Komunikaty PR

Hotelarstwo przyszłości – zrównoważone działania w turystyce

2021-09-23  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kamińska
Proste Kreuje

Ul. Gagarina 14/19
54-620 Wrocław
ola|prostekreuje.pl| |ola|prostekreuje.pl
503351119
prostekreuje.pl/

Hotelarstwo przyszłości – zrównoważone działania w turystyce

Początek nowej dekady wymusił na branży turystycznej zmiany w wielu obszarach. Bezpieczeństwo sanitarne, czystość, dbałość o środowisko naturalne, synergia z naturą, czy nowe metody płatności za podróże to tylko niektóre z obecnych i wschodzących trendów w turystyce. Jak będzie wyglądało hotelarstwo przyszłości?

Branża turystyczna jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały podczas pierwszego roku pandemii, zaraz obok branży taksówkarskiej oraz kulturalnej. Zdarza się, że pojawiający się problem, który zmusza do kwestionowania status quo, powoduje opracowanie kreatywnych rozwiązań. Tak było i tym razem. To obligatoryjne wyjście ze strefy komfortu przyspieszyło implementację wielu trendów w turystyce, które wschodziły wraz z początkiem nowej dekady oraz zapoczątkowało całkiem nowe, których w 2019 roku mogliśmy się nawet nie spodziewać. Przedstawiamy te najsilniejsze.

Wakacje w modelu subskrypcyjnym

Masz już kartę członkowską w drogerii i na siłownię? Pora na wykupienie subskrypcji… w hotelu. Luksusowa, amerykańska sieć hoteli Inspirato całkowicie zmieniła model płatności za pobyt. Żeby móc zarezerwować miejsce w jednym z obiektów, należy być członkiem klubu, co wiąże się z miesięczną opłatą w wysokości 2500$. Cena może zwalić z nóg, jednak subskrybenci przystają na tę ofertę i w ramach umowy korzystają z usług ekskluzywnych hoteli sieci bez limitu. Warto dodać, że nikt spoza klubu nie ma możliwości rezerwacji, co tworzy efekt niedostępności, a to z kolei nową jakość luksusu.

Patrząc bardziej realnie i przystępnie to główną grupą docelową modelu subskrypcyjnego są cyfrowi nomadzi. Wraz z pandemią upowszechnił się model pracy zdalnej, który ugruntował się już na dobre. Według Deloitte aż dwóch na trzech pracowników przewiduje, że nawet po pandemii będzie pracować zdalnie. Tworzy to ogromny potencjał na tworzenie swojego biura w dowolnym miejscu na świecie z dostępem do Internetu. Ten pomysł mogą podchwycić hotele w egzotycznych miejscach, które obecnie odnotowują spadki w związku z przeniesieniem zainteresowania turystów na podróżowanie po rodzimych krajach. Natomiast cyfrowi nomadzi mogą mieszkać tam, gdzie pozwala im na to WiFi.

Cudze chwalicie, swoje doceniacie

Ogromnym plusem przymusowego ograniczenia wyjazdów zagranicznych jest rozkwit narodowej turystyki. Statystyki airbnb wskazują na większe niż dotychczas zainteresowanie destynacjami położonymi w odległości do 350 km od miejsca zamieszkania. Popyt na podróże krajowe dodatkowo zwiększyło pojawienie się Bonu Turystycznego. Co ciekawe, nie tylko Polska jest krajem, który zdecydował się na takie rozwiązanie. Również m.in. Włochy podjęły podobne kroki, zachęcając rodaków do odwiedzenia słonecznej Sycylii.

Polityka obowiązująca w ubiegłym roku pokazała nam, że nie trzeba szukać piękna po drugiej stronie globu, żeby je znaleźć. - Zostaliśmy poniekąd przymuszeni do spędzenia urlopu na terenie kraju, ale okazuje się, że to polubiliśmy. Odkryliśmy na nowo to, co wydawało się nieatrakcyjne, bo polskie. Lokalne podróże dostarczają całkiem nowych wrażeń z pobytu. To z kolei tworzy odmienną definicję odpoczynku i luksusu, jaką jest poczucie niezależności, bezpieczeństwo, a przede wszystkim spokój – komentuje Rafał Nowakowski, specjalista od nieruchomości z wieloletnim doświadczeniem w sektorze turystycznym oraz prezes spółki Cubeeco - twórcy konceptu i operatora Balance Park.

Zielone destynacje

Za dbałością o środowisko przyrodnicze idzie także ogromna potrzeba obcowania z naturą, której utraty coraz bardziej się boimy. Ponadto, przeniesienie wielu sfer życia do cyfrowej rzeczywistości wywołało tęsknotę za namacalnym, fizycznym światem. Zwiększona liczba bodźców stresowych związania z cyfryzacją życia sprawia, że to właśnie obecność natury przynosi ukojenie. Stąd rosnące zainteresowanie odpoczynkiem w miejscach cichych, odosobnionych i atrakcyjnych przyrodniczo, przy jednoczesnym odłożeniu na bok city breaków. Swój renesans przechodzą zatem kempingi, również te skierowane do bardziej wymagających klientów tzw. glampingi, oraz podróże kamperem.

Nie bez znaczenia pozostaje zwrot w kierunku zrównoważonego hotelarstwa, których celem jest minimalna eksploatacja surowców oraz ingerencja w środowisko przyrodnicze w miejscu, gdzie leży obiekt. Przykładem takiego budynku jest Casa na Terra (port. Dom na Lądzie), niewielki dom gościnny, który wkopano w ziemię, aby wtopił się w krajobraz. Obiekt zlokalizowany jest w portugalskiej dzielnicy Monsaraz, w pobliżu jeziora Alqueva, gdzie budowa jest zabroniona. To nie tylko ukłon w stronę przyrody, ale także ważny krok dla zrównoważonego budownictwa powstającego w zgodzie z naturalnym krajobrazem.

Bezdotykowo, wygodnie, inteligentnie

Konieczność ograniczania kontaktów międzyludzkich w ostatnim roku wypracowała w branży turystycznej mnóstwo bezdotykowych rozwiązań. Automatyczne zameldowanie w hotelu, brak dotykowych ekranów na lotniskowych terminalach, zdalne sterowanie urządzeniami z poziomu aplikacji. To właśnie “apki” stoją za zwiększeniem bezpieczeństwa sanitarnego podczas podróżowania, ograniczając liczbę osób, które potencjalnie mogłyby stanąć podróżującym na drodze.

Przyspieszony rozwój technologii oznacza sprawniejszą implementację rozwiązań typu Smart Home również w hotelarstwie. Światło, temperatura, rolety – to wszystko można kontrolować z poziomu telefonu. Domki letniskowe wyposażone we własne panele słoneczne, które pomagają oszczędzać zasoby pojawiają się już teraz, choćby w powstającym w Ustroniu Morskim ośrodku Balance Park. Powyższe technologie przestały należeć do świata science fiction i stały się rzeczywistością.

Wschodzące trendy w hotelarstwie mogą się wydawać chwilowe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że rosnąca świadomość ekologiczna, nie tylko wymusza zmiany na przedsiębiorcach, ale także wywiera nacisk na decyzje polityczne. Ponadto, w dorosłość wchodzi pokolenie Z, które już za kilka lat będzie miało silny wpływ na sytuację rynkową, poprzez swoje wybory konsumenckie. Generacja Z już teraz wykazuje duże zainteresowanie ekologią, a także wellbeingiem, czyli szeroko pojętym dobrostanem. Również dlatego nadchodzące tendencje można uznać za stabilne.

Źródła:

https://polskiprzemysl.com.pl/raporty/firmy-podczas-pandemii-covid19/ 

https://www.wundermanthompson.com/insight/the-future-100-2021 

Deloitte „The voice of the European workforce 2020”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin Biuro prasowe
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction
Turystyka Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
2024-04-29 | 10:10

Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!

Obecnie na naszej planecie żyje siedem miliardów ludzi. Według prognoz Organizacji Narodów Zjednoczonych, do roku 2050 liczba ludności na świecie może wzrosnąć do 9,7
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.