i morskiej. To otwiera przed firmą Hillebrand i jej pracownikami nowe możliwości rozwoju. Transakcja wymaga jeszcze uzyskania zezwoleń organów antymonopolowych m.in. w UE i USA.
Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej
Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.